Det görs skillnad på folk
Egentligen tycker jag det är ganska konstigt att man (SLV t.ex) utan vidare accepterar att det finns vegetarianer/veganer som av olika skäl undanber sig mat från djurriket, medan man inte kan acceptera att det finns folk som äter animalier och inget/lite från växtriket. Varför är det ena mer provocerande än det andra?
SLV:s hemsida ger t.ex. råd till vegetarianer/veganer om vad de ska äta. Ingenstans står det något om att det skulle vara farligt att äta så. Kan ni tänka er liknande råd från SLV till köttätare (lchf)?
Jag såg att en dietist ska ge en föreläsning i Umeå ikväll, om olika dieter (Atkins, lågkolhydratmetoden, GI-metoden, Stenåldersmetoden) och vad forskningen säger om dem. Jag känner att jag borde gå dit, men samtidigt vet jag att jag kommer att reta upp mig för mycket. Att sitta där som ensam lchf-are utan uppbackning och utan "kostutbildning" smäller inte så högt.
Man borde väl kunna hitta ett gemensamt namn för gruppen som inte äter fett från växtriket.
Lipoanimalier?
Tillräckligt korkat för att ingen ska begripa.

Hur vet du att du kommer att vara ensam? Det har jag svårt att tro.
Jag har själv fått komentaren, "det där är ju en diet"
när jag lämnat in "allergilista". Då brukar jag svara att vegetarianer förlejer en "diet" i lika stor grad som mig, och att jag aldrig hörd att de nekat vegitarianerna mat.
Det är nog för att vegetarianism funnits längre och blivit mer etablerad. Folk har vant sig och det känns inte längre so kontroversiellt.
Jag tror och hoppas att det kommer bli samma sak för oss. Jag tycker mig redan ha märkt en skillnad från när jag började 2005 eller när det var. Skillnad både hos media och vanligt folk.
Så jag hoppas det fortsätter så här. :)
Det är väl det att vegetarianer kan hänvisa till att de är goda människor som gör sitt val av moraliska skäl, medan vi köttätare smaskar i oss de söta små djuren utan annan ursäkt än att vi tror att det är nyttigt.
…utan annan ursäkt än att det är det naturliga.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Det är inte en ursäkt som den här typen av diskussionpartner brukar köpa …

Jag har en kompis som är vegitarian, av hälsiskäl, han och hans familj får problem med lederna av animaliska produkter. Han är nog en av de som förstår bäst varför jag äter kött, det är ju för min hälsa.
Jag läste min första LC bok 2003, det har hänt MYCKET sen dess. Kommer än ihåg minen på tanten i korvkjosken när jag bad om korv utna bröd. hihi
Jag blev tokhungrig för ett tag sen och svängde in på macken (läs korvkiosken) och beställde:
"Två kokta med en dubbel räksallad"
"En mosbricka alltså?"
"Ja, fast utan mos"
"Jaha…?" *letar febrilt bland menyerna i kassaapparaten* "Kokt korv, kokt korv, räksallad, räksallad.. vad vill du dricka?"
"Kolsyrat vatten, jag har det ute i bilen"
"Jaha…? Då blir det 42 kr"
…
"Sådärja! Aaah, nu glömde jag att fråga om sallad och dressing men jag bjuder på det!"
"Tack, men det är bra"
"Jaha…? Då läggar jag på lite extra räksallad istället!"
"Tack!"
_"Ketchup och senap får du ta själv"
_
"Tack, men det är bra"
"Jaha…? Hejdå!"
"Hejdå!"
Söt tjej men hon såg lite förvirrad ut 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
À propos skillnad i inställning: Jag jobbade på en mässa med massa matinslag för ett tag sedan, köpte kebab utan kebab, tunnbrödsrulle utan tunnbröd, korv utan bröd utan att någon tittade konstigt. Jag frågade de som sålde korven hur mycket kolhydrater det var i.
"7 %" svarade tjejen efter att ha läst på paketet. "Och 23 % fett."
"Får jag två. Utan bröd."
Jag fick två tjocka korvar med varsin servett runt änden, och hon lutade sig fram och sade med låg röst: "Det är så man SKA äta dem!" En bit därifrån stod en annan korvförsäljare och talade med hög röst om att deras korv minsann hade mindre än 10 % fett, eftersom man tillsatt en massa nyttigt ris i korvsmeten. Ack ja.

Jag och syrran var uppe i Stockholm och sprang tjejmilen i somras. Vi köpte korv utanför centralen två dar i rad, av en kvinna som förtvivlat talade om att utan bröd kunde hon ju inte lägga på nån dressing eftersom den skulle rinna av..Vi övertygade henne om att papper skulle gå utmärkt, och att en extra servett skulle lösa problemet..Näste problem blev vad priset skulle bli ..*S* Men vi fick våra korvar till slut, dock med en lätt huvudskakning.
Jag var på ett event i Globen och köpte korv utan bröd.
Den ena killen sa till den andra "Vad konstigt, vi säljer inget bröd idag" Så det är nog vanligare än vi tror! :)
Det jobbigaste med korv utan bröd är att man oftast får den på en fånig bricka. Ibland tar jag bröd bara för att hålla korven i. Men räksallad var ju en variant! /Maia
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

#12 Varför tycker du att det är fånigt att få korven på en bricka. Det får du alltid i danmark eller på ett papper i alla fall sen tar man korven och doppar i senap och tomatsåsen om man nu vill ha det. Och brödet om man vill ha, serveras bredvid. Så det är bättre att tänka danskt, då har man valmöjlighet när man köper korven i mojen.

Jag köper bröd med korv någon gång om året. Det är för det mesta från Scan, alltså dålig mat. Brödet har jag att hålla korven i. Sen slänger jag det. Industrigjord räksallad skulle jag inte drömma om att äta.
Kebabsallad är för det mesta ett bättre val. Eller ovanmätet på ett par räkmackor.
Sten Sture
Jag tar oxå med bröd menjag tycker att brödet känns läskigt. det växer i munnen. Numera är det bara för att hålla korven i. Ingen senap o ketchup.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk