Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1152 ggr
hemul
0

Uppdrag granskning iväll

Pasi
0

Ska definitivt titta!

Bengt-Olov
0

Ingen som vill tipsa Josefsson om fusk med forskningen och rekommendationerna på kost och hälsområdet?

Margareta
0

Jag tittar på Room Service, så det får väl bli nätvarianten…

Numer pensionär i Nynäshamn

hemul
0

#2 Ha-ha! Skrattande
Själv hoppas jag på Michael Moore. Ska det va så ska det! Räcka ut tungan

För kanske 15 år sedan så kom jag på dem med att fuska med datum på köttfärsen på "min" ICA, en av stans största. Jag var in precis före stängningsdags och var en av de sista kunderna i butiken. Jag såg hur de fyllde på köttiskarna med nya varor och tog en titt för att se om det var något intressant. Där låg köttfärs som enligt märkningen var packad påföljande dag. Fot i munnnen

[linda-pinda]
0

Kollar ni? Om jag inte avskytt vad de gör med vår mat, skulle jag nästan ha tyckt synd om dem när JJ presenterade bevisen…

hemul
0

Jag tyckte redan illa om ICA så jag nästan gläds i mitt hjärta. Men det blåser nog snart över.

Bengt-Olov
0

Är det NÅN som tror att detta inte är satt i system även hos de andra matvarujättarna? Är det NÅN som tror att ett medvetet fusk inteär utbrett även vad gäller andra livsmedel?

Pasi
0

JA!
Såg en gång på Willys i Skövde (genom ett fönster i dörren) hur de öppnade paket med kött, stoppade näsan i den för att sedan slänga det i kvarnen. Några minuter senare kom de ut med en vagn nymalen färs.

ullna
0

Jag blir väl särskilt förbannad på att de här handlarna sitter med Ferraris och lyxvillor på sitt fusk. Vad skulle Coops personal för anledning att fuska, de har ju ingen personlig vinning, de har ju bara sin lön oavsett? Om det sker med ledningens goda minne är det ju en annan sak, då kan man säkert tro samma om dem.

Man blir förtvivlad över snusket och bedrägeriet med vår mat. Och heligt förbannad. Och ynkliga är dom när de blir överbevisade.

[Saiva]
0

Trodde inte det var sant när tjejen plockade upp köttbitar från golvet, borstade av dem lite och packeterade dem. :oO

hemul
0

Jo minsann. Och duger inte köttet till färs längre kan man väl alltid göra korv. Minns skandelarna på 70- eller 80-talet när man kom på att charkföretag köpte tillbaks utgången korv från butikerna och kokade om den. De tar nog gärna utgånget kött också.

hemul
0

Gissa om det här kommer att vara på förstasidorna i morgon. Och de är tvungna att ha tidningsställen framför kassorna som vanligt så att alla kan se det. En vacker och inspirerande tanke. Skrattande

Pasi
0

HeheSkrattande

ullebull
0

För ca 40 år sedan arbetade jag i en stor livsmedelsaffär, jag skötte bla tillagning av delikatessmaten, lagade bruna bönor, gjorde sillinläggningarna, lagade alla sallader,  laxpuddingar osv.

Jag gjorde det så att jag själv skulle ätit det, men såg ju i köttavd. hur man gjorde, jo precis som nu, tvättade av och malde ner.

Rökt ål tex blir av med mögelfläckar och blir som ny om man torkar av den med matolja.

Tror att det varit fusk i alla tider med maten men bra att det uppmärksammas.

ett av mina barn har jobbat på ett stort bageri, ojoj, tur vi inte vet hur det går till. Kakan "dammsugare" tex, innehåller ???? Mjölbaggar i tankarna osv.

Listan kan bli jättelång på hur vi behandlar mat och djur, fy.

ullna
0

Inte en rad i DN vad jag kan se………………

Mervi
0

ullebull, min man har jobbat på konditori i sin ungdom så jag vet…

I vår lokaltidning stod det om detta. Det var även en artikel om Nilssons bok Den hemliga kocken där nämnde att det passar bra att ta upp detta också nu när man avslöjat kött-fusket. Det är bra att det skrivs.

Jag tror att detta förekommer lite varstans och även på Coop tror jag.

Wildrat
0

Fusket förekommer överallt! Fick höra av en på en kockutbildning på gymnasiet att det varit maskar i mjölet de skulle använda. När eleverna ville slänga det sa läraren att det bara var att plocka bort dem och använda mjölet!

Bengt-Olov
0

Jamen då kom det ju med lite näring i brödet, i alla fall… Flört

Wildrat
0

För nån vecka sen fick barnen i en skola utanför Eskilstuna skolmat med mask i. Tydligen hade leverantören (Servera?) vetat om problemet långt innan det serverades men inte gjort nåt åt det…

Margareta
0

#19 Fy vad äckligt!

Numer pensionär i Nynäshamn

Wildrat
0

Det tyckte barnen också…

hemul
0

Here we go again.
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=704338,00.html

Det kommer på nyheterna på TV nu kl. 22. Har kanske varit på de andra kanalerna redan, inte kollat några nyheter idag.

Förresten köpte jag 2 paket fläsk på Lidl igår som luktade skunk. Ett paket gick ut den 20:e. Det luktade värst. Det andra skulle hålla ett par dagar till och luktade mindre illa. Båda fläskbitarna var slemmiga. det var nedsatt pris och korkad som jag var kollade jag inte datum. Jag brukar inte köpa långlagrat kött som rimmat fläsk om det bara är ett par dagar kvar. Jag skulle ringa Lidl idag men glömde det. Fläsket har jag slängt. Ville inte ha det i kylen.

hemul
0

Ni har väl sett den här förresten? Att de inte skäms - försöka skoja bort det hela. Skrikandes

http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=7654