Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2110 ggr
Skorpan6810
0

Sötsugen

I går var det dag 14 på LCHF och när jag kom hem hade jag satt igång med middagen så tog jag en eller okej då ganska många skivor vanlig hårdost, och jösses vilket sötsug som kom efter detta, jag har inte ätit vanlig ost på två veckor nu då det ej är bra för candidan, men igår kunde jag inte låta bli, sötsuget som kom efter var skitjobbigt, åt kokos men det blev bara värre, blandade grädde kakao och kokos och åt , det blev bara värre, så jag gick och la mig istället, Idag hoppas jag att det går bättre, vill inte ha en sån dag iden, kändes som om att jag vill gå tillbaka till "vanlig" mat iden, fruktansvärt.

Vågen i morse visade upp 0,4 kilo. Finns det ett samband tro?

zeretki
0

Jag skulle tro att både ost, grädde och kokos kan ge dig sockersug. Skippa det och prova! Ät en köttbit istället om du är sugen, helst med fett på. Se om det funkar bättre?

Skorpan6810
0

Grädde ger inget sötsug, jag brukar ibland ta grädde, kakao och sötningsmedel och röra ihop till en röra och äta bara för att det är gott, det ger mig inget sötsug, men jag ska pröva att ta bort ost igen, jag brukar inte äta så stora mängder i varje fall.

Anna-fd-137kg
0

Jag tycker att ren grädde och i mat fungerar jättebra men om jag äter den till frukt eller smaksätter den så äter jag lätt lite mer än jag egentligen vill ha så det försöker jag unvika annat än till särskilda tillfällen.

magma
0

Tycker mig ha läst om flera här som upplever att grädde i matlagningen fungerar bättre än grädde till kaffet, vispad grädde som dessert etc- både vad gäller viktminskning och sug. För min del funkar gräddsåser i mindre mängd bra, och lite, lite i kaffet- men jag måste vakta mängden för annars vaknar sockerklådan och slänger sig på mig…

Skorpan6810
0

Den klådan har vänt om för denna gång och jag sa : Du är så grymt elak och ovälkommen så håll dig borta annars ska jag slå dig med en hängmörad biff i nyllet och sedan dränka dig i hemgjord bea.

magma
0

SkrattandeRäcka ut tungan

Fläskkarré funkar också bra, upptäckte jag igår…

Skorpan6810
0

Eller varför inte en djupfryst pannbiff med vitlöksmör och så det djupfryst.

magma
0

*aj*

Skorpan6810
0

I går åt jag som jag skulle utan att äta ost och inget sötsug uppstod, då vet jag att det är osten som är min trigger, tråkigt, jag verkligen älskar ost i alla former.