Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1634 ggr
Monsun
0

OT - fy 17 vad med prylar!!

Lördag kväll och jag håller på att packa ner alla saker för att lägenheten ska renoveras. Hantverkarna kommer kl 8.00 måndag morgon.

Trevligt iofs att få allt som jag vill ha det men VAR ska jag göra av alla saker under tiden?! Orkar / hinner inte rensa och slänga ännu mer än vad jag har gjort. MASSOR av kartonger mao!

I mitt nästa liv ska jag inte ha en pryl (tror jag)!

Mervi
0

Skrattande

zeretki
0

Rensa ut är otroligt skönt för själen! :D

MillisB
0

Helt enig. Bodde ett år i Bolivia för några år sedan, och efter det året tänte jag att jag skulle hiva ut alla prylar. Det har blivit med tanken, men skulle verkligen behöva få ut ca 50% av det vi har i huset, och det är inte en överdrift…

Har en granne som rensar ut hemma två gånger om året, det serså rent och luftigt ut hemma hos dem. Frågade om de inte kunde ta en tur in till oss och hjälpa till, tror inte att de förstod att jag faktiskt menade allvar…

Men det ska i alla fall bli nästa projekt. Att rensa ut hemma!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Effie
0

Jag läste någonstans att man ska inte ha mer prylar än man kan ta med sig upp i ett träd. Det har jag inte lyckats med, hur mycket jag än rensar. Nåja, jag har väl inte riktigt tänkt komma så långt, men att ha det i bakhuvudet ibland…

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Lillianna
0

Man bör väl flytta vart femte år eller så….bara för att få möjligheten att rensa ut så man kan köpa nytt…

/Lillianna

~ Lillianna ~

anki1
0

Vi har nog oxå för mycket saker, svårt att slänga/göra sej av med, funderar på om en ommöblering kan göra det mer trivsamt. särskilt i vardagsrummet.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Monsun
0

Det finns en riktigt bra bok som jag läste för ett bra tag sedan. När jag hade läst den rensade jag ut MASSOR, men nu känner jag att jag fortfarande har för mkt saker…..

Inte behöver man 10 uppläggningsfat i olika storlekar???

Boken heter - Rensa i röran med feng shui av Karen Kingston.

parsley
0

Feng-shui kan inte gälla oss med handarbete och böcker som hobby. Det är där, inom de kategorierna som det samlar sig en massa oumbärliga bra att ha saker hemma hos mig. På fullaste allvar tror jag att jag kan sälja det mesta på Tradera eller skänka det till något loppis, så fort jag känner för det, men varför det…Den som spar han har en massa bråte kvar.