Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2361 ggr
Skogiz
0

Lustig reklam

Det damp ner en oerhört dråplig reklamlapp i brevlådan idag. Uppenbarligen skulle man drycka en chokladdryck och bli smal som genom magi. Hrm:

"Njut dig i form med svelta cacao minceur"

SVELTA! Ja, jag vill såklart köpa ett bantningsmedel som heter "svälta".Skrattande 

Vad var det då? jo en koffeinspetsad choklad/kaffe dryck. 59 mg koffein/100 ml. Exempel på andra godsaker var sucralose, veteproteinhydrolysat, maltodextrin. Eller "viktdämpande och vätskedrivande" ämen som det stod. För bara 11 kronor koppen. Någon som blev sugen?

Mimsivimsi
0

haha "förr i tiden" skulle jag fastnat för det knepet och köpt upp mig på såna drycker! Nu skrattar man bara åt alla sådana "säljknep"….

maxiq
0

Hmmm… googlade på svelta och svelta.com gjorde bara att jag kände mig utsvulten…

Generad

Wildrat
0

Den här svelta eller, maxiq?

hemul
0

De hade lågkaloribars i ett lockande ställ vid kassan när jag var på apoteket igår. Hade inte brillor med mig så jag kunde inte läsa myrskriften och se vad det var för otyg i.

maxiq
0

mmmm…

Räcka ut tungan

parsley
0

Jag har fått ett reklamerbjudande, med diverse utdrag från tidningen, om att prenumera på I form. Om jag äter 101 g protein per dag kommer jag att gå ner 1 kg per månad, en perfekt kropp får jag om jag krälar om kring på en boll i nio veckor. Räcker inte det så finns det kostråd som tar bort magfettet att följa. Ät frukt och grönt och minska potatis och vitt bröd.

maxiq
0

Åååh! De har äntligen kommit på hur man lurar kroppen och kan välja själv var man vill minska på omfånget!

Skrattande

ullna
0

Jag gav mina barnbarn 8 och 10 år varsin Yoga-boll, och det har varit en succe. Man får bra hållning av att sitta på en framför datorn t ex.

Som bieffekt kan jag berätta att bebisen (5 månader) tjuter av glädje när mamma låter honom åka på mage på bollen.

Vem vet, lite glädjetjut från oss kanske hjälper upp vinterdepressionerna?????? Flört

parsley
0

Om jag skaffar en yogaboll och ställer den framför datorn får jag en perfekt kropp då? Bukfetma kan man äta bort med LCHF, så det går ju att äta bort den om man inte använder sig av GI 57, tallriksmodellen, halvsvält eller vad de nu föreslår.

Mammeli
0

Apropå lustig reklam, jag brukar vara med i olika marknadsundersökningar o den senaste var om vad man tyckte om olika margariner. Milda, Becel o Lätta.

Ovanligt nog kunde man ge egna kommentarer o jag skrev vad jag tycker om konstgjorda fetter o att jag föredrar naturliga nyttiga fetter!!!  De påstod i en annons att margarin innehåller livsnödvändiga fetter!!!!! Riktigt roligt?

maxiq
0

För deras överlevnad som margarintillverkare så är det livsnödvändigt, men inte för alla andra.

Mammeli
0

#11 Penga mun

andreas0
0

#8, Jag testade att ha en sådan yoga boll som datorstol för ca ett år sen, bara för skojs skull. Den var så låg så jag blåste i rätt mycket luft, den blev större än storleken dom skrev på förpackningen. Det gick bra ett par veckor, sen en dag sa det pang och där satt jag på golvet, förvånad, och med ont i baken.

Mammeli
0

#13   HAHAHAHA, jag har en sån som väntar på att bli uppblåst, ska vara försiktig då, jag har tillräckligt ont överallt ändå!!

[Karro]
0

Fast idén är ju ändå lite rolig måste jag säga, man kanske snararae ska anpassa datorbordet istället för att anpassa bollen :)

ullna
0

#9, Parsely,  Jag sa bra hållning - perfekt kropp är lite svårare!!!! Flört