Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1118 ggr
Margareta
0

Göteborgare - se hit!

Frank Nilsson kommer till Göteborg och föreläser och det skall ni som bor i närheten inte missa.

Frank Nilsson tillhör den kvartett som vid ett flertal tillfällen föreläst tillsammans med dr Annika Dahlqvist - Sten Sture Skaldeman och Lars-Erik LitsfeldtHälsans hus i Stockholm.

Vid dessa tillfällen är det alltid Frank som får starta och lägga grunden till varför vi äter som vi gör. Det är en rejäl genomgång av fetter och annat som kan kännas bekymrande för den som är ovan och fettskrämd. För oss som inte längre är det - är det ett bra tillfälle att samla ammunition. Jag själv har numer helt klart för mig hur de olika fettkedjorna ser ut - tacke vare Franks pedagogiska upplägg med bilder och förklaringar. Det är bra kunskap när man möter oförstående. Han pratar säkert om en och annan kolhydrat också…Flört

Själv skulle jag aldrig missat detta tillfälle om jag bodde i Göteborgstrakten

Länk för vidare info om evenemanget hittar Du här

Avd 1: Kosten och våra folksjukdomar

• Övervikt
  • Diabetes
  • Hjärt- och kärlsjukdom
  • Cancer
  • ADHD, DAMP, dyslexi m.m.

Avd 2: I Stället för doping:

Fördelar med lågkolhydratkost vid träning och tävling.

• Bättre hälsa
  • Optimering av hormonsystemet
  • Överlägsen uthållighet
  • Ökad styrka och snabbhet utan viktuppgång.

Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta
0

Någon liten Västkustare har vi väl här?

Numer pensionär i Nynäshamn

Mona-Stina
0

Visst finns det Västkustare här men jag kan inte lämna hemmet så långa stunder för tillfället.

Jennix
0

Ahh, kan du snälla skriva vilken helg det är? Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

copia
0

jag är ju inte västkustsbo, men det är inte så långt ner till GBG, Skulle väldigt gärna höra Frank!

copia
0

Det är den 20 januari klockan 18.00