Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 12252 ggr
Stenbockstjej
2

Grönkål?

Hejsan.

Jag undrar om det är ok att äta grönkål? Jag har inte riktigt koll på vilka grönsaker man ska äta, alltså vilka som är bra å vilka som är mindre bra,

Pasi
0

Bästa stället att kolla upp livsmedel, tycker jag, är finlands livsmedelsverks databas.

Generellt är alla typer av kål helt ok ur kolhydratsynpunkt och relativt rika på både vitaminer och mineraler.Glad

felixifokus
0

grönkål är perfekt för nordisk vinter. ger c-vitamin och järn.

grona-marie
0

Grönkål är fantastiskt gott, gör en soppa redd med grädde och några ägghalvor och kanske knaperstekt bacon till, mums.

ullna
0

Snålvattnet rinner, det måste jag göra när jag kommer hem från nyårsresan.Skrattande

DrAnna
0

Fräs upp med litet av överblivet(?) skinkspad och grädde. Urgott!!

Mkt c-vitamin, kalcium och även järn . Ca 5 kolhydr./100g

Brynhilde
0

Min mamma koker grönkålssoppa på en bit varmrökt fläsk och en bit färskt fläsk/lägg. Visseligen ska det va kokt ris i också men det går alldeles utmärkt utan.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Bookjones
0

Smakar som Amerikanska "greens" vilket är blasten från olika växter. Collard green och mustard greens är de vanligaste. Koka på överblivet skinkben eller en bit rökt kött och servera med en klick majonnäs (hot sauce är gott också men den sorten från Louisiana, typ tabasco inte Mexikanska). Traditionellt har man ju cornbread till det men det är gott på egen hand. Som riktigt matig spenat.

Vargalyster
0

Vi brukar göra kålpudding fast med grönkål och vitlök i ..blir supergott! :)

hemul
0

Kålpudding på grönkål lät supergott! Gör du som vanlig kålpudding annars?