Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 876 ggr
Mizzi
0

Vad kan vi göra ??

Har funderat på om inte vi här på kolhydrater i Fokus kunde gå samman och  göra något för att hjälpa till att sprida det positiva med LCHF.

Vi är ju massor med medlemmar som kan vittna om positiva hälsovinster och viktnedgång.

Tänkte på SSS, Annika Dahlqvist och Litsfeltd som propagerar för detta kan behöva en hoper folk bakom sig som kan hjälpa till att vittna om hur bra denna kosten är.

Något borde vi kunna göra men vad ??

Kanske skriva våra egna små berättelser som någon tidning kan ge ut som bantningstipps när nu tidningarna endå är fullproppade med just sånt, då kan väl vi också få skriva om vår kost ???

Vad tycker ni andra ?? någon som har bättre förslag ???

Ladybird
0

Håller fullständigt med dig. Nånting borde man kunna göra. Hur får man hälsotidningarna att göra reportage?

Besika
0

Janne Josefsson…. ;)

Jag tänkte faktiskt igår, att det hade varit bra att göra en liten lista på folk som ätit det här, kanske med någon viss tidsgräns, låt säga ett halvår eller så. Och berätta vad som hänt med vikt, hälsa osv.

För "alla" menar ju att man inte kan äta den här kosten länge, och att man inte mår bra…

Vore spännande med en sammanställning, för att se hur många vi kommer upp i. Hur många totalt tappade kilon, mm mm….

Men hur löser man det rent praktiskt?

Mizzi
0

Ja det är just det =/, hur man gör rent praktiskt ???

Kom igen alla LCHF :are därute så gnuggar vi våra geniknölar ihop.

Alla förslag är välkommna !!!

Margareta
0

Vi hade en sån här tråd igång för ett år sedan - vet inte om den gav något - men det är säkert dags igen.

Numer pensionär i Nynäshamn

lillajag
0

Jag svarade just på en enkät om julmat från Coop och sist skulle man ge förslag på hur julmaten skulle bli sundare. Mitt förslag var att undvika alla produkter som är nyckelhålsmärkta.

hemul
0

Jag skrev något om att ta bort allt modernt trams och äta traditionell fet julmat.Glad

venuseva
0

jag struntade i enkäten, för jag orkade inte resa mig från datorn och hämta coop-kortet Flört.

Aftonbladet brukar ju ha framgångshistorier för de från viktklubb.se. Dags att de tar in framgångshistorier från LCHF-medlemmar, eller hur?

Eller Expressen? som motvikt till Af.

Ladybird
0

Jag svarade också på Coop-enkäten. Skippa lättprodukter och margarin, använd riktigt smör och grädde och ät mest av kött- och fiskrätterna. Ät mindre/inget av potatis och bröd. Undrar om de tror att man skojar?

Loria
0

Kan man starta ett riksförbund? Ett sånt som cansersjuka, hörselskadad m.fl har?

Mizzi
0

# 9  Det var en bra ide =) Rixförfbundet för häsloförbättrande kost med inriktning på mättat fett. =)

Fler förslag ?

kitabu
0

Förening var vi på väg att bilda tidigare, men det rann ut i sanden….

Kolla tråden

Margarinet ger igen…..där behövs samlande krafter

Ladybird
0

Tidningen ToppHälsa har bett Paulún reda ut olika begrepp kring kolhydrater, GI och Atkins m.m. Det gamla vanliga "hjärnan behöver kolhydrater" såg jag. Det fina är att man kan kommentera alla påståenden. Vi kanske ska bombardera dem?

http://www.topphalsa.se/maten/artiklar/2007/7-sanningar-om-kolhydrater/index.xml

Ladybird
0

Jag kunde inte låta bli att kommentera "hjärnan behöver kolhydrater"… Kan inte några andra också kommentera några påståenden så att de ser att vi är fler?

zeretki
0

Mmm, skriva!!

Besika
0

hehe, nu har jag skrivit

Mizzi
0

# 12    Nu har jag kommenterat =)

venuseva
0

Och jag med . ;)