Utrensning!
Idag har jag gjort något jag tänkt på länge.
Jag har rensat ur mitt skafferi. Bort med alla pulversåser, pasta, ris, mjöler och allt annat som vi inte längre förtär sedan vi började äta kolhydratfritt. Det var många olika varor som dels åkte i sopen och en del som samlades i kassar för att ges bort till vänner som fortfarande äter dessa varor. Även om det känns lite fel att förse dem med detta som vi inte ser som föda, så känns det ännu mer fel att bara kasta bort felfri mat. Nu känns det som jag tagit ett mer varaktigt beslut om att denna kost är något jag ska fortsätta med även framöver.
Lite problem kan det ju förståss bli när man ska ha gäster, men man får väl inhandla något den dagen problemet uppstår.
Känner mig nöjd i kväll. Trots att jag jobbade övertid hela lördagsförmiddagen så känns det som jag har haft ork och hunnit med en massa saker som jag bara måste ta tag i. Det är en härlig känsla. Ofta på helgerna så rinner tiden bara iväg utan att man får något vettigt gjort bara för att man är så trött.
Ja ja, detta blev ett lustigt inlägg, med varierande innehåll. Men det känns skönt att få skriva av sig emellanåt. Kram på er alla
Släng inte riset - det kan du göra en "vete"-kudde av. Jag har grötris i min och det funkar jättebra. Den är lite tyngre än en vetekudde men det gör inte mej nåt för jag har den mest i knä´t. Inga ömma muskler där inte.
Visst är det härligt att rensa ut, en del saker har ju dessutom stått å blivit litet gamla medan vi ätit kolhydratsnålt.
Jag ska göra massor av "vete"kuddar….Bra på jobbet till patienter som har ont och när man ska ta blodprover m m.
Jag gjorde faktiskt desamma idag…!
Önskar jag kunde göra detsamma men sambon kämpar med näbbar och klor för att få ha kvar sin gamla mat…

#4: Du får göra som min sambo gjorde med mig. Det heter "Långsam tillvänjning". Han har ätit så här i ca 2 år och när inte jag orkade laga mat var jag tvungen att äta det han lagade till. Jag har knorrat många gånger och varit "rädd" för allt det feta han stoppat i sig. Men det har gått över nu

I mitt skafferi var det inte särskilt mycket skaffer i så utrensningen gick rätt fort. Har dock kvar en burk konserverade päronhalvor, en burk konserverad fruktcocktail och ett paket O'boy i händelse av krig eller ett mycket lokalt oår.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#5. Han är nog mest rädd för att inte få dricka sin älskade coca-cola!
Sen var det den vanliga kommentaren "det blir ju inget kvar, ska du ta bort allt det goda osv. Men han vänjer sig väl sen. Särskilt om jag mår bra och blir smalare och så
.

Som att cola är så j-a gott.
Att man tar bort all det goda är ju inte sant, det är det läckra som blir kvar!
Kött och fisk, soppor och såser gjorda på riktiga buljonger och fonder, grädde, kokosgrädde, exotiska kryddor, bär, mörk choklad… Rena gourmetkosten!