Hej från mej
Jag ser att många (kanske alla?) har presenterat sig så det ska väl jag också göra då, man är väl väluppfostrad.
Jag heter Karina och bor i södra Lappland och är en sån där som lyckats med konststycket att jojo-banta sig från 48 till 98 kg. Visserligen över en period av 20 år men ändå och fråga mig inte varför jag tyckte att jag måste banta när jag vägde 48 kg. Till mitt försvar så var jag bara sjutton år och hade fött mitt första barn och upptäckte att magen inte längre var platt
Numera strävar jag inte efter en platt mage utan en bra hälsa.
Har provat alla möjliga dieter både s.k. förståndiga som VV och helt vansinniga som annanasdieten t.ex. Inte blev jag smal direkt men vrålhungrig. Gemensamt för alla dieter har varit att jag haft ett fruktansvärt sug och kunde gå direkt från matbordet till fruktskålen och sedan accelererade ätandet fram till sänggåendet. Ibland kunde jag vakna på natten för att jag var så hungrig och då var jag ju naturligtvis tvungen att äta nåt, för det mesta blev det frukt men fanns det nåt onyttigare hemma så slank det ner också.
Till slut stod vågen på 98 kg och jag hade ständig halsbränna, blodtrycket skyhögt, blodsockret alldeles för högt och knäna ville inte längre hänga med. Dessutom har jag lidit av djupa depressioner under de senaste 5 åren, värst har det varit under höst och vinter. Jag gick till doktorn och fick medicin och matlista och lyckades gå ner 9 kilo men kände att jag höll på att tappa sugen för jag var sugen ändå!!!
När det kändes som om jag var färdig för tippen så hittade jag Annika Dahlqvist i en hylla på bibblan, ja hennes bok alltså. Sträckläste den och startade direkt med LCHF som jag inte alls vill kalla en diet utan en Livsstil och den känner jag mig hemma med och kommer utan problem att kunna fortsätta med livet ut. Jag mår ju så ooootrooooligt bra, blodtrycket är på väg ner, blodsockret likaså. Jag är aldrig hungrig och knäna fungerar igen och av depressionen har jag inte sett ett spår i höst. Jag väger nu 83 kg och har hamnat på en platå som jag måste försöka komma av på nåt sätt.
Kan man bara hoppa tro
Tror nog att jag äter lite för lite fett så jag ska se om jag kan få tag på kokosolja som jag sett att många använder i t.ex. te. Det är ju inte så lätt att hitta här i urskogen med närmaste lilla hälsokostbutik 7 mil bort och närmaste välsorterade hälsokost 22 mil bort.
Jag tycker att ni verkar ha en fin stämning här så jag ser fram emot att lära och inspireras av er alla.
Hejhej.. vilken bra pres du har skrivit =) Tack för att jag fick läsa den
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Hej och välkommen!

Tjena! Lappland o Västerbotten - vi är ju grannar! 
Instämmer med #1, fin presentation! Välkommen:)
Välkommen! Kul att läsa att du hittat rätt!

Hej och välkommen till en mycket trevlig och informativ sajt.
Har du problem med att hitta kokosfett i "urskogen" där du bor :), så kolla efter återförsäljare på internet.

Tackar, tackar. Här känner man sig välkommen. och tack för berömmet #1 o 4.
#3 Hej granne 
enklast är att köpa kokosoljan via internet, finns lite olika butiker ex nutriq,

Tack för tipset om internet, jag trodde att det skulle bli så dyrt för fraktens skull men för 44 kr åker man inte långt.
Jag har faktiskt provat med smör i teet i dag och det var inte dumt alls, ska bli roligt att se mina väninnor nästa gång vi ska fika och jag tar i smör eller kokosfett. Dom tycker ju redan att jag är tråkig som inte äter bakelser och kakor längre så då blir det väl en krama-mig-själv-tröja kan jag tänka.

Har också använt smör i te för första gången idag, det var ganska neutral smak och inte så dumt som jag trodde det skulle vara! Det¨är ett år sedan jag började med LCHF och idag har jag foör första ätit en sallad till kycklingen i gröddsas med stekt bacon i. Det var gott och vi får se om allt går bra.
välkommen smartmat.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Välkommen! Här kommer du få mycket tips och stöttning och många skratt..
Välkommen till oss!
Numer pensionär i Nynäshamn

Yes! Fler norrlänningan!

Tåla nalta bräitt så vä fåta vo dö mein. 

Hehe int´sku´ja väll va nöbedd Skogiz
Tack att ji hälls mä välkömmen bå norrlänninga å sörlänninga

Välkommen, säger jag med! 
"still lost in space and time"