Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 10163 ggr
Miniben
0

Magsjuk

Ny här.

Är magsjuk, rejält.

Har någon något tips på vad man ska kunna få i sig utan att dö av illamåendeFundersam

Vill ju inte sabba detta jag nu börjat så bra på.

Måste väl få i mig något….bara tanken på ägg, ost, kött, fett…..uurrkkk 

Tycker väl lite synd om mig själv just nuSkrattande

vanessan
0

drick grönt te! det gör susen Flört

Brynhilde
0

ta ca 15 st vitpepparkorn och svälj dom hela.

Kryddat brännvin är också bra, typ gammeldansk, underberg, jägermeister osv.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Miniben
0

Tack fr era snabba svar…Glad dessvärre får jag inte i mig te, även då jag är frisk.

Jägermeister och underberg har vi hemma, kan bli hur som helst med tom mageFlört måste frska få i mig det då.

Tack ska ni ha

Brynhilde
1

Första gången jag tog underberg för magsjuka trodde jag det skulle kännas vidrigt att hälla det i en tom mage och att det skulle komma upp igen. Döm om min förvåning när det bara spred sej en behaglig värme i magtrakten utan illamående i släptåg. Hoppas det blir likadant för dej.

Mimsivimsi
0

avslagen cola brukade funka för mig innan jag slutade med socker.. kanske kan prova med cola zero??

annars soppor.. om det inte kommer upp direkt vill säga…

Miniben
0

Tack för tipset men ..Hm, avslagen cola.

Jag är cola lightmanSkrattande Jag vet mycket väl att jag INTE ska dricka det, men det är det enda jag "syndar" med och rödvin då förståss.

Fast jag har gått ner ca 2kg på mina 2 veckor med LCHF, ja sedan något kg till efter magsjukan men det räknas inte….

Så det kanske funkar med colan för mig ändå.

Ska nu hiva i mig en underbergFlört Får se hur länge den vill stanna

Mimsivimsi
0

avslagen cola brukar hjälpa mot spyattacker…. fråga mig inte varför..

ullna
0

Jag har exakt samma erfarenhet som Brynhilde av Unterberg. Går bra på tom mage och en behaglig värme sprider sig.

parsley
0

Unterberg eller underberg känner jag inte till. Vad är det för något. Däremot den gamla huskuren med vitpepparkorn, fast jag brukar ta 8 istället för 15. Tänkte tipsa om Kelda soppor från kyldisken, innehåller diverse e-nummer, men är man sjuk så är man. Tillsätt grädde eller creme-fraiche i soppan och gärna kokt ägg om du pallar med det. Annars kanske vitt te med grädde? Fet youghurt ev med extra grädde i är lätt att äta. Själv brukar jag ha i kakao och riven kokos i youghurten (godare än glass).

Brynhilde
0

Underberg kan man väl kalla för "magborstare"Glad

Det är starksprit (44%) som är kryddad med örter. Bitterämnena som finns i de örterna underlättar matsmältningen. I Tyskland serveras det efter maten. Går att köpa på systemet i 2 cl flaskor. Finns i 4-pack tror jag. Även annan sprit kryddad med beska fungerar fint.

Det var min far som fick tipset för många, många år sen. Han provade det första gången när han fick en maginfluensa som inte ville ge med sej vad han än gjorde. Han tog 1 eller 2 snapsar kryddat brännvin och han blev bra på "nolltid".

LIPO
0

Gå till din hälsokostaffär och fråga om dom har MOLKOSAN, det fungerar garanterat. För mig blev det resultat efter ca 10min.

Johanna-Soderlund
0

lite mer grönsaker är mitt förslag, jag tycker att det är bättre att vänja om kroppen långsamt

odezza
0

Kokosmjölk är min patentmedicin när jag är dålig i magen. Vet dock inte hur det fungerar med akut magsjuka, det har jag inte haft möjlighet att testa.

Jag kokar upp en burk kokosmjölK, och smälter 2 bitar riktigt mörk choklad, denna dryck både lugnar magen och mättar…

"still lost in space and time"

Pasi
0

Jag misstänker att illamåendet vid magsjuka är en signal att man inte bör äta då, för att slippa att göda ev giftbildande bakterier…precis lika naturlig som hunger är en signal som talar om att man ska äta.Glad

Glennart
0

Blåbär innehålle ämnen som har kål på bakterierna i magen.. därför man traditionellt använder det som "stoppande" medel.

Margareta
0

Välkommen Miniben hoppas du mår bättre nu!

Numer pensionär i Nynäshamn

Miniben
0

Tack allihopa för alla tips!!

Jag mår nu mycket bättre, fast nu är det ju resten av familjen då.

Man och 4 barn så det går väl bara runt ett tag nuGenerad

Nu känns det gött att äta igen Räcka ut tungan