Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2239 ggr
Ulf-S
0

Varningar på ifokus?

Nu har jag fått två varningar och blivit hotad om avstängning av en Sajtvärd. Den som är intresserad kan ta en titt i min dagbok.

Men vad innebär varningar och avstängningar rent praktiskt? Och vad finns för allmänna regler egentligen? Jag letade lite, men kunde inte hitta några regler.

venuseva
0

Låter spännande Ulf_S, var kan man hitta roligt att läsa som du skrivit som skulle få dig avstängd?

Ulf-S
0

#1: Kolla dagboken… Det är en tråd på Kost i fokus. (Tråden har blivit friserad på Kost.)

bluegoose
0

Ja jösses, vad ska man säga… trist attityd och lågt i tak, minst sagt! Verkar inte riktigt värt besväret att kriga med den människan - men tråkigt för alla som vill ha en allsidig diskussion!

PiKaWe
0

Vad är den där Lorita för mobbare? Säg åt henne att skaffa ett liv…..Fundersam

venuseva
0

Rädsla kan få en att agera okontrollerat. Här kommer du med värsta strålkastaren och lyser upp mörkret och Lorita blir jätterädd när hon får läsa saker hon inte var redo att läsa.  Klart hon blir rädd nu du kastar omkull hela hennes värld.

Hon kan skatta sig lycklig att det bara är upplysning det handlar om. Nu får hon och alla andra bestämma sig för hur de vill ta till sig det som skrivs.

clajo
0

Jösses… Diskutionen handlade ju om omega3 i vegetabiliskt fett...!!!??? Var fick hon "LC" ifrån? Sanningen om omega3 gäller ju för alla.

Pasi
0

De på kost är nog lite rädda att myten om den hälsosamma tallriksdieten skall spräckas.Flört

Ulf-S
0

#5: Jag tror det är ungefär det som är problemet.

Hon blir verkligen provocerad när man ifrågasätter hennes sanning känns det som… Och då slår hon tillbaka reflexmässigt nästan.

Men rent praktiskt undrar jag över vad som egentligen gäller?

Margareta
0

Varje Sajtvärd bestämmer sina egna regler. Här på Kolhydrater iFokus tillåter vi till exempel inte att någon kommer in och hånar oss för att vi valt att äta någon form av kolhydratreducerad kost. Man får gärna ställa frågor om kosten och även vara skeptisk - men de som försöker tala oss till rätta och påstå att vi har fel - motas bort - vänligt men bestämt.

Det finns riktlinjer för Skrivregler på hela iFokus - men det handlar mer om de regler som handlar om förtal och annat.

Det fåtal  personer som fått skrivförbud på Kolhydrater har misskött sig ganska grovt.

Numer pensionär i Nynäshamn

MillisB
0

Vad är det med den här människan Lorita? Att vi inte kan tillgodogöra oss vegetabilisk omega3 har ju för f*n ingenting med lchf att göra??? Nej, kom dig ut av den där sidan…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Ulf-S
0

#9: OK, tack Margareta.

Det tråkiga med situationen är att hela iFokus är som en megasajt, med alla systersajter som finns, så det är lätt att titta in här och där och se vad som händer… Men man är inte välkommen överallt.

I allmänhet skriver jag sällan på Kost eftersom jag vet att LC-prat inte uppskattas där. Problemet här är väl att det inte verkar spela någon roll vad man skriver, blotta faktumet att man är LCHF:are räcker för att sajtvärden ska se rött…

venuseva
0

Välkommen till min värld, Ulf S.

Margareta
0

Tanken är ju att iFokus skall vara en Mega-familj men det är inte så lätt alla gånger.

Numer pensionär i Nynäshamn

grona-marie
0

Mycket märkligt, du skriver ju inte ens om LC.

dufva
0

Lorita verkar mest bara arg och slår mot allt som rör sig lyser eller låter.

Ulf redovisar ju bara rena fakta och bryter inte ens mot de konstiga regler hon har satt upp för sin sajt.

Wildrat
0

Har man såna särskilda regler vore det ju bra att redovisa dem på första sidan så alla vet vad som gäller…

Där kan hon ju även lista vilka personer och åsikter hon anser är paria.

Mervi
0

Jag tycker att du Ulf skriverväldigt försiktig för det mesta så jag förstår inte att hon blir så illa berörd. Jag skriver ganska allmänt nu för tiden, har haft mina duster med henne jag med men inte blivit hotat med avstängning. Hon kanske har tagit på stålhandskarna nu när den allmänna opinionen börja vända, tänk bara allt som skrivs om fetter idag. Fett är inte farligt, mättad fett är inte farligt, det är emot hennes sätt att tänka.

Nu har jag varit och läst genom det som finns att läsa och det går inte kommentera, tråden är låst.

parsley
0

Hon har ju uppenbarligen "förbjudit" LCHF, Atkins och liknande dieter på sin sajt, enligt sajtens Skrivregler. "time vill show, who´s right, and who´s left behind", eller…