Nyårslöften - Avlägg de här!
Hej!
Tyckte det vore trevligt om vi kan samla alla våra nyårslöften på ett och samma ställe, här kommer i alla fall mitt:
_ Jag lovar dyrt och hederligt att avstå från all typ av nötter och alkohol under det kommande året. Det få vegetabilier jag tänker äta kommer bli broccoli, brysselkål och liknande ovanjord-grönsaker.
_
Har under dagen/kvällen brutit mot båda två med råge, och det känns INTE bra 
Om någon vill haka på och avlägga ett löfte här inne vore det trevligt. Givetvis berättar vi (jag) om och när vi bryter dom!
Jag lovar att jag INTE ska motionera för mycket…
GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!
// Shintaida
Jag har lovat att jag ska vara snäll mot mig själv i år! 

Jag ska försöka vara snäll mot andra…fast jag lovar bara att "försöka"!
Jag skall försöka att ta det lite lugnare, inte stressa.
Jag lovar att försöka göra något vettigt av mitt liv!
Jag lovar att äta mer fett! Eftersom jag inte motionerar så mycket så ska jag försöka ta någon promenad emellanåt. 
Är rökare så ska jag försöka finna motivationen att sluta vara slav under denna last

Hittar du motivtionen så tala gärna om var. Jag letar också efter den. Att sluta röka vill säga. Mitt andra nyårslöfte är att börja helt och fullt med LCHF. Har blivit klart inspirerad av er alla på den här siten.
Jag lovar att vara snäll mot min kropp och tillåta mig själv att må bra.

#6 #7 Det sägs från fd rökare att den här boken har hjälpt dem med motivationen. När de läst sista sidan så har de inte rökt en enda cigg efter det. Vad den handlar om som gjort att de tvärslutat har jag inte en aning om ;o)
Själv ska jag försöka lägga mer tid på mig själv så jag mår bra. Både när det gäller det fysiska och psykiska. Och lchf hjälper till i båda fallen.
Mitt nyårslöfte är att äta strikt efter LCHF
Till alla GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA LCHF ÅRET
Jag lovar att göra mitt allra bästa för att nå mitt mål, att väga mindre och se smalare ut! 
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

- Jag ska försöka bli en bättre kompis, fru och mamma.
- Jag ska inte vara rädd för att genomföra de projekt jag brinner för i jobbet, även om det känns läskigt ibland.
- Jag ska hålla mig så frisk jag bara kan!
Jag röker inte. Slutat för 38 år sedan.
Jag dricker inte,alkohol.
Jag äter LCHF-kost.
Jag tänker vad skall jag lova, jo nu vet jag, MOTIONEN den kan behöva bli bättre, sä jag lovar motionera 5KM VARJE DAG.
Vi, min man och jag har tyvärr haft lite för lätt med ursäkterna för att slippa, men nu har vi lovat varandra att vi skall gå varje dag. (om det inte ösregnar) det skall bli den ända ursäkten.
Jag lovar att minska lite till på kolisarna, och minska i vikt med 5 kg till sommaren. Och att till nästa jul endast köpa hem julmust så att det bara räcker till svärmor. Varför köpa och dricka nåt som jag inte längre tycker om? och som pajar magen och huvvet? Vad innehåller egentligen drycken? malt vet jag men det finns hemliga ingredienser det vet jag.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jag ska försöka gå ner 5 kg före resan till usa genom att minska på kolisarna.
Jag skall lära mig säga nej till olika saker - för att på sikt stressa mindre

Numer pensionär i Nynäshamn
Jag har skrivit om en del av mina nyårsönskningar (tycker inte om löften).
Jag önskar:
Att jag ska klara av att jobba lite vettigare, så jag inte, som i år, behöver vara ledig i tre veckor i slutet på året för att ta ut ledighet som jag måste ta ut. Det är ju bättre att vara ledig när man behöver det.
Att jag ska klara av att fortsätta vara rökfri, slutade 22 december.
Att jag ska klara att bidra till en uppbromsning av konsumtionssamhällets acceleration. Jag kommer fortsätta att handla saker för mitt eget välmående, men det får vara slut på överdrifterna. Har redan gjort mig av med bilen som jag faktiskt inte behövde.
Att jag ska börja röra mig mera. Det blir inget gymkort eller dyra träningsredskap (se ovan) utan promenader och den befintliga träningscykeln får räcka.
att jag ska vara snäll mot mig själv
vilket inkluderar
- bra mat
- motion
- ha kul
- säga nej till sådant jag egentligen inte vill
- fundera mer på vad jag egentligen vill göra
- testa något nytt
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Grattis till att du lyckats fimpa NancyAlke!

