OT - Vann rätt idol?
Jag tyckte Marie Picasso var en värdig vinnare, vad tycker ni?
Jag träffade hennes pappa i lördags och gratulerade. Han var så glad och hade festat hela natten.
Jag tycker Marie var duktig!
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag kunde omöjligtvis bestämma mig för vem av de två tjejerna som var min favorit, de är så underbara bägge två… och så olika. Därför måste jag ju säga att rätt tjej vann…
Jag tror också att Amanda kommer att få en minst lika bra karriär som Marie, så det blev säkert rättvist.
Nu väntar jag på ett gäng CD skivor av:
Amanda
Kristoffer
och Sam

Jo, Marie har ju klart bäst röst..
Precis mina favoriter också. Både Kristoffer och Sam har underbara röster som säkert gör sig jättebra på skiva. Amanda ska man nästan se istället tycker jag.
Marie har en jättefin röst men jag skulle varken köpa skiva eller gå och titta live. Hon har inget "det" på något vis, skilljer sig inte från mängden, i mina ögon då….
Daniel, Daniel, Daniel!!!!!
Håller med arcus!!! men samtidigt tycker jag att Marie var en värdig vinnare, för både Amanda och Daniel klarar sig utan att vinna om man säger så :)
Om man nu bara ska titta på de två som var i finalen är jag jättekluven.
Amanda har en lite skrovlig spännande röst och en scennärvaro inte många kan jämföras med. Att det ibland spricker tycker jag är bara charmigt.
Marie, röst som en lärka och otroligt tonsäker men beter sig på scenen som en elefant. Henne ska man nog bara höra… inte se.
Det var nog bra att Amanda kom tvåa, vad vi sett av föregående års vinnare försvinner de.
Jag röstade faktiskt på Amanda.
Röstade också på Amanda, för jag tyckte hon hade bäst framträdande. Blev lika förvånad som Marie verkade bli, över att hon vann.
Det ni skriver om de andra håller jag med om. Det är inte alltid den med bäst röst eller vad det nu är som är bäst, som kommer bäst till sin rätt. Inställningen till det hela avgör. Marie blir säkert en kanonartist framöver. Amanda är det redan och Daniel och de andra också.
Är det någon som vet varifrån hon fått sitt efternamn - Picasso? Är det påhittat eller verkligen ett familjenamn?
En reflektion: Har ni tänkt på hur viktigt det är att vara snygg för att lyckas i musikbranschen? Undrar hur många som varit på Idols uttagningar och haft fantastiska röster men blivit ratade bara för att de inte ser ut som en stjärna? Undrar hur många skivbolag som har missat fantastiska artister av samma anledning?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#9 Hon berättade i morse på radion att hon bytt själv, inte i papper och pass men kallar sig Picasso efter en katt hon hade som hette så.
#11 intressant…. praktiskt i alla fall för nu behöver hon ju inte ha något specifikt artistnamn….

Ja de heter något annat i efternamn, just nu kommer jag inte ihåg vad. Men hon kommer från samma trakter som jag, Strömsholm och har gått i samma skola, Tunboskolan i Kolbäck. Jag var ute och dansade i lördags och det var där jag träffade hennes pappa och fick tillfälle att gratulera.

Hon hette Petersson enligt skvallertidningen.

Tycker att det var perfekt att Marie vann. Iofs är Daniel bäst, men han klarar sig ändå, precis som Amanda som kommer att gå jättelångt, hon är ju bara 19 år. Marie tror jag är den som behöver vinsten bäst och dessutom sjunger ju hon oerhört bra. Jag fick faktiskt gåshud några gånger av hennes sång.
Det vore kul med en världsidoltävling där alla som vunnit eller så kunde tävla mot varandra.
Såg också barnens melodifestival och det var ju en öststatstävling. Lite konstigt. Frida Sandén gjorde det jättebra som enda väststats representant att klämma sig in i den övriga dominansen. Undrar var övriga länder fanns? Inte Norge, Finland, Danmark, Island, England, Irland, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Schweiz, Österrike… Av 17 länder var 7 icke öststater.
//Karin

Tycker också att rätt tjej vann…men jag röstade hela tiden på Daniel…men av finalisterna var Marie bäst!