Luktar smör??
Hjälp, gjorde en omstart nu efter nyår och är följdaktligen inne på min fjärde dag. Jag tycker jag luktar konstigt! Lite smörigt på något sätt! Är detta normalt…..

Du börjar antagligen komma i ketos vilket innebär att levern tillverkar ketonkroppar för att ge kroppen energi.
Övergående (doften alltså)!
Jag har (dessvärre) noterat att jag luktar annorlunda än då jag åt kolhydrater. . för två år sedan. Handlar ej om ketoslukt. Den har jag överhuvudtaget inte haft alls tror jag. Urinen har en stark lukt också. Inte direkt illa, men jag gillar den inte. Någon annan som känner igen detta? Likaså upplever jag smaksinnet förändrat. Ja, salt och sött förstås . . men annat som jag inte gillar längre. Ägg är inte så kul längre. Kort sagt: jag tycker inte mat smakar lika bra som tidigare . .
Var glad så länge du inte luktar smörsyra. 
Smör luktar väl gott?
Är som sagt nog överskottsketoner i din utandningsluft som luktar. Kroppen lär sig att inte producera mer ketoner än vad den behöver med tiden, och då bör det bli bättre igen. Antagligen känner du det mycket starkare än alla andra också, eftersom din näsa sitter så nära din mun.