Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1631 ggr
Immer
0

SUCK!

Idag är det ingen rolig dag…har blivit jätteförkyld  Ledsen när jag mår så här kasst så har jag så svårt för att äta. Jag blir inte hungrig. Så denna dag blir lite som den blir vad det gäller ätandet.

Min älsta dotter fyller 15 år idag, så det har blivit en bit prinsesstårta. Det är väl inte det bästa men å andra sidan så fyller hon 15 bara en gång Fundersam eller så är det kanske bara en "himla bra" ursäkt för att få äta en bit tårta….fast jag kan inte säga att jag tycker att det var så gott.

Sitter just nu med en stor kopp te med en sked kokosfett i och har även trillat dit på en pepparkaka med mycket ädelost (mjukost på tub) på…detta medans de andra äter middag och jag inte vill ha…fast pepparkakan den slank ner den Skrikandes

Mervi
0

Krya på dig!

andreas0
0

Koka buljong, det är gott, näringsrikt, lätt att få i sig. Tar ett tag att göra, men det är det värt det om man gör mycket på en gång.

En gammal  huskur mot förkylningar är ju kycklingsoppa, så gör buljongen på kycklingben, så kanske det bidrar lite också Glad

Hoppas du blir bättre snart!

andreas0
0

Och frestas inte att göra buljongen på buljongtärningar, det är ingen näring i dom, utan bara smak (inte lika gott dessutom). När man kokar buljong så är den mesta näringen från proteiner, så det kan vara en bra ide att ta med lite extra fett vid sidan om, att äta ost brukar vara gott till dom flesta soppor.

Wildrat
0

Pepparmynta örtthe är inte helt fel heller…

Brynhilde
0

Huvudsaken är väl att få i sej vätska + fett.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Immer
0

Tack för tipsen. Buljong är gott och man blir så härligt varm i kroppen när man druckigt det. Fast man ska ju egentligen tillaga buljong när man är frisk och frysa in så det finns vid sånna här "akuta" tillfällen, för att stå vid spisen just nu känns inte som någon höjdare. Hela kroppen och hjärnaktiviteten är tokseg Ledsen

Det är ju tur att man kan skriva av sig lite här när det känns jobbigt. Skrattande

Mona-Stina
0

Krya på dig, att bli sjuk i årets jäktigaste månad kan inte vara skoj.