Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2268 ggr
MillisB
0

Tragiskt dödsfall

Aftonbladet skriver i dag om en kvinna som blev opererad mot fetma och dog knappt två veckor senare. Tänk om hon hade försökt LCHF i stället, då kanske hon hade levt i dag.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Lorita
0

29 år 400 kg Huh synd att hon inte fick hjälp tidigare Hemlis

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mervi
0

Man blir så ledsen och arg för att de får gå så långt.

solros_666
0

Stackars tjej Gråter

WiktZac
0

Hon lär som 13-åring vägt bortåt 150kg, så jag tror dessvärre att problemen satt djupare än det som hon stoppade i sig… Grymt tragiskt livsöde, och hon lämnar efter sig två barn också… :o(

//Zac

grona-marie
0

Läste en annan artikel på aftonbladet om en kvinna som vägde ca 300 kg och som fick en dator och började chatta med folk och som utan att veta att hon gjort nåt särskilt tappade massor av vikt(mer än hundra kilo). Hon fick väl helt enkelt nåt annat att göra än att äta.

Synd om 400 kgs kvinnan, men det låg nog djupare än att bara handla om maten.

maxiq
0

Jag reagerade på rubriken, att det var fetman som tog hennes liv. Hon dog ju 12 dagar efter operationen så vad var det som var den direkta orsaken?

ullna
0

Det tragiska är väl den uppnådda vikten????? Självklart är sådan vikt livsfarlig i sig och en operation därtill - Den verkliga dödsorsaken är som jag ser det vikten hur man än vrider och vänder på det. Man kan inte väga 400 kg och överleva.

WiktZac
0

Hjärtattack/hjärtsvikt har jag för mig var den direkta dödorsaken. Men det måste vara grymt tungt för alla organ att driva runt den kroppen, det är på sätt och vis ytterligare ett bevis för hur fantastisk människokroppen egentligen är - om än med mycket tragiskt slut.

//Zac

Gronstedt
0

Är det inte mera troligt att den bisarrt snabba viktnedgången (25 kg på "några dagar" frisatte gifter i kroppen och att detta, tillsammans med belastningen av abstinensbesvären, blev för mycket för en nyopererad kropp?

Effie
0

Läste idag i Metro om ett dödsfall, kanske inte direkt orsakat av operationen (gastric bypass) - men den gör tydligen att inre blödningar är svårare att upptäcka.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

ullna
0

Läste för övrigt i Metro idag att Stockholmarna hade gått upp 1900 ton över jul på grund av  FET MAT och godis.

Ständigt denna feta mat - man blir så TRÖÖÖÖTTT!Förvånad Aldrig att de skriver kolhydrater och godis.

Jag anser fortfarande att man är dödsdömd om man väger 400 kg. Vad man dör av är väl rätt ointressant. det är ju retaterat till vikten hur man än vänder och vrider på det.