Träning och Gi / LF
Hur kan man träna när man äter efter Lc eller gi kost?
Har man några begränsningar?
Kan den här kosten får bort bort celluliter på sikt? 

Det är omvittnat att celluliterna försvinner med den här kosten. Så det är många vinster man kan göra med att byta till LCHF-kost.

Det finns nog inga begränsningar alls, utom att det kan kännas lite trögt med orken de första veckorna/månaderna innan kroppen vant sig vid att bränna fett. Sedan går det bättre än någonsin!

Träning går utmärkt! Känns som man är mer motiverad på den här kosten!
Går själv på spinning 1-2 ggr/vecka o styrketränar 2-3ggr/vecka.

Efter omställningen till fettdrift får man resultat man aldrig haft tidigare..

Jag har inte känt nån skillnad på energinivån sen jag la om kosten, och JA, celluliterna försvinner!

Som andra sagt, vid lc kan det bli si och så med orken vid hård träning i början, men när kroppen vant sig går det utmärkt!
har aldrig märkt någon negativ skillnad vad jag minns..
Ni verkligen sporrar en!!!!!!!!!!!!! :D
Ibland, efter en riktig fet måltid lääängtar jag efter en riktig genomkörare! :)

Kom ihåg bara att man inte kan punkt förbränna bort fett på t ex bara mage. rumpa eller lår utan kroppen tar överallt. Det gäller att bygga muskler för att forma om kroppen och minska det totala fettlagret för att få definiton.

Rob Faigin har skrivit 2 böcker om kost och träning som bygger på vetenskap….de spräcker lite myter och förklarar allt på ett trevligt sätt. Klart bra tycker jag.

Ofta försvinner celluliter, men inte alltid. Det beror sannorlikt på hur bra LCHF passar den enskilda individen.
Jag har en teori om att lågt blodsocker ger celluliter. För många löses risken för lågt blodsocker med LCHF men för vissa krävs lite mer kolhydrater för att blodsockret inte ska bli för lågt.
Jag har tränat (Bodypump) tre, fyra gånger i veckan hela tiden. Det har gått bra men ibland, speciellt i början, kunde jag känna mig litet svag och då lade jag inte på så mycket vikter på stången. Det är härligt att träna!!!