Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1209 ggr
hissen
0

vågar jag

har provat denna metod förut men ej fullföljt den men nu är gränsen nådd för min del 90kg till mina vad jag vet 164 cm hur ska jag starta? utesluta kolhydrater helt? rivstarta med andra ord+ jag hade tänkt mig torsk till middag tips tack?

Lillianna
0

Hur man startar beror nog på hur sockerkänslig man är. Vad man tror man klarar. Jag rivstartade och hade det tungt första 3 dagarna. Men det fungerade för mig. Glöm inte dricka mycket vatten.

Många andra tycker det är lättare att smygstarta. Det är snällare mot kroppen.

Till torsken funkar kokt broccolli och mycket majjo utmärkt.

/Lillianna

~ Lillianna ~

hissen
0

hur ska jag smygstarta?

Babz
0

Vid smygstart trappar man ner kolhydraterna lite åt gången. T.ex börja med att utesluta potatis, ris och pasta. Ta sedan bort ev. bröd och till sist ev. frukt och kolhydratrika grönsaker. Trappa ned över t.ex ett par veckor.

Själv tvärslutade jag med kolhydraterna och fick "abstinensbesvär". Kände mig lite bakfull och trög i skallen, men det gick över efter fyra-fem dagar.

Torsktips:

Krydda torsken med en aning salt, peppar och ev. lite dragon och stek den i smör.

Till torsken blir det kanongott med en röra på creme fraiche och majonnäs, röd stenbitsrom, skalade räkor eller kräftstjärtar, krydda med lite svartpeppar och lite dragon.

Lycka till!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

venuseva
0

Skulle ångkoka min torsk, ha någon ovanjordsgrönsak och mycket smält smör till.

hissen
0

jag har ju idag ätit rostade mackor till frukost men om jag äter rätt mat resten av dagen är det bra? imorgon vad äter jag då?

Lillianna
0

inga rostade mackor…

Prova lite ägg. Gör en enkel omelett kanske?

/Lillianna

~ Lillianna ~

Mona-Stina
0

Första veckan behöll jag den frukost jag alltid ätit, d.v.s youghurt och fiberflingor, resten av dagen åt jag endast protein och fett.

Andra veckan ändrade jag frukosten till ägg och smör.

Den torsken du har i dag skulle jag koka och äta tillsammans med kokt hackat ägg och skirat smör.

hissen
0

tack för era svarSkrattande! jag har precis tagit mig ett mellanmål, som bestod av 1 hackat ägg, majonnäs,  kräftstjärtar. vatten till.  när jag normalt dricker kaffe använder jag mellanmjölk i, ska jag använda en fetare sort?

Mona-Stina
0

Du kan byta mjölken mot grädde, inte för mycket bara. Senare när du kommit in i det hela vill du ha en klick smör eller kokosolja i kaffet.

Ditt mellanmål var helt ok, tänk bara på att lagen kräftstjärtarna ligger i oftast innehåller socker.

Du kommer snart in i tänket, du är på god väg. Det minsta lilla du undrar över kan du fråga här, det finns massor av kunskap, bara att ösa.

Babz
0

Ja, det tycker jag! Varför inte ekologisk Gammaldags mjölk eller vispgrädde?

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

parsley
0

Har du läst dr Dahlqvist kostråd på hennes sida?

Om inte, gör det, för där har du en bra grund att utgå ifrån. Sen är det individuellt vad var och en kan äta, så man måste pröva sig fram.

Frukostförslag: Antingen ägg i någon form, middagsrester eller meze (fet 10 % youghurt). Te, gärna grönt, med extra fett och en citronskriva i. Fettet kan vara grädde, smör eller kokosfett. Citronskivan tar bort ev bismak av fettet.