Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1949 ggr
MillisB
0

Reklam för Rössners Viktklubb

Ja, så får vi det igen, den "opartiska" radiokanalen SR P1 gör ett Tendes-program om fetma och vägar att komma ut av det, och naturligtvis har de bara med lågkalori-varianten av dessa vägar…

Programmet sändes 17 oktober och ligger på SR-webben fram till 16 november för de som vill lyssna. Rubriken är Fetkamp. (Klicka så öppnar sig en spelare automatiskt i nytt fönster.) Annars finns en länk till Tendenssidan här.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

hemul
0

Funkade inte. Prova den här länken.

hemul
0

"Det finns bara tusen dietister i Sverige" - kan det stämma? Jag tycker de är överallt.

Mervi
0

Skrattande

Doc
0

Läser Gary Taubes lysande nya bok "Good Calories Bad Calories". Där går han genom den övertygande forskning som visar att lågkalorikost inte fungerar för viktnedgång i längden. Alla eller åtminstone 99% går upp ungefär lika mycket (ofta mer) efter de slutar. Vilket de gör förr eller senare för ingen vill vara hungrig hela livet.

En bra sak till - han kallar genomgående lågkalorikost för "semi-starvation diets" rätt bra för det säger ju precis vad det handlar om, och hur otrevligt det är att utsättas för. Mitt förslag är att vi börjar kalla det för samma sak. På svenska halvsvältdieter eller bara svältdieter kanske? Vad tycker ni?

smartmat
0

Jag håller med dig Doc_ , det borde absolut kallas svältdieter. Jag vet för jag har aldrig varit så hungrig som när jag skulle försöka banta och efter varje omgång så gick jag upp allt +minst 5kg

hemul
0

Men doc, det har vi väl kallat det hela tiden?

Doc
0

Hehe, jaså det kanske, men inte jag… Räcka ut tungan

hemul
0

Du måste hänga med lite, doktorn! Räcka ut tungan