Ett år idag
Idag är det exakt 1 år sedan jag började med LCHF.
Jag har varit relativt strikt hela tiden, och 30 kg är och förblir borta. Men mer ska det bli.
Hälsovinsterna är fantastiska och otvetydiga. Ingen läkare kan argumentera emot mig, när jag visar dem svart på vitt hur bra mina värden är.
Nu kommer år 2 på min karriär som LCHF-are. Det ska bli ÄNNU bättre!
Tack alla för stöd, peppning, hjälp och änglagåvor!
Kram!
Grattis DaMum, det är härligt att läsa om dina framgångar.
Önskar dig ett jättebra andra år.!! Kram!
Grattis och kul att Du kom ihåg vilket datum det var - jag minns faktiskt också mitt startdatum tack vare en väninnas 50-årsfest.
Numer pensionär i Nynäshamn

Stort GRATTIS från mig med! Du är en verklig inspiration!

Grattis på 1-årsdagen! Häftigt att du gått ner 30 kilo!
Jag har ju bara påbörjat min resa, men du är en av dem som inspirerar mig mest!
Stor kram från Oslo
Grattis DaMum!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Hoppas år 2 blir ännu bättre!
Grattis DaMum.

Grattis DaMum !
Önskar att Ditt andra år ska bli lika bra.Bra gjort.
Då började du en vecka före mig men jag har bara gått ned hälften. Jag är glad ändå! :-)
Grattis!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Stort Grattis Da Mum
Jag har bara ätit så här i 1 vecka så där så det är inte så myckat att komma med. Jag har tappat 1,3 kg och det är jag jätteglad för.Det känns bra att läsa här på forumet och känna stöd från alla kloka människor.
Lycka till.
Härligt Da Mum! Jag kommer ihåg när du började, och trots att jag aldrig pratat med dig, så upplever jag dig piggare och gladare nu, bara genom att läsa vad du skriver.
Snart dags för dig att skriva en berättelse kanske, man behöver ju inte ha blivit av med diabetes för att inspirera … och du skriver ju så bra! Dessutom har du ju "undkommit" en gastric bypass, måste vara minst en lika stor hälsovinst som att bli av med diabetessymtomen.
GRATTIS och tummen uppför fortsatt framgång och hälsa!
Grattis Da Mum
Strongt gjort!
Tääänk om du ville skriva och berätta ganska noga hur du har gjort så kanske fler av oss skulle kunna lyckas bättre. Vi behöver inspiration från Dig SOM VET hut man gör
Hoppas det fortsätter att gå bra för dig du fantastiska kvinna

Grattis till ett fantastiskt resultat och lycka till med år 2. Håller för övrigt med Nancy om att du borde skriva en berättelse om ditt första år nu… och om ett år komplettera med ett år till för man glömmer så fort och det är nu du har det i färskt minne.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Ett jätte grattis till dig DaMum! Håller med övriga, det är alltid så inspirerande att läsa det du skriver.
Lycka till med år två!

Da Mum, grattis! JAg undrar vad jag har att rapportera på min 1-årsdag.
Grattis DaMum !

Grattis Da Mum! Jag har också firat 1-års jubileum i dagarna. Nu ska jag "bara" hålla den nya vikten. På ett år har jag gått ner 26 kg och jag i mål.
Vilket fint resultat Baglady - kan Du inte starta en tråd och berätta om Ditt år - hur det har varit och är?
GRATTIS från oss i Dynamiska trion vi HURRAR för Dig
Allt känns så spännande!

Grattis daMum! Detta är du värd!!! Det verkar som du hittat din livsstil.. och då är det autobahn du åker på! Jag minns hur eländigt du hade det i början med en massa saker. Numera lär ingen kunna sätta sig på dig- du har blivit styrkt av kontrollen du har! Tusen grattis till en bra prestation!!
Grattis DaMum! och lyckönskningar till ett minst lika underbart år två. Sänder dig ljus och värme för att du ska lyckas.
Tack alla ni gulliga!
Utan er så…
Självklart ska jag skriva och redovisa lite mer ingående hur jag burit mig åt. Det kan dock dröja lite, eftersom jag just nu står inför en rätt rörig inflyttning i mitt hem… och kommer knappt åt datorn ens, hihi, men det går över.
Grattis också till alla er som gått ner och/eller gjort hälsovinster av vilka slag det än må vara. Ingen vinst är för liten, "bara" får inte finnas. 1 kg eller 30 kg, so what? Allt är en vinst, eller hur?
Jag håller tummarna för alla er, och sänder jättemycket ljus och värme tillbaka.
Och så några DaMum-kramar förstås…

DaMum du är min hjälte. Måste bara lägga till att korten på din blogg är underbara och enormt inspirerande. Det syns jättemycket.
Gratulerar med ettårsdagen!
Jag hoppas att det nya året bjuder på lika goda resultat som det förra!
Lycka till vidare.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Hej DaMum!
Grattis!! Jag tror många skulle gilla mycket att få läsa en berättelse av dig om året som varit. Om du vill att den skall hamna på kostdoktorn.se också, så säg bara till, det skulle passa väldigt bra tycker jag!
Lycka till med fortsättningen!

