Gammalt kött
Kolla vad de nu hittat på…
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1263303.ab
Får hoppas att det inte blir så utbrett.

Ja, man tar sig för pannan
Huvvaligen!

Jag vet en ännu bättre metod. Jag kallar den frysbox.

Håller helt med dig Skogiz, vad är det för fel med en frysbox? förpackningsindustrin har blivit ett företag för sin egen skull istället för vad dom egentligen skall syssla med
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det är billigare och enklare att frakta kylda varor än frysta. Det är väl därför…
Får hoppas att de inte börjar förpacka naturbeteskött från Sydamerika på detta vis.
Man kan ju undra hur köttet steriliseras egentligen. Blir det ännu mer giftiga ämnen i maten? För om man gör det med värme är ju köttet inte längre färskt…
Aldrig i livet jag kommer att köpa sådant kött, vilka tillsatser kommer det att vara i detta kött.
Jag tror och hoppas det blir ett uppsving för GÅRDSBUTIKER, nu kommer dom att behövas som motvikt till sådant behandlat kött.
Upp till motstånd och kamp, så vi inte får in detta kött. Här måste vi nog sätta ner foten med en gång.
Hur länge är det Naturkött håller sig?

Tror det är tre månader, hemul…?
Kött tål ju faktiskt att lagras väldigt länge om det är förpackat och förvarat på rätt sätt. Så länge inga otäcka kemikalier är inblandade här så låter det helt OK tycker jag.
Tack och lov att man har eget kött! Då vet man verkligen hur färskt det är. Skulle aldrig tänka mej att köpa en köttbit i affären.
#9 Det är ju just det… I artikeln (så mycket man nu kan lita på dem) står det att köttet steriliseras först. Finns det fler sätt än kemikalier och värme när man steriliserar?

Strålning!
Låter nyttigt…
Hålls de inte med det i USA? Har för mig jag läst om det, men säker är jag inte.
Slutar väl med att man får skaffa sig egna djur och slakta olagligt hemma
.
hemslakt är inte olagligt för hemmabruk
Ja det stämmer. Man får slakta för eget bruk.
Hmmm, bra att veta.
Får man hyra in en slaktare för eget bruk?

#19 Självklart.
det enda det handlar om är att man rapporterar det slaktade djuret med en speciell kod till jordbruksverket. om det nu är så att man har djuret inskrivet där…