Jag slutade o röka för 2 år sedan.
Dricker sällan…….Bara vid behov om jag så säger.
Äter inte godis längre……….
Nästa ämne skall vi INTE gå in på här men det VILL jag ha kvar 
Det enda som jag kan avlägga som löfte(eller hot) det är att mina valkar skall bli mindre….Jag skall INTE GE UPP:
Ja du får inte lämna Valk Over!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jag har lovat mig själv att inte avlägga några nyårslöften. Jag tror bestämt att jag kan hålla det. 
Jag har lovat mig själv att… vänta lite…
…
…
…sluta skjuta upp saker och ting!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jo, jag har ett till löfte förresten…..
Sitter och bläddrar runt bland olika webbsidor om kost och träning och läser vad många av dessa "träningsexperter" skriver, bl.a. en tjej som är PT och ger rena vansinnesråd vad gäller kost och träning.
Nu när man har ett LCHF-perspektiv så framstår det som rena rama svältkosten som hon förordar under hurtiga tillrop till de tjejer som vill "komma i form", givetvis med hemsnickrade löften om hälsovinster, energitillskott och en drömfigur.
Och till en början så fungerar ju metoderna, särskilt för personer som ätit enligt SLV och inte tränat innan, men efter en tid så skapar det ju bara än mer frustration när de utlovade resultaten uteblir.
Riktigt intressant blir det när man tittar på bilderna på denna PT-person och ser att hon inte har en enda synlig muskel själv TROTS sitt yrke, varför i hela friden ska man tro på hennes argument då?
SÅ, mitt sista nyårslöfte blir att dokumentera vilka resultat man kan nå med LCHF-kost och lagom träning och posta till denna PT…….kan bli kul! 

Jag lovar att jag skall fortsätta att äta många ägg 

Jag har lite svårt med löften…
men jag lovar att fortsätta att äta så här även fast jag gått upp… jag lovar att ha en underbar tid i Thailand snart med min underbara sambo…
jag håller mej till detta och det tror jag att jag kan hålla… jo ett till. jag och min sambo ska börja att träna tillsammans….

Jag är en heltidsarbetande ensamstående trebarnsmamma. Jag lovar mig själv att försöka må så bra som möjligt detta år och inte ge mig själv dåligt samvete om jag vill se en bra serie på teve en kväll istället för att städa. Sedan ska jag unna mig att äta goda och nyttiga saker och inte äta pannkaka bara för att barnen vill ha det. Jag ska gå ut och ta sköna promenader när jag känner för det och inte för att jag måste. Alltså: inga måsten, bara det jag vill, för min skull!
Jag lovar att ingen ska få trampa på mig i år!

Ullna lovade att äta många ägg. Jag hänger på där. Jag har faktiskt ätit mindre ägg än vanligt 2007 och det ska jag ändra på. Ägg är hälsomat!
/SSS

Vill bara säga till #26, bra inställning! Ha en underbar semester, fortsätt ät bra och tänk på all rolig träning som väntar
…
#27 Titta på tv och tänka på dig själv istället för att städa?? Fyyy så oansvarigt
……säg inget, men det har hänt att jag mutat barn med Bionicle för att få dammsugningen gjord så jag själv kan ligga på divanen och äta praliner (givetvis med över 70% choklad).

PiKaWe, visst är det väl bättre att njuta med gott samvete än att må dåligt för att man bryr sig om sig själv.
Jag lovar att ta hand om mig själv bättre - för om jag inte tar hand om mig själv, hur kan jag då förvänta mig att jag skall kunna ta hand om min familj?

Jag ska försöka leva efter mitt Motto:20 är MAX!!
Det täcker in andelen kolhydrater/dag, promenadtid per dag… och överskridande av hastigheter…
Tre goda ting
!

#33 haha. Tänk på att du inte får köra i 20 km/h på motorvägen dock :D
Hur går det för er med era löften`?
Jag röker fortfarande inte.
Jag har bara jobbat en timme för mycket den här veckan.
Jag har i alla fall köpt skor och impregnering, inte kommit i gång med promenerandet… men jag har inte mått så bra.
Tror jag har klarat att inte konsumera allt för mycket onödigt också..
Starkt jobbat NancyAlke!

Det gick åt pipan. Motivationen stiger dock dagligen
Vad bra Nancy! Jag kämpar med mitt. inte alltid lätt att varva ner.