Grattis,grattis! Du är en människa som inspirerar starkt!!!

Underbart! Grattis DaMum!
GRATTIS DaMum!!!
Jag hoppas också på att du skriver HUR du lyckats så bra.
Stort grattis DaMum! Du är en fantastisk inspirationskälla! Jag önskar att jag hade hälften av din styrka, ditt mod och ditt jäklaranamma!
Kram, Linda
Underbart att höra….bra jobbat
Oj vad ni är underbara!
Tack till er alla, för ni är min inspirationskälla, och hade inte ni funnits så hade jag inte heller klarat detta!
Doc_! Jag ska skriva en liten resumé snart, och visst får du ta in den på din hemsida om du vill.
Till er alla, TACK FÖR ATT NI FINNS!
Kram!
Grattis DaMum, Jag minns oxå mitt startdatum. Det var 2/ 06. Det sammanföll med mitt beslut att ta itu med mitt sockersug. Jag hade bestämt ett datum, (1/8 06) och gått och peppat mej då jag skulle sluta med socker i kaffet. Grattis oxå till dom 30 kg som försvunnit på dig. Vilken solskenshistoria.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Wow, jag instämmer med alla! Kul att höra för en som är ny! Grattis! Lycka till i fortsättningen!!!
Och även jag säger Grattis till både ettårsdagen och de "borttappade" kilona!!!
Grattis från mig också. Jag började en vecka före dig; har lyckats ta mig ner nästan 10 kg, så det är lite kvar att uträtta under år 2…
Det är alltid roligt att läsa vad du skriver; så det får bli ett försenat nyårslöfte, att inte glömma bort att kolla din blogg. Lycka till framöver
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Grattis, DaMum! Du är pår ätt spår och det är bara att fortsätta. Jag fick ett mail häromdagen från en norsk tjej som klippt 47 kg på ett år. Rerkord hittills, tror jag, men din siffra är bättre.
Sten Sture
Jag känner mig lite som ett ögonvittne när det gäller Dig DaMum - eftersom jag träffade Dig första gången på Alla hjärtans dag förra året. (Märkligt att det var just den dagen - kan man ju säga så här efteråt).
För Er som inte haft den förmånen kan jag säga att det är så otroligt stor skillnad i hälsovinster att det bara sprudlar om henne och omgivningen. Nu sist (drygt en vecka sen bara) trodde jag knappt mina ögon när hon kom nerför en brant läktartrappa för egen maskin - efter att ha sjungit fantastiska solon i kyrkan.
Det är bara att gratulera och tårarna rinner när jag tänker på hur det var för ett år sedan.
Grattis DaMum och mer healing från Universum till dig.
Stort Grattis DaMum!
# 38 Det var så fint skrivet så jag fick rejäl gåshud kan jag säga.
LCHF gör under! Jag har talat mej varm om denna kost, så nu har jag fått min syster och mamma att prova också.
Mamma äter så mycket mediciner 11 st om dagen för högt Blodtryck och socker. Hoppas att hon klarar av att hålla kosten. Syrran tror jag fixar det här.
Stort grattis till dig ;)

Det som slår mig är att din historia (och andras här inne) så tydligt visar att det här är ett sätt att leva som fungerar. Andra viktminskningsalternativ är bara tillfälliga dieter. Hur många står ut ett år och dessutom fortsätter med divers veckotidningsdieter osv?
Det är fantastiskt att läsa om hur bra folk mår och vilka hälsovinster som görs. Och det peppar verkligen.
Grattis och lycka till med det nya året!

GRATTIS!!!! blir så glad plus att det håller uppe hoppet för mig själv.
Det är så inspirerande att läsa om dig Da Mum - jag bara önskar att jag fick höra dig sjunga också!!

Jättegrattis DaMum! Toppen att det går så bra för dig!

it ain't over 'til the thin lady sings 

Grattis grattis DaMum! Du é grym och inspirerande!
Hoppas som sagt att vi får höra dig sjunga någon gång. Jag åker gärna över halva (eller hela) stan får att få höra!
//Karin
Hej och god kväll alla raringar!
Tycker ni är så underbara allihop och hittar inte ord för att visa hur jag känner.
Margareta, det rinner tårar även här. Glädjetårar.
Kram på er!
*kram* GRATTISKRAM FRÅN MIG! *kram*
Vilken kämparglöd Du har, säger jag bara!
Du är ett föredöme och inspirationskälla!
Kram // Shintaida