Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 807 ggr
linsen
0

Vad ska jag äta!!!

Jag och min man åker till thailand om två veckor… har lite panik över maten. det är ju inte så lått att få i sej fettet… riset kommer jag att hoppa över. till frukost kan man alltid äta ägg av nån form.

Hur mycket kolisar är det i vattenmelon. det är det bästa man kan äta på stranden.

men det måste gå att äta alla kötträtter med kokosmjölk,det är väl det fetaste… sen finns det underbar fisk och fina skaldjur. kanske kommer det att lösa sej…

Öl är ju gott oxå, dom har inte mycket vin…hm… klart att vi måste njuta av våran semester men det är trist om man går upp för mycket oxå…..

Wildrat
0

Hoppa över riset och njut av semestern. Allt annat går att fixa när ni kommer hem. Kokosmjölk innehåller mycket fett.

linsen
0

Tack det ska vi göra… inget ris för mej inte….

PiKaWe
0

Precis, strunta i riset och ta extra mycket kokosmjölk och njut av ledigheten! Smör då, finns inte det där?

linsen
0

vet inte om det är bra smör där…. svårt att förklara också… dom e ju inte superbra på engelska….:)

det får bli lite som det blir…. jag tänker njuta iallafall… längtar till värmen…

men vill ju inte heller gå upp i vikt när man är där….

sannen
0

Där är ju små "smörpaket" på frukostbuffen om du nu bor på hotell? men jag tror inte det är riktigt smör för det smakar inte som vårt smör gör.Men läs på paketet och se vad det innehåller.Kokosolja kan du säkert köpa i någon affär om du vill ha det och billigt dessutom.Det finns ju en massa kokosprodukter i Thailand.Lite nyfiken bara vart ska du åka? Jag har varit på en del ställe och gillar det skarpt.

Wildrat
0

Att smöret smakar annorlunda KAN bero på att det inte är svenskt helt enkelt. Smaken på smöret är beroende av koras, maten kossan äter osv.

linsen
0

#5  Vi flyger först till Bkk sen är tanken att vi ska ta flyget till kambodja… ska upp till Angorat(säkert felstavat) efter det åker vi nog till kusten och stannar några dagar. sen går våran resa tillbaka till thailand närmare bestämt koh samet-har nån varit där?

sist är det två övernattningar i Bkk och då ska vi shoppa:)

jag ska kolla vad som finns i smöret.. hur ska jag använda kokosoljan? dricka?hm…..

Margareta
0

Du kan hälla kokosoljan i te - ta det försiktigt i början så du vet hur mycket du klarar utan för många toabesök.

Numer pensionär i Nynäshamn

linsen
0

tack för tipset.. jag det kan jag göra… blir inte så mycket kaffe där för det smakar inte som här… kankse kan hitta nåt ställe som säljer goda kaffe latte men dom är sällsynta….