Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1904 ggr
ullna
0

Goda råd behövs!!!

Hade gått ner 3 kg på två månader före jul.

Nu har jag gått upp två av dessa pga återfall i jul, bestående av choklad, kakor och knäck. Den 70-%iga chokladen, som jag tyckte var utsökt före jul, smakar nu "hemskt" igen.

Hur länge tar det att tappa dessa snabbt förvärvade kilon igen? Ni som har fler återfall bakom er, snälla berätta - och trösta om ni kan

Pasi
0

Troligen är det mesta vatten som du tappar på några dagar då du äter duktigt igen.Flört

Mervi
0

De tar inte så lång tid ullna, några dagar på sin höjd.

Mona-Stina
0

Jag måste ju tala från min erfarenhet, det tar minst två veckor innan vågen pekar neråt igen, det gör det för mig.

Rita-S
0

alla dom gonger jag har lagt på mig tar det ungefär en vecka innan mina pluss är borta, då mina pluss oftast är vatten

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

reamdn
0

Jag måste bara kommentera - hur kan ni mäta på ett eller ett par kilo fram och tillbaka? Själv väger jag 74 kg ena dagen för att 2 dagar senare väga 71,7, en vecka senare 73 och några dagar efter det nere på 71, om ni förstår. Jag "svajar" enormt mycket i vikt. Vet inte vad det beror på, men jag kan verkligen inte säga att jag går upp eller ner 2 kg, det gör jag nästan dagligen. Även då jag var 'lite' större (~100+) hade jag samma ostabila vikt.

ps. Det är inte vågen det är fel på, har testat Flört

Mimsivimsi
0

reamdn - jag är precis som du. Tror det handlar om hormoner (vilken tid på månaden) samt hur mycket vätska man fått i sig under dagen och hur länge sedan det var man åt, kissade och bajsade..

ullna
0

Jo, i ovh för sig var detta tydligare när man menstruerade och hade ägglossning. Nu är jag ju en mogen dam (62) och så´na svängningar blir det inte.

Jag väger mig alltid på morgonen efter att jag har kissat. Det har någon sagt att man skall göra. Annars är det ju hopplöst att reda ut.

grona-marie
0

Ullna, här är en till som fallit ur ramen ordentligt sen strax före jul. Jag har inte vägt mig så jag vet inte vad som hänt men tröstar mig med att jag alla fall har en ram att kliva tillbaka in i. Min syster som jag lockat in på detta spåret har lyckats bättre med att hålla sig på banan, inspirerande men också irriterande men kan hon så måste ju jag också kunna eller hur. Räknar med att  vara på väg neråt igen till trettondagen.

soheilaesmaili
0

hej!

jag har blivit medlem för halv timme sen men jag vet inte hur jag ska börja.vad ska jag äta för att gå ner i vikt.

hjälp

ullna
0

Välkommen soheilaesmaili!

Här till vänster hittar du senaste inläggen, många i samma sits som du. Sök och läs och hittar du inte svaret på en specifik fråga, så skriver du själv en fråga. Börja gärna med en bok. T ex Sten Sture Skaldemans GI Noll som har många recept och strategier för 50+ kg övervikt 25+ kg övervikt och 10+ kg övervikt. Resten kan du nog lära dig här med lite envishet.

MillisB
0

Hej soheilaesmaili!

Leta under LC-kost för nybörjare, sök på ordet nybörjare så ska nu se att du hittar många tips vidare. Annars är det bara att klicka och klicka på de olika ämnena så finner du det du letar efter så småningom.

Lycka till!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

ullna
0

Hej igen grona_marie!

Där är du ju igen……då följs vi åt efter nyår och tar nya tag!

soheilaesmaili
0

chockad i morse

hej alla snälla mäniskor

jag bad om hjälp för tre veckor sen och fick tipsen att läsa allt som står här .jag läste och satte i gång .Idag fick jag jätte chock -4 kan ni tänka er .Visst är fantastik .Nu fårstör jag vad betyder mätnadkänsla och allt ont i magen är borta dessutom man äter mycket god mat och vågen visar minus visst är det rorligt.

jag vill tacka alla snälla människor på den här sajten för gåda tipser och gåda recepter.

Mammeli
0

Grattis!!! Det var en bra start, lycka till i fortsättningen!

MillisB
0

Hej Soheilaesmaili!

Så roligt att du får goda resultat av den här maten! Och de hälsovinster som du nämner är ju jättebra!

Gratulerar med goda resultat!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)