Mkt överviktig..
Ngn mer som är det? Som har mkt att gå ner? (mkt som i 40+?)
Hej!
Jag vägde 130 kg som mest och startade med Cambridgekuren med en startvikt på 128, 7 kg……I tisdags vägde jag 99,6 kg så jag har gått ner nästan 30 kilo och har således lika mycket kvar ungefär…..Jag räknar med ca 58 kilos övervikt totalt….Så det är en det att bita i…..
Tyvärr fick jag inte till viktnergång med LCHF kost, så jag valde att gå ner med CK och sedan ska jag trappa upp till en lagom nivå av lågkolhydratkost, för att lära mig att hålla vikten….
/Tina
Japp absolut… Har mer än 40+ här
Jag startade min hälsoresa på 137 kg så jag hade också att ta av och har fortfarande en hel del kvar, är nu nere på ca 113 kg till mina 176 cm.
Utöver att det går lite trögt med viktnedgången för min del för tillfället så mår jag alldeles förträffligt, jag har fått livet tillbaka helt enkelt, har inte mått så här bra på 20 år 
Jag med!
Enligt BMI-skalan, som jag inte tror på, började jag med 70 kg övervikt, enligt mig själv med cirka 40. Nu säger BMI-skalan 60 kg för mycket, men jag ska vara nöjd om jag tar bort 25-30 till.

#3 På 20 år? Jag har ALDRIG mått så här bra, inte ens som liten. Tillbaks on topic så hade jag en hemsk period -06, mest pga att jag slutat snusa. När vågen visade på 150 kg (nu kan jag säga det utan att skämmas längre)
Så tänkte jag att det var viktnedgång eller döden. Började läsa på A. Dahlqvists blog och sen tuffade det på. Nu har jag gått ner 25 kg, och även om jag inte tappar ett gram till ska jag aldrig sluta äta LCHF. Jag kan leva med den här övervikten, men det kommer jag inte att behöva göra.
Edit: När jag bestämde mig för att det var nog så började jag givetvis om att snusa.
Tack för svaren!
Jag vägde in imorse; 125,9 kg. Och har nu ätit mitt första helt lågkolhydratsmål o jädrar vad mätt jag blev..Orkade inte ens äta upp allting..
Jag har testat svältdieter men jag är lätt deprimerad och blir faktiskt ännu mer deprimerad när jag smatidigt är hungrig. Hoppas verkligen det ska funka.. =)

Här har du ännu en som bär runt på för mycket av sig själv. :) hade tänkt att gå ner 30-40-50 kilo nånting. Jag kommer att äta så här resten av mitt liv av den enkla orsaken att jag mår så mycket bättre rent själsligt. Att jag går ner i vikt är bonus, eller ja… jag vill gå ner för att få bort mitt onda (som beror på operationer efter snittet med tvillingarna och att läkarna där inte lyssnade på mig.) Som det känns idag så är det hur lungt som helst bara vikten går åt rätt håll. JAg har ju gått från bmi 46,8 till 44,1 (tror jag det är) och jag hoppas att jag om ett år eller så kan säg att ajg har ett bmi på lite under 30.
Skogiz - min gubbe (inbiten nikotinist sedan si så där 25 år tillbaka - han var helt enklet inte kontaktbar på morgonen innan han hunnit röka ett par cigaretter) slutade röka för ett par månader sedan *peppar peppar*. Det började med att en kompis rekommenderade en bok Äntligen icke-rökare av Allen Carr. Jag har själv inte läst den men har förstått på sambon att han inte kör varken med pekpinnar eller moralkakor. Sambon läste boken och slängde ett halvt paket cigaretter någons stans mitt i boken.
Det kanske är värt att testa? Boken finns i pocket för si så där 60-70kr, så investeringen är ju inte så blodig, (kanske tom biblioteket har den?) Det viktiga tror jag dock är att man själv vill läsa den och inte får den pådyvlad sig, så att man kan ta till sig innehållet.
Jag tror ju att begären - ovsett det är mat eller något annat - kommer från samma glappande receptorer i hjärnan.
När man smörjer "glappet" med smör så glappar det mindre så småningom och man har lättare att stå emot begären.
Var inte det en vetenskaplig och bra förklaring?
Odezza - tex kan nog skriva några rader om det - taget ur verkligheten - med rökning som tema.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag hade över 50 kilo att ta bort när jag började med min viktresa i början av augusti. Då körde jag först några veckor med lågkalori, HCLF och tog bort 8 kilo. Efter det gick jag över till LCHF och jag har tagit bort ytterligare nästan 4 kilo på en dryg månad.
Så nu har jag 40-45 kilo att ta bort. Kommer att fortsätta med LCHF-kosten för jag mår så bra.
Har också haft depp-tankar när jag har ätit HCLF och de slipper jag numera, även om det alltså bara har gått en dryg månad efter start.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Jag har en 70-80 att få bort.
Startade på 160+

#9 Margareta… jag håller ju med dig till 100%, men jag kan nog inte få till någon mer vetenskaplig formulering an den du gjorde… 
Men jag har egen erfarenhet att mättat fett är bra för signalsubstanserna, jag har mer eller mindre blivit av med min livslånga Depression, som inga antideppmediciner bet på…
Efter 7 månader på LCHF kunde jag sluta röka, efter 38 år som rökare… visserligen har jag haft några återfall vid festliga tillfällen, men inget av dom har lett till att jag har börjat röka igen. Jag har helt enkelt inte samma sug längre.
Så nog kan de "glappande receptorerna" täppas igen med smör… eller eventuellt kokosolja (som också är mättat)… vare sig det rör sig om sockersug, nikotinsug, eller sug efter tröst överhuvudtaget…
Hjärnan består ju till största delen av mättat fett… så för mig är det helt logiskt att mättat fett verkar stabiliserande på psyket… Och Depression och utbrändhet är ju något som har ökat lavinartat sedan vi fick de fettsnåla kostrekommendationerna, där speciellt det mättade fettet ska undvikas…
"still lost in space and time"

Å sen är det ju så att om glappet (munnen) smörjs upp nog med smör eller kokosfett så halkar godiset ut 
Kunde inte låta bli

Sant, smartmat! 
"still lost in space and time"