Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 6739 ggr
Katti
0

Hjälp - jag har inte feber...

Jag har kört LCHF i ganska precis ett år nu. Under det året har jag varit sjuk tre gånger. Har haft alla de vanliga symptomen - utom feber! Nu har jag världens huvudvärk som hotar att spränga huvudet om jag böjer mig framåt samt när jag hostar. Och det gör jag tyvärr en hel del… Då får jag hålla i huvudet hårt för att det ska stanna kvar där det hör hemma Skrikandes. Jag har ont i hela kroppen och fryser mest hela tiden, men kallsvettas så fort jag försöker göra något. Men ingen feber! Likadant har det varit de andra gångerna och det även när folk runt omkring mig har haft feber. Har det med kosten att göra tror ni, eller beror det på något annat?

hemul
0

Hä. Förr fick jag alltid feber när jag var förkyld. Under ett par år i början på nittiotalet var jag infektionskänslig (förhöjt blodsocker) och var förkyld oftare än inte. Nå, detta gick över. Efter det har jag inte haft  feber en enda gång fast jag varit förkyld "normalt" ofta, någon gång per år. Sedan jag började äta så här har jag inte varit förkylt alls, detta var alltså innan LCHF. Feber är konstigt!

dufva
0

Bihåleinflammation??

Margareta
0

Håller med hemulen - som vanligt - minns inte när jag hade feber sist.

Någon slags början till förkylning - någon gång med snuva - någon gång med halsont har jag haft - men det går över innan det bryter ut. Varje gång det kommit - vet jag att jag gjort större avsteg i kosten än vanligt.

Numer pensionär i Nynäshamn

Skogiz
0

Jag var sjuk som en räv för 3 dagar sen och var bombsäker på att jag hade halsfluss. Snopet nog visade tempen på 36,7 och jag mådde mycket bättre efter en dag.

magma
0

Nääeee… Jag försöker minnas att jag ens haft feber sedan jag började med LCHF, och det tror jag faktiskt inte att jag haft? Jo, en gång, när jag fick magsjuka i våras. Då låg den på 38,5 ungefär, men när jag har magsjuka brukar den annars ligga på över 39, närmare 40 grader.

korseett
0

jag hade hög feber i somras- fick influensa. Låg på 39 åtminstone och var väldigt groggy

Pasi
0

Jag har varit förkyld en gång på 1,5 år…förkyld hela 2,5 veckor och mådde dåligt (antagligen manlig förkylning..inte att leka med Flört) men fick ingen feber!?

ullebull
0

Jaja, Pasi, det vet vi ju att männen alltid är sjukare vid förkylning. hahaFlört

Dossan
0

Jag har inte varit förkyld eller haft infuensa m.m. på över 2 år. Alla människor omkring mig på jobb, gym o.s.v är jätte dåliga och har ont, hostar, snörvlar och har feber, men det verkar som jag har fått ett väldigt bra immunförsvar sedan jag började med denna kost. Det intressanta är att det är alla de som äter massa frukt i tid och otid mellan målen, och de är riktiga kh.förespråkare. Tänkte att de snart borde fundera över varför jag kan omkring i deras nysningar, hosta och snörvlande utan att smittas.

Rita-S
0

Kanske du behöver öka på fettet under sjukdom? Så att kroppen får överflod med näring att bekämpa förkylningar med?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Margareta
0

Visst är det häftigt Dossan - jag har samma erfarenhet som du. 

Arbetskamrater har varit och är dåliga i höst och jag har inte varit så sjuk sen jag började augusti 2003. Det som hänt är att jag någon gång känt av lite tunt snor något dygn, jag har blivit lite torr i halsen i torr luft och fått lite irritation av det, samt att jag i somras fick någon känsla av att "nu blir jag sjuk" precis till semesterresan - men det gick över lika fort som det kom.

I somras testade jag att dricka "silver" och eftersom det "hjälpte" vet jag inte vad som var kosten och vad som var silvret. Det spelar inte så stor roll - för frisk blev jag.

Numer pensionär i Nynäshamn

MillisB
0

Har varit hos doktorn idag och fått konstaterat streptokocker i halsen. Fick utskrivet penicillin men med en föreläsning om att det minskar sjuktiden med ca 12 timmar, så jag har valt att inte hämta ut den. I tillägg till de inlägg här som varnar för antibiotika i onödan…

Hade feberfrossa natt till söndag och feber hela söndagen. Idag är jag bara sjuk, men har inte feber.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)