Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1874 ggr
Ofelia
0

Vinterkräksjuka

Jaha, nu så har man drabbats av denna avskyvärda sjukdom. Tre dygn utan mat och vatten….

Det värsta nu när jagär bättre, är att jag inte alls vill ha något som helst fett! Vill bara ha brända mandlar och lussebullar med blåbärssoppa till. Vänder sig i magen bara jag tänker på min vanliga mat(omeletter, kött, grädde, och grönsaker som jag ju äter en del). Havregrysnsgröt längtar jag efter också…'

Har min kropp tappat minnet från det sendast året?

Just nu så äter jag vad jag känner för så får tiden här framöver utvisa om motivationen och matlusten efter riktig mat återvänder.

Smal blev jag iallafallCool. Snabbkur kan man säga fast jag behövde väl inte gå ner nåt så jag går väl upp snart igen.

Wildrat
0

Om ett par dagar (när du är helt frisk) blir nog inte magen orolig om du äter fett igen. Testa att börja långsamt med bladgrönsaker (tex sallad) och kött för att långsamt öka på fettet. Det borde inte ta mer än ett par dagar att komma in i de gamla vanorna.

ginnan
0

Upplevde samma känsla som du efter en rejäl magsjuka, mådde illa i flera dagar, bara jag tänkte på ägg bacon och smör, det kunde få mej att kräkas omgående. Det enda som jag kunde få ner var fil. Så sakteliga kom aptiten igång. Kilona rasade men efter några veckor hade jag fått tillbaka min vikt som jag hade innan.

Ofelia
0

Ja det är väl så att jag får tåla mig lite. Just nu känns det otänkbart med omelett o sånt.

Hade ju ökat på dosen fett på grund av mina kliiningar(om ni minns den tråden) strax innan magsjukan. I början fick jag för mig att det var detta som utlöste kräkningarna men det varade så länge så det har jag avskrivit. Fast just den tanken gör att jag mår illa bara jag tänker på fett just nu.

Hoppas det försvinner snart.

andreas0
0

Koka lite hemmagjord buljong och ha att slurpa i dig!

Gott, jättebra att återhämta sig från sjukdom på, och inte mycket kolhydrater. Inte mycket fett heller, men det ville du ju vara utan ett par dagar, så då klarar du dig där med.

parsley
0

Meze, dvs 10 % yoghurt, kanske går att få ner. Eller kokt mosat ägg med smör eller majonäs och curry.

Margareta
0

Jag skulle nog testa Ekologisk A-fil (naturell) eller Hälsofil.

Numer pensionär i Nynäshamn