Yr i skallen - gram eller %
Nu behöver jag råd. Har läst runt på de olika sajterna och fått reda på att man inte skall understiga 20 gram kolhydrater/dag, skadligt.
Jag kämpar ju som sjutton för att ligga lågt och ligger på 8-20 gram/dag. FEL eller???
Proteinet skall ligga på 1 gram/kilo. Jaha, det som jag vill väga eller det jag väger nu. Jag äter nu mer protein än jag väger, hm…..
Kan det vara fel i kosten (mitt intag) som den senaste tiden gjort mig sur och gnällig. Har liksom tappat gnistan eller är det hösten??
HJÄLP
Du kan understiga 20g kolisar utan problem, men det är individuellt vad som passar, en del trivs så nära noll som möjligt andra kräver upp till 50-75 g för att må bäst.
Protein kan ligga högre än 1g. 2 g går också bra.
Du får prova dig fram!
Var tvungen att lägga in middagen också på minmat.net för att kolla vad jag hade för att förstå din fråga, ullebull. Landade på 16gr kolisar och 65 protein. 163 fett, så de siffrorna var väl ok.
Men hur kan du ändra proteinhalten om du skal det?
Och det är ok att skriva här att du är sur och gnällig, så går det lättare över. Ber en bön för dig när jag går och lägger mig. Någon speciell önskan som du har, utöver det jag redan vet?

Tack för svaren, har kollat lite på dagens intag och en dag i förra veckan
prot. 42 fett 92 kh 8 = 16% 80% 3%,
prot.116 fett 172 kh 13= 22% 75% 3%.
Jag känner mig trött, gnällig och irriterad, huvudvärk (om man nu kan ha det i en protes)skall jag kanske gå upp i kh, glennart.
venuseva, jag behöver allt du kan be om, läget lite jobbigt här på hemmafronten just nu även om vi försöker ta dagen som den kommer, men det är tufft.
Ja, jag förstår att det är tufft. Var tacksam för denna dag. Det är det enda som kommer till mig just nu.