Vad säger man?
Var inte helt övertygad om i vilken del av forumet jag skulle posta inlägget, men jag testar här.
Bloggar om min erfarenhet av låg kalori/hög fett-kost, och skrev ett inlägg om vad allas nyårslöfte bör vara i år - dvs att äta mer fett!
Vissa har dock fortf. inte förstått poängen:
"Jag tycker att man ska äta måttligt av allt man tycker om och motionera runt en timme varje dag. Krångligare behöver det inte vara, man ska inte bli alltför fixerad och låst vid en visst kosthållning att det stiger en åt huvudet.. men visst är det fördelaktigt med nyttigare alternativ om det finns (t.ex. fullkornspasta ist. för “vanlig” pasta, det smakar ju i princip likadant i alla fall)."
Länk till blogginlägget:
http://www.dessi.se/wordpress/?p=1131
Vad säger man om ovanstående kommentar till inlägget? Vilka argument skulle ni använda er av?

Du har väl svarat henne jättebra?

PiKaWe:
Ja jo.. Kanske.. Men jag får sällan respons på mina inlägg om lågkolhydratskost. Så att få en kommentar om att jag skulle vara fixerad gör ont… :/
Kanske mina läsare inte förstår, inte är intresserade, eller så anser de att jag faktiskt är fixerad och att jag försöker pracka på dem något "okänt"?

Om man äter kolhydratkost (som de flesta ännu gör) och vill gå ner i vikt men ändå äta "som vanligt" och röra på sig lite mer blir det tufft.
Motion bränner inte särskilt många kalorier och ökar ofta aptiten. Det som återstår är då att minska kaloriintaget och ofta är det fettet som först får ryka. Det innebär mindre mättnad och mindre fettlösliga näringsämnen.
Kolhydraterna innehåller inte särskilt mycket näring och ger svajigt blodsocker som ger mer sug och hunger, särskilt när man skurit ner på fettet. Som grädde på moset sänks dessutom ämnesomsättningen och muskelmassan minskar om man försöker svälta sig ner i vikt
Väljer man en lågkolhydratkost med mycket fett håller man sig mätt och nöjd och musklerna bevaras. Dessutom upptäcker många att de plötsligt blir av med magbesvär de lidit av i åratal, får bättre hy, blir av med celluliter och mycket annat.
Det behöver heller inte vara svårt eller krångligt att skära ned kolhydraterna, tänk på det som första GI-fasen. GI verkar alla känna till och acceptera, men säger man "Atkins" blir det plötsligt extremt…
Motion är bara för de som inte kan äta rätt!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Välkommen hit Dessi - här kan du vässa tangentbordet och återvända till din blogg fulltagga - ju fler vi är dess bättre.
Numer pensionär i Nynäshamn
man ska inte bli alltför fixerad och låst vid en visst kosthållning att det stiger en åt huvudet..
Som t.ex. att man måste äta pasta, ris, potatis eller bröd till varje måltid? 

Är verkligen glad att jag hittade den här sidan. Ni verkar alla så hjälpsamma :)
Välkommen hit ska jag säga också! :)
Instämmer, välkommen!