Skåne
Hej alla skåningar! Då jag ska flytta från Skåne om ett halvår börjar jag fundera på om det inte hade varit kul med en skåneträff någon gång innan dess. Finns det några trevliga skåningar som skulle vilja träffas IRL?
Du tänker inte lämna detta underbara landskap?????
oh jo :) Jag ska få flytta tilbaka till Blekinge :D
Då var det inte så jättelångt bort.
Blekinge är också fint!!
*suck*
Jag är en skåning (fd Ystadsbo) som bott i Småland (Mariannelund) och är importerad till Dalarna (Grycksbo, Falun).
Slapp visum och att visa passet!!! *fniss*
// Shintaida
Jo då jag bor i södra skåne =)
Jag skulle tycka det vore kul att åka på turné och träffa alla grupper - men hur finansierar/hinner man med det?
Varje gång jag träffat någon IRL har gett mersmak och det börjar bli några stycken nu…
Numer pensionär i Nynäshamn

Margareta. Du kan väl ta med dig Skaldeman, Annika, Lars-Erik m fl och ge dig ut på en "LCHF-gata" 
Ni är varmt välkomna till Kalmar!
Inte mig emot Nillas, men som sagt det skall finansieras också…
Samling samling! Det här är en tråd för skåningar - inte dalkullor och stockholmare och kalmariter! :P

Amiechan. Eftersom jag är född i Lund räknar jag mig som halvskånsk 
:P
Okej - då får jag väl ändra mitt förstainlägg då…
"Hej alla skånebor! Då jag ska flytta från Skåne om ett halvår börjar jag fundera på om det inte hade varit kul med en skåneträff någon gång innan dess. Finns det några trevliga skånebor som skulle vilja träffas IRL i Skåne?"
Amiechan
Mervi (?)
Petra81
Förlåt så mycket att jag ens tänkte tanken att hälsa på er, Dig har jag ju redan träffat Amiechan, men de andra…
Mervi har jag nästan träffat eftersom jag lånat toaletten på hennes bibliotek 12 april för två år sedan och vi kände faktiskt varandra redan då, men jag visste inte att hon jobbade där…
Margareta, du är roligt du
!
Det måste finnas fler skåningar….
Fast är är ingen äkta skåning men har bott här i snart 40 år…
Jag har bott i skåne i hela mitt liv…alltid hållt mig runt Malmö men först nu har jag flyttat längre söderut…
Jag har bott i Helsingborg och bor nu lite mer norrut.
Jag bor i Helsingborg men är från Sundsvall
jag bor också i skaune
Hej jag bor mitt i härligheten
Eslöv då så klart
Hade Masse
Häärligt! Nu börjar vi ju bli några stycken skånebor! Är ni intresserade av att träffas någon gång? :)

