Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 3658 ggr
Mimsivimsi
0

nått målvikten

Jippi! Idag när jag ställde mig på vågen stod den på ynka 56kg! Så lite har jag inte vägt sedan jag var 16 år! (om jag ens vägde så lite då)
När jag körde igång med LCHF igen i Augusti i år (efter 4mån uppehåll) vägde jag 65kg (164cm lång), har alltså gått ner 9kg på mindre än 4 månader och nått min målvikt!
Kommer fortsätta äta LCHF-style och träna lite smått regelbundet.
Mår bättre än någonsin. Och går aldrig hungrig.

Andra som nått sin målvikt/är på god väg?
Bra för nya medlemmar att höra.. Glad

Kram vimsi

Wildrat
0

WOW! Grattis! På bara 4 månader!? Ja det var verkligen en vinst… Lycka till i fortsättningen!

bluegoose
0

Grattis!!! Jätteroligt att läsa! :-)

Arnedanc
0

Grattis.

Inte för att jag skall hälla 'kallt vatten' på din framgång, men jag tror helt klart att din låga ålder (jämfört med flertalet här inne på KiF) har varit till din fördel jämfört med oss som är dubbelt så gamla eller mer.
Vi har haft tid att mycket längre tid på att bygga upp vår insulinresistens än du har haft.

Förhoppningsvis får du därför ett mycket bättre liv dom nästa tio-tals år av ditt liv med denna kost än vi andra haft. 

Men det visar ju att LCHF funkar jättebra, vare sig ung eller gammal.

korseett
0

Grattis

AnnaCathrina
0

Vad kul! Jättegrattis! Kul att höra om folk som nått sin målvikt för det sporrar verkligen.

[slamslams]
0

GRATTIS Mimsivimsi, duktigt gjort.

andreas0
0

Jättekul att höra, hoppas det går bra för dig i fortsättningen också!

Margareta
0

Jättegrattis och vilket föredöme Du blir bland dina jämnåriga!!!

Jättekul!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

Pasi
0

Kan bara gratulera!Glad

Mona-Stina
0

Jättegrattis.

venuseva
0

#3 tror du har en punkt där. Men det fråntar inte Mimsivimsi:s goda resa. Jättehärligt.

Dels insulinresistens samt hormonobalans och klimakterieålder gör sitt till för att det tar längre tid att nå sitt resultat. Men jag tror dock att man kommer dit så småningom och jag ger inte upp.

Arnedanc
0

Inte jag heller, även om jag inte är av samma kön som er två Räcka ut tungan

Tänkte det var bra att lägga till den informationen för dom som inte har det lika lätt som Mimsivimsi att gå snabbt ner i vikt.
Det är ju fler här som behöver stöd för att fortsätta och dom är säkert avundsjuka på Mimsivimsi när dom läser om Mimsivimsi sin framgång.

venuseva
0

Avundsjuk #12, jo, men då är det nära. Det är tolkningen av avundsjuka, att då finns lösningen där för en  själv också. Flört

Skaldeman
0

Grattis! Att vara ung är bra, att vara man är ännu bättre. Svårast är det för kvinnor i 55 år+.

Sten Sture

Sagittaria
0

Grattis på målviktsdagen! Glad

[Karro]
0

Grattis mimsivimsi!!!!!!! *har hopp för sig själv* är ungefär lika lång Glad

Mervi
0

Grattis från mig med! Härligt!Skrattande

Mimsivimsi
0

Tack för alla gratulationer!

#Arnedanc - jovisst är jag ung (24) och visst har jag inte jojobantat lika länge som andra härinne. Men det är väl bra att jag upptäckt LCHF såpass tidigt så jag inte behöver jojobanta mer i mitt liv. Nu kan jag fokusera på ett bra och fettrikt liv, och att sprida budskapet till andra i min omgivning, unga som gamla!
Kommer även när den tiden kommer äta så här under graviditet och uppfostra mina framtida barn på den här kosten.

Och sedan tror jag att alla ni andra här inne också kan nå er målvikt om ni bara fortsätter i samma anda! Ung som gammal!

Och om jag gjorde någon avundsjuk… förlåt Generad

felixifokus
0

vi förlåter dej, för den här gången Flört

Grattis!

Bookjones
0

Jättegrattis och vilken tur att du hittade den här kosten så tidigt. Kanske du slipper dras med "våra" krämpor. Flört

NancyAlke
0

Grattis! Självklart är man avundsjuk! Det knäppa är att jag själv gick ner 15 kilo på 4 månader och ändå blir jag avundsjuk… men det är ju för att jag har lika många kilon kvar till målvikten… det vore sååå skönt, framförallt att kunna handla kläder som man vet att man kan ha sedan… och för att man inte behöver vara lika vågfixerad….  Sedan vore det nog skönt för kroppen att slippa all extravikt också..

Grattis återigen! Även om jag är avundsjuk så är jag jätteglad för din skull!!! Flört

Karin20
0

Grattis, grattis! Kanon att du hittat rätt metod redan, utan att ha behövt vimsa runt med andra. Härlig förebild och ambassadör för oss.

//Karin

Rita-S
0

Grattis! Jag har enn så länge enbart uppnådd mitt första delmål, vilket var "under 90 kilo", men siktar mig mot andra delmål "under 80" nu :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

ragnhildar
0

Imponerande! Lyckliga du! Jag befinner mig faktiskt exakt i din (vikt)situation . . den som gällde för 4 månader sedan vill säga. Själv har jag hållit på i snart 2 år!! utan att lyckas gå ner ett gram. Jag har faktiskt misströstat flera ggr. Dock har jag inte övergett lchf. Jag propagerar ivrigt för denna kost och fått många att omvända sig. Enda gången jag kunde ana resultat var när jag tillämpade lchf SAMTlågkalori mat en vecka i somras, men då kan det ju kvitta på något sätt. Då får ju Rössner nästan rätt . . Nu till min fråga.  HUR GJORSE DU Mimsivimsi??

ragnhildar
0

GJORDE skall det förstås stå!

Mervi
0

Du har haft tur som hittat LCHF när du är ung och inte kommit i karusellen med VV + andra tokiga bantningsmetoder. Det är bara bra, inget att vara avundsjuk för. Var glad! Ju  fler yngre som hittar hit ju bättre.

suneb
0

Grattis, alltid härligt med glädjehistorier ! Glöm nu inte att sprida kunskapen vidare till dina vänner också Flört

Arnedanc
0

Håller med #19

Grattis igen Cool

maxiq
0

Jag är mer avundsjuk på att du är 24 än att du väger en bit under hälften av vad jag väger. *hrmpf*

Men jag ber ändå att få gratinera! Grattis Grattis! Skrattande

Mimsivimsi
0

fast jag måste tillägga att jag faktiskt höll på och jojobantade från 15-24 års ålder med olika metoder, bla VV o andra… Så det var ju bra att det "slutade" så fint med något så simpelt som LCHF…

thale
0

Jättegrattis!!! vad roligt för dej! Skulle vara jätteintressant att höra framöver hur du äter för att behålla din nya vikt.Skrattande

anki1
0

Stort grattis

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

ejaeja
0

STORT grattis!Jag önskar att jag kunde detsamma, men jag tillhör 55+ och har gått ner 2 kg!!! på 4 månader

ragnhildar
0

Som sagt . . skulle du möjligen kort vilja säga hur du bar dig åt?Vänlig hälsn

virrirren
0

Kan bara instämma med alla de andra.Du är värd massor av beröm.