Inlagd sill............Jansson...?
Har läst som hastigast någon gång, någon stans om sill………..inlagd med stevia? Stämmer det? Hur går det till? Och Jansson nu till jul, var det zuccini (kan inte stava det) Och som lasagne, blandat med kötttfärsröra och ost och "sås"? Snälla hjälp mig . Vet inte vart jag läst det tidigare, vet inte vart jag ska leta…………bara jul stressad. Vill veta typ NU.
Kram på Er alla LCHF:are
Ha det gott i jul / Miniben

Här finns janssons på zuccini m.fl. recept
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Ja, stevia till sill funkar om man inte är för kräsen. I år är jag inte lika kolhydratskrämd så jag tänker nog blanda stevia och socker, men förra året gjorde jag på bara stevia.
Du får minska andelen ättika lite bara eftersom stevian inte tar någon plats. Det blir för starkt annars. Kolla på ett recept för klargravad strömming. Det borde vara tillräcklig mängd ättika för att det inte ska vara farligt. Och så smaka dig fram därifrån.

Squash ist för potatis till Janssons har jag tipsat om.
Squash eller aubergine i skivor funkar ju som lasagne fast då blir det ju den grekiska moussakan istället. Vem bryr sig.? Lika gott är det. Såsen är ju lite knivig utan mjöl, men creme fraiche och ostskivor mellan lagren funkar säkert.
Kolla grannsajten JULEN i Fokus. Där har vi lagt våra julrecept

Tack snälla Ni!
#2 Den sidan hade jag inte sett förut. Toppensida 
#3 Spännande…får se om jag vågar mig på sillen
Jansson och lasagne..mums
Tack ska ni ha

det går bra o göra jansson på rättika oxå, ja gjort "potatisgratäng" o de går hur bra som helst till jul ska ja göra jansson.

vilken toppen sida tack för alla fina recept
Äh, det är ju jul, ät ni riktig jansson, det är så gott, även om man eventuellt förlorar ett par dagars viktimiskning så är det värt det.
Det är ju bara en gång om året.

Ja, det är inte det man äter mellan jul och nyår man blir tjock av. Det är det man äter mellan nyår och jul
#8, Visserligen men alla som får ett sockersug av kolhydraterna har det inte så roligt efter alla frestelser. För dem är det bättre med alternativ som inte triggar…
För att göra såsen, eller ett alternativ, till lasagne/moussaka kan man mixa fetaost, keso och creme fraich eller grädde det blir jättebra. MAn behöver ju inte en blöt sås när det inte är nåra lasagneplattor som ska mjukas upp.

tack för det tipset!
Paltkoma av potatis är inte roligt. Somna i soffan inte kul heller. Så zucchini/squash låter kanon, tycker jag. funderar på om bovete kan fungera som mjöl. Har slängt mitt sojamjöl eftersom Candidan påverkas av det.