Enkätundersökning!!!
Vill du vara snäll och hjälpa mig svara på min enkät? Den är grund för min c-uppsats i psykologi vid Högskolan Dalarna. Vid en första anblick kan enkäten verka lång men frågorna tar inte lång tid att besvara. Alla som svarar på enkäten är helt anonyma.
http://users.du.se/~h03jorja/matenkat.html
Tack för din hjälp!

jag försökte, men fick följande meddelande när jag klickade på länken;
"Felaktig länk
Länken som du angav fungerar inte, antingen är sidan borttagen eller flyttad. Om du klickade på en länk vänligen meddela ansvarig på den webbplatsen att länken är felaktig."
för mig funkar den

Du måste ha klickat precis när jag la upp den och då hade jag missat ett tecken. Sorry! Det har även vart problem med att vissa webläsare inte kunnat få upp den men det ska enligt min vän systemvetare vara ordnat nu.

Japp! Nu funkar det!

För mig fungerar det inte, jag får bara upp en massa HTML-kod…
Måste man ha en speciell webbläsare?
"still lost in space and time"
Fungerar inte för mig heller.
Det fungerade.

Sidan visas, men svaret går inte att skicka…
Safari på Mac.
Det skulle vara lättare för den som felsöker om ni som inte får det att fungera skriver om ni använder mac eller pc och vilken webläsare ni använder.
Numer pensionär i Nynäshamn
för mig som det funkade för användes pc och IE 7, tror jag versionen är

Funkade!

och för mig är det win2000 och IE 6.0
Som jag sa tidigare fungerar det inte för mig. Jag använder firefox 2.0 under linux.

det funkade i explorer men inte i firefox
Det fungerade bra

funkade bra, vanlig pc, nån winversion har jag men vet inte vad
Jag har svarat,lycka till!

Sidan fungerar alltså inte för mig, jag har mac, mac os x version 10.3.7, webbläsare firefox version 1.5.
Den versionen är gammal, men jag tycker den är bättre än den nya versionen (som antaglien fungerar bättre med nyare versioner av operativsystemet än det som jag har…)
"still lost in space and time"

den sista sektionen av frågor var lite svår eftersom innan LCHF skulle jag kryssat i "ofta" på alla frågorna medans jag i dagsläget inte har några som helst sug och inte längre anser mig ha problem med mat och tröstäter aldrig längre…….
Det skulle med andra ord funnits med en fråga - före eller efter kostomläggning - för skillnaden är markant för de flesta tror jag.
Numer pensionär i Nynäshamn
Fungerade fint. men tyckte det var konstigt att det på tack-sidan står att jag ska få respons på e-post, har ju inte upplyst om detta…
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Har svarat och skickat, men hur jag ska kunna bli kontaktad senare som det stod det vet 17- man lämnade ju ingen e-postadress!?
Jag har också fyllt i men på ja och nejfrågorna skulle det ha funnits något mittemellan. Dessutom håller jag med #21, allt är ju helt annorlunda nu när man äter rätt. 
Hej.
Det var ju en intressant fråga om socker:
Hur tycker du att din inställing till socker är och jag svarade i princip helt okomlpicerad. Det betyder ju inte att jag äter socker och tycker att det är ok utan att jag INTE äter socker och inte ser det som ett problem…
Min tanke är mest - hur tolkas svaren på en sådan fråga?
/LO
Dansa kan man alltid göra!
Jag undrade också över den frågan- jag skrev att den var komplicerad eftersom jag inte kan äta socker på ett okomplicerat sätt.
för mig funkade det. Jag körde med IE XP
För mig funkade det, sockerfrågan svarade jag också helt okomplicerad, jag bryr mig inte om socker. Men på tröstäter osv så är det ju så att jag är helt ny på det här med striktare LCHF(utan att vara FAKIR) och det är inte mer än 2,5 vecka sedan jag låg i sockerdiket och tröståt. Kan bli svårtolkat eftersom man i bakgrunden inte frågade efter hur länge eller om man följer en diet, samt inställningen till olika saker före och efter. /Marie
Cherridwen, det ser ut som om du har sparat dokumentet som UTF-16. Webben är inte mogen för det än. Spara om det som ANSI eller UTF-8 och ladda upp det igen så kommer det att funka. Med tanke på att du deklarerar iso-8859-1 i en metatagg så bör du spara som ANSI. Alternativt spara som UTF-8 och ändra metataggen till UTF-8.
Till skaparen av frågeformuläret; det finns många frågor som det inte finns ja och nej - svar på. Att använda sig av många sådana frågor innebär att det blir felsvar, då de flesta är så snälla, följsamma, lydiga - att de fortsätter att välja ja eller nej, trots att inget av svarsalternativen stämmer med verkligheten.
Tycker också att uppmaningen att inte tänka efter förmodligen gör att många tänker efter. det är så vanligt att människor, när de läser psykologi i någon form, får en övertro på frågeformulär och tester, som ett slgs svar på männikors inre. Så enkelt är det inte.

