Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1275 ggr
shintaida
0

CalMag och jag

Ja, nu har jag börjat med CalMag 1:1 och AD-vitaminer.

Nu får vi se om jag sover och somnar bättre och mår allmänt bättre och inte är så trött.

Berätta gärna ERA erfarenheter om dessa produkter.

JO, jag undrar om dessa har hjälp någon med FIBROMYALGI OCKSÅ!! 

Det är de enda tillskott som jag tar, annars blir det för mycket inklusive mina "vanliga" mediciner. 

Kram // Shintaida

Lillianna
0

För mig funkade inte Cal-Mag som det skulle. Jag fick mellanblödningar och jag tror vi var 2st (på mailinglistan innan det här forumet kom till) som reagerade på samma sätt. Den andra tjejen mailade företaget och de bekräftade att det var ca 1% som reagerade som vi. Så får du mellanblödning vet du varför, troligtvis får du det inte…och allt är ok.

/Lillianna

~ Lillianna ~

venuseva
0

Hur hög dos startar du med? 1-2 ggr per dag?

shintaida
0

Två teskedar i varmt vatten en gång om dagen som det stod på burken.

Ska jag ta mer ???

Kram // Shintaida

venuseva
0

Hur mycket mg blir en dos som 2 tsk är?

shintaida
0

Jo, så här står det:

1 dos (=2 tsk)

Vitamin C 250 mg

Kalcium 300 mg

Magnesium 300 mg

Såg att man kunde ta 1-3 sådana doser om dagen.

Vet inte hur jag ska göra…

Kram // Shintaida

shintaida
0

Förlåt…men jag sitter i princip och väntar på svar om jag ska VÅGA ta mer än en dos om dagen…

Förlåt att jag tjatar… önskar veta så jag har några riktlinjer…

Kram // Shintaida

Babz
0

Om tillverkaren anger 1-3 doser à 2 tsk per dag får man väl i rimlighetens namn anta att det i alla fall inte är skadligt?

(Fast med tanke på vad livsmedelsindustrin trycker i sina produkter med Livsfarliga verkets goda minne kan man ju undra…)

När jag tog Cal-Mag tog jag 2 tsk i en kopp grönt te/örtte på kvällen och det var bra för mig. (I te för att jag inte gillade smaken på det annars.)

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

venuseva
0

Brukar ta 2 till 3 ggr per dag beroende på hur mycket stress jag har varit med om i olika former. Tar jag 3 ggr kan jag ibland bli lös i magen nästa dag. Men då vet jag varför, alltså för mycket mg då.