läste i Aftonbladet:
att i Icas egna varor är det glutamat, fiskbullarna, köttbullarna osv. Har förut märkt att butikskedjornas egna märken inte håller måttet för min gom. Misstänkte att de har billiga råvaror, och då måste de förstärkas med konstigheter som glutamat. Jag är lite kvalitetskänslig och slutade rätt kvickt att köpa dessa. Men jag har slutat köpa färdiglagat och halvfabrikat. NU vet jag inte vilken grupp jag ska lägga den här, så den hamnar på OT. Ni som kan får flytta den om det är lite fel.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Märkligt nog är det många "billighetsmärken" som inte har värre tillsatser än lite socker i, ibland enbart råvaror och kryddor. Ex. Tulips hamburgare och euroshoppers salami.

ICAs egen enrisrökta cognacsmedvurst innehåller faktiskt inte smakförstärkare/glutamat/E621! Så den unnar jag mig ibland.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Den som mest äter animalier bör undvika svenskproducerad mat, särskilt svenska charkuterier. Den billiga importmaten i lågpriskedjorna har ofta högre kvalitet.
Sten Sture

Har gått över nästan helt till ekologiska köttprodukter (i den mån det är möjligt), för att slippa alla tillsatser, bl.a. natriumnitrit som finns i nästan allt! Visst; köttet är lite gråare, men det är så det skall se ut.
Även grönsakerna skall helst vara kravmärkta - kan tydligen bara köpas i hälsokostbutiker här i Oslo… Vill bl.a. testa för att se om det kanske kan minska mina s.k stress-exem (?). Till och med tandkrämen är nu utbytt mot en naturligare produkt utan konstgjorda tillsatser!