Oj vad mycket att svara på! Ja och nej frågorna kommer direkt från ett psyklogiskt test och ska vara så för att ge rätt svar. Instälkningen till socker är den i nuläget. Visst finns det mycket som skulle vart med och inte osv men nu är det som det är och jag får diskutera sådant i min uppsats sedan.
Angående det tekniska har min vän systemvetare hjälpt mig så där är jag ganska ovetande… Jag vet att det är lite missar i sidan som kommer efter att man skickat och ber om ursäkt för detta.
Det verkar som enkäten ej går att öppna med firefox och det är inte löst än. Jag behöver dock ca 100 svarande så om inte alla kan så är det så.
Och visst kan man få en övertro till formulär men resultaten med ev. felkällor diskuteras senare i uppsatsen. Kanske borde tänka efter att dettta "bara" är på c-nivå och en träning i forskning. Det finns ingen forskning någonsin som kommer att vara 100 % korrekt. Det kan vara så att jag faktiskt inte kommer fram till något och det är också ett resultat.
När uppsatsen är klar och den kommit in på högskolans sida så lägger jag ut en länk här för den som vill läsa.
Den uppsatsen ser jag fram emot.
Psykologiska tester där man förlitar sig på ja/nej-svar är för mig svårtolkade och jag skulle inte våga dra några slutsatser från dem.
Vad gör Ni om någon lämnar ett svarsalternativ utan val? alltså skriver inget på frågan, hur tolkas, värderas då "svaret"/frågan?
Nu i efterhand, efter att läst diskussionen och funderat över en del frågor - utan att gå tillbaka och läsa om dem, - så skulle jag lämna en del av frågorna utan svar. Det finns inte ja och nej-svar på alla frågor, det är det som är en av svagheterna i alla psykologiska tester.

Om man lämnar ett svarsalternativ och inte svarar så hamnar hela enkäten bland bortfall dvs den blir värdelös och ingår inte i beräkningarna.
Nu kommer ja- och nejfrågorna från ett vedertaget psykologiskt personlighetstest som har använts länge. Det mäter personlighetsdragen extroversion och neuriticism. Man ska svara på frågorna med sin omedelbara reaktion som därmed speglar ens personlighet. Visst tyvker man när man analyserar frågorna närmare att man skulle vilja svara både och eller inget men de är inte tänkta att analyseras.
Jag har valt testet för att se om det eventuellt finns någon koppling mellan personlighet och risk för matmissbruk. Kanske är det det. Kanske inte. Vad jag än får fram är det ingen absolut sanning! Den finns inte någonstans! Dessto mer man läser, forskar och lär sig dessto mer inser man hur lite man kan och dessto fler frågor väcks. Det finns hur många vinklingar på allt som helst och jag var tvungen att välja nåt av alla möjligheter som finns för min uppsats. Nu blev det det här och nu är det som det är sedan får jag beroende på mina svar, mina bakgrundsfakta mm diskutera och dra ev. slutsaster som för den delen inte är några absoluta sanningar. Kanske kan någon sedan fortsätta på en annan vinkling eller att annat spår utifrån min uppsats. Hoppas detta gör det lite klarare!

Funkade för mej. Har Win Vista o IE
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Problemet med många "vedertagna" psykologiska tester är att de har lite signifikans. Man använder testerna som om de vore facit, ex, de tester som används med försiktig tolkning inom psykiatrin, avseende psykoser, - används av diverse testare, som säljer dessa till arbetsgivare. Psykologer testar och tolkar resultat, som används vid ev. anställning, chefsrekrytering m-m.
Det skrämmer mig.
men här är det bara en uppsats det handlar om.

Ja tack korseett. På c-nivå där vi fortfarande tränar på att forska. Och som jag skrev tidigare finns inget någonsin som är 100% rätt eller fel. Nu har jag valt det här av oändligt antal möjligheter och nu är det som det är. Jag utgår och diskuterar sedan i min uppsats utifrå olika infallsvinklar. Det är så det går till. Det finns tester med varierande kvalité och det kommer nog aldrig att finnas ett som är fullständigt komplett eller kanske vikingmormor skulle kunna utforma det? För att använda i kommande uppsats. Eller varför inte läsa på lite om den teori jag utgår ifrån?

Fixat, fungerade bra! 

Tack alla ni som svarat! Nu behöver jag inga fler svar så länken till enkäten kommer snart att bli inaktiv.
Jag kommer att lägga en länk till min uppsats sen men det kommer att ta lite tid. Först innan den är klar och sedan innan högskolan gjort den tillgänglig i sin databas.
Nu har jag lämnat ut mig 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Har fyllt i och skickat iväg….lycka till med uppsatsen