Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2782 ggr
silverwolf
0

ny här joel

hejsan

jag har bestämt mig för att börja med Lchf och se vad det leder. jag är en föredetta viktväktare som visseligen gick ner 34 kg där men när jag väl kom i mål så fick jag kämpa för att hålla mig på min målvikt och nu under juln så har det gått sakta men stadigt uppåt jag vägde i september 88kg och nu så ligger jag på 101,6kg så man har unnat sig under julen   Glad

det är min första dag som lchf:are och det har väl funkat bra än så länge

frukost :äggröra med 105g bacon

till middag så tänkte jag testa på en bantarbiff

jag kommer med stor sanolikhet att ställa frågor till er för det kommer säkert att dyka upp frågor på vägen

ha det gott så länge  ….joel

Wildrat
0

Välkommen och lycka till!

odezza
0

Välkommen hit, silverwolf! Om du klickar på "lägg till aktuell sajt till favoriter" i rutan till höger, så blir du medlem här "på riktigt", och kommer därmed att räknas in i medlemsstatitiken. Flört

"still lost in space and time"

silverwolf
0

fixatGlad

odezza
0

Då får jag väl säga välkommen "på riktigt" då… Glad

"still lost in space and time"

venuseva
0

Lycka till och planera in att du blir seg om några dagar när sockret börjar försvinna ur kroppen.

silverwolf
0

segheten hur yttrar den sig ? blir man yr eller bara extra trött?

Doc
0

Lite så kanske, och ibland mer lättirriterad och/eller lite huvudvärk. Men det går över, oftast snabbt.

Margareta
0

Välkommen från mig med och Lycka till!

Numer pensionär i Nynäshamn

mollward
0

Jag hade upplevelsen av att gå med en rund glaskupa runt skallen i flera veckor. Sen kände jag mig även ganska matt och seg i benen, att gå i en trappa var ett helt företag. Men hav tålamod, för det går över! Skrattande

silverwolf
0

hur är det med kaffe är det nåt som jag bör sluta med eller kan jag fortsätta ? vissa säger att man skall ha grädde i kaffet hur är det egentligen?

Mervi
0

Välkommen hit! Kaffe dricker jag som vanligt men det är många som har gått över till kofferinfritt eller dricker bara te.  Grädde till kaffet är gott men jag kan inte ta det, grädde ger mig sug och jag överkonsumerar det lätt. Prova dig fram. Det är så man får reda på vad man tål.

Läs gärna  Inköpslista för nybörjare

och  LCHF till nybörjare

så får du lite hjälp att börja. Lycka till!

Wildrat
0

Om du vill kan du ha grädde i. Det är ett lätt sätt att få i sig mer fett. Är du van att dricka kaffet svart så kan du fortsätta med det. Kaffe är inget farligt men innehåller kolhydrater har jag för mig…

silverwolf
0

okej tack för råden

jag dricker helst kaffet svart men min fru dricker det gärna med mjölk är det sämre att dricka med mjölk än med grädde eller går det på ett ut?

Wildrat
0

mjölk innehåller mer kolhydrater, dessutom behövs det inte lika mycket grädde. Plus att man får i sig en massa fett från grädden. Den sötar lite också…

virrirren
0

Hej o Välkommen önskar jag.Hoppas du skall komma igång o känna dig lika posetivt överraskad som jag.

Irene

fettbramat
0

Välkommen ! Hoppas att du ska trivas med LCHF.  Lycka till och hoppas att du klarar den första tiden utan så stora problem. För mig var det ganska smärtfritt och jag kände mig snabbt mycket piggare och gladare.

Mammeli
0

Ett lite tips till alla som vill ha ngt gott till kaffet: Kaffe med grädde i o lite kanel eller kardemumma i, mumsigt!!!