Jag bor också i Skåne, och vill gärna träffa er, men min sommar är mycket fulltecknad, så jag slinker bara med om det blir vid någon överraskande ledig tid.
Jag bor i Trelleborg…. Väldigt söderut och jag träffas gärna :)
Jag vill gärna träffas, helt klart !
Jag hänger gärna på om det blir en passande tid =)
Bor också i Trelleborg!
Har detta glömts bort! Puttar upp det lite.
Jag vill också vara med om det går bra
Bor i Staffanstorp (eller sattanstorp som grabben så när han var liten)
Ja ni har rätt! Kanske dags att sätta ett datum, bestämma oss för vad vi gör (picknick?) och se om några kan komma! :D
Picknick låter trevligt. Har ni några förslag var????
även jag är skånebo :) Malmö för att vara helt korrekt :) hinner jag med och kan så träffas jag gärna oxå :)
Så vi vill träffas ska vi inte bestämma något då? :)
Typ i en park någonstans i Malmö eller i helsingborg eller nått? Kan ju vara enkelt :)
Min tvekan på att bestämma plats beror väl på att jag inte vet hur villiga folk är på att åka en bit ;-). Lundabor brukar kunna åka till Malmö snabbt och enkelt medan Malmöbor tycker att det är hemskt jobbigt och besvärligt att åka till Lund tex.
De flesta som har talat om var de bor verkar bi södra Skåne i alla fall, så Malmö är kanske en bra idé? Finns det några från norra Skåne som jag missat? Var skulle ni vilja träffas (kompromiss, mina vänner!)?
Jag bor i NV Skåne, men är inte rädd för att åka till Lund eller Malmö. Jag är bortrest v. 20 så om ni är snälla och inte planerar träffen just den veckan är jag glad.
putt
Ursäkta!
Undrar om det blir av att vi skall träffas?
kan vi inte bara sätta en datum typ i slutet på juni? eller nått?
Ja, varför inte?
Så vad säger Ni alla Skåne bor (alla andra är ju också välkomna:))
Den 1 Juli är en söndag………
I Pildamsparken i Malmö ? Låter detta som en bra ide? Hur Många kan och vill…..
Picnic som man själva fixar och bara träffas och mingla? Och så hoppas vi på fint väder?
vad säger Ni?
Kram
Hmmmm…. Hur hittar man till Pildamsparken?
Passar dagen mig har jag inget emot att åka en bit.
det är enkelt att hitta dit. den största parken i Malmö är det så om vi bestämmer att vi gör så, får vi bestämma var i parken och ge vägbeskrivningar till de som behöver det :)
Kia, är det nära biblioteket eller är det inte den parken. Jag kommer gärna, skall skriva upp det i min almanacka direkt. Låter jättekul med picknick. Vi beställer väl kanon väder
. Hoppas att det blir några i alla fall.
Den parken är så stor, jag är lite osäker själv, men vi kan ju ta den vid biblioteket så blir det kanske lättare att hitta dit och ännu mer centralt….och lättare att lämna vägbeskrivning till biblioteket ju. Ni som bor i Malmö vad tycker Ni ?
Puttar upp denna så alla skåningar ser det.
Då är jag i Frankrike.
Hur många är det som kan den 1 juli???????
Tänk om man hade haft ett stort bondkök och kunde vara ett gäng som lagade mat tillsammans, typ som dom gjorde förr när de gick på matlagningskurser.
Jag tror jag kan den förste juli. Ska bara kolla med maken först ;-)
Puttar upp denna igen.
Jag vill gärna vara med men det är lite svårt att bestämma så långt i förväg, jag vet aldrig när Mannen med stort M har semester. Men jag har fört in det i agendan så jag hoppas det går.
Behöver en bra vägbeskrivning bara.
Putt
Hallå skåningarna. Hur blir det.
Jag har noterat det i almanackan! Hoppas det blir av
Skåningar :) puttar igen vill träffa er alla
Ledsen
Men tyvärr måste jag åka iväg (sjuk anhörig)
och är inte hemma!
Hoppas vi ses en annan gång!
Har paxat förste juli. Kan nån mer? :)

Kommer gärna. Bor tio mins promenad från pildammsparken
Var i parken ska vi ses?
Blir det i Pildammsparken??? Någon som kan förmedla karta.???
Jag vill fortffarande jätte gärna….
Daydreams du som bor så nära, var i pildammarna är bäst att träffas. Jag är inte så haj på det kanske kan du hjälpa oss med en vägbeskrivning.
Vi ska väl ha picnic, funderar på att ta familjen med mig :) Så de kan träffa alla er underbara människor
Picnick blir jättebra, hoppas bara på fint väder.
Ska vi bara säga att vi samlas där visst klockslag och ser hur många som kommer. Vi kan väl putta upp tråden emellanåt.
Ja det tycker jag med. Om någon kan hjälpa oss med platsen så är det bara sen tiden så puttar vi upp tråden hela tiden som du säger :)
Jag kollade på kartan om Malmö och hittade parken men hur kommer jag dit?Om jag tar tåget eller kör bil vet jag inte ännu.
Tåget kanske är lättare om det inte är för långt från stationen till Parken.
Åhh, men gud, jag kanske ska ner till Malmö före den 1 juli! Tänk vad kul det vore att få träffa nåra där. :)
Du är välkommen! Ju fler desto roligare.
Behöver en noggrann vägbeskrivning. Hittar inte alls i Malmö.
När, var och hur?

Jag vet inte hur amiechen har tänkt om var i parken vi ska ses. Förslagsvis är väl att man möter upp vid en av ingångarna.
Pildammsparken ligger nära södervärn där alla bussar stannar så de som åker från andra städer kanske kan mötas upp där?
Då kan man ta bussen från tågcentralen dit eller om man åker buss hela vägen.
Men vilket datum blir det nu?
Den första juli har varit uppe.
Och hur hittar man till Södervärn om man kommer E6:an norrifrån?
putt
Putt.
1 Juli???
Jag vill fortfarande jätte gärna …. Hoppas Ni andre vill med. Jag vet bara inte var i pildammarna vi ska träffas o vilken tid
Skåningar