Glennart gillar inte eskimo-3
Jag får sämre hy, finnar av denna fiskolja! Flytande Eskimo-3.
Antingen så är oljan härsken eller så är det något skummt med tillsatserna.
Fiskolja som ska vara bra för hyn! 
jag har inte märkt någon skillnad på hyn. Men var i ansiktet får du finnarna? Så kan jag tala om vilka organ som de representerar
Jag har ingen aning om vad som finns i just den, men jag vet att en del Omega-3 är gjorda på vegetabiliskt fett. Kolla det!
Lycka till!
Kram!
eskimo-3 är gjord på fisk. Äter den just nu för att se om värken försvinner
Du använder väl inte den utvärtes Glennart? ;-) Annars låter det som den är gjord av eskimåer! :-O Vet ni vad eskimåerna själva dricker? Ping-vin!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
men maxiq då… pingviner och eskimåer bor väl inte på samma plats?? Men å andra sidan kan de ju ta en tripp till sydpolen för charter under sommarsäsongen.
* jepp nu tog jag udden av det roliga*
Eskimo oljan sägs ju ska vara den mest stabila på marknaden men jag blev lite fundersam när jag fick denna effekten. 
men det kan vara utrensningar som din kropp håller på med. Så om du vill får du gärna tala om var i ansiktet det sitter. Jag är hudvårdsterapeut och håller på med ansiktsdiagnostik så då kanske du får en lite aha-upplevelse

Eskimo vet jag flera som fått magbesvär av. Varför vet jag inte. Byt till Pikasol om inte finnarna ger sig. Dom två märkena är bäst säger expertisen.

Jag tar också Eskimo-3 eftersom den skall vara stabilast av de som finns på marknaden, men känner ibland en konstig eftersmak i munnen ett par timmar efter. Har inga andra problem av den. Jag förvara min i kylen eftersom jag har den flytande formen. vet hur kapslarna skall förvaras.
Detta har inget med eskimo-3 att göra. Så jag hoppas att inte Glennart (eller någon annan) blir ledsen för att jag ställer min frånga här.
Korseet - Jag har nog aldrig lämnat tonåren tror jag - (fyllda 40
)… har nog i hela mitt liv haft minst någon plita på gång eller under läkning i ansiktet främst haka/runt näsan men även ibland i pannan (och axlar/längst upp på bröstet/längst upp på ryggen främst under de månader man exponerar dessa partier för sol). Men just nu är det för bedrövligt på min haka. Jag har ätit olika grader av ganska strikt LCHF i snart 7 månader tror jag det är, men jag vet att det kan vara någon slags utrensing då jag nyligen haft semester (med allt vad det lätt innehär). Men det ser nästan ut som exem med ett virrvarr av små små plitor på delar av min haka just nu. (Jag har aldrig haft exem). Har du några bra tips blir jag lycklig!
Jag hade oljan i kylen och den har ej gått ut, tog den bara i en vecka ungefär. När jag slutade blev huden genast bättre.
Jag lutar åt att det är något skummt med antioxidanterna de tillsatt eller nånting som min kropp inte gillar.
Korseett de var ganska jämt fördelade på ansiktet. Fick nån i pannan och ett par på kinden och hakan. Jag tror för övrigt inte på att den typen av specifik diagnos skulle kunna ställas så enkelt.
Sara40, har du testat utesluta alla mjölkprodukter? (utom ghee/skirat smör)

#11 Jag tror själv mer och mer på att det bästa är nog att äta fet fisk. Vet du om du får hudproblem om du bara äter fisk t.ex?
Glennart- rent generellt, de zonerna du nämner har att göra med tarmarna. Har du läst boken om omega 3? där står en del intressanta saker. Men så klart att det kan vara något i den som du inte tål. Byt preparat så får du se.
Sara40 - tjocktarmen sitter på hakan. För övrigt vid mens så svullnar livmodern upp och trycker på tarmen så den får lite svårare att jobba. Runt näsan nere vid vingarna sitter magsäcken.
Glennart - jag har nästan hela mitt liv undvikit mejeriprodukter (laktosöverkänslighet). Mao så var min LCHF kost rejält strikt från början med i princip bara kött/fisk/smör/ghee/liiiite ovanjordgrönsaker. Jag slutade tom med kaffe då jag inte kunde tänka mig att dricka det utan varken socker eller mjölkersättning (soja oftast).
Men efter ett tag på LCHF (ca 3 månader tror jag det var) upptäckte jag att jag inte reagerade på samma sätt på mejeriprodukter längre - (bullrande spärrballongmage, illamående och för lös avföring), så när jag sedan gått ner det jag tänkt, så äter jag en hel del mejeriprodukter i dag, tex vispgrädde med starkt kaffe… *mums* - det blir ibland flera dl vispgrädde per dag genom det
… Hyvlar dessutom olika ostar över mycket… Jag tar igen för alla år utan detta mao
. Det kanske helt enkelt blivit lite för mycket av det goda…
Korseet - tack för svaret! Tjocktarmen säger du… jag upplever att min mage (mag/tarmsystem eller vad jag skall kalla det) beter sig bättre än vad den någonsin tidigare gjort… För mig var tidigare en "normal" magen ofta olika grader av svullen och bullrig… Kanske ändå bör testa med lite mindre mejeriprodukter ett tag…
#5 Jag tar ingen hänsyn till naturvetenskapen när jag ordvitsar!
*hrmpf*
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag har inga problem med fisk, men fisk är dyrt och ica har mest gammal rutten lax från norge. 
#15 huden eftersläpar också så du sa att du nyss haft semester och har det då slunkit ner sådant som du inte bör äta så kan synas i ansiktet rätt så snabbt. Det kan ta lång tid för våra organ att bli helt bra. Kanske du hade en släng av candidaöverväxt?
#16 jag har turen att bo granne med fiskbilen som komme rmed färsk fisk från västkusten. Tycker att det inte är så dyrt med tanke på vilken otroligt fin kvalitet han har på firrarna
Jag gillar inte fisk… så jag har korv i mitt akvarium! :-)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

stångkorv, lunchkorv eller är det små, små coktailpölser???
Det kan inte vara så att du har kommit in i puperteten? 
Aj hemul. Verkligen aj. Du gör mig så illa. 
Kom ska mamma blåsa! 
………

Oj! Där ser man varenda pormask! 
För övrigt vill jag bara säga att jag inte får finnar av eskimo-3. Men jag har ändå slutat äta det efter 10 år (inte för att det är dåligt, andra skäl).
Korseet - testade min saliv vid ett tillfälle när candida var på tapeten här på forumet och resultatet i glaset kunde absolut vara hämtat ur vilken som helst av alien filmerna, men då jag inte själv tyckt att jag har några symptom så har jag inte gjort något åt det…

Ursäkta om jag snor tråden, men finns det inte någon hemsida där man kan kolla vilken del av ansiktet som motsvarar vilken inälva? Alt vad heter metoden om jag vill googla efter information?
nix den infon finns nog inte att hämta på nätet. Ansiktsdiagnostik ingick i min utbildning på Axelsons
kolla under ansiktsdiagnostik
hmmm.. Jag kan se på dufvas bild att han har problem med levern. Det syns på de rödsprängda ögonen…
njae snarare är det livsenergin som tryter- duvor blir ju inte så gamla …

Ojdå!
Levern och livsenergin..men jag har ju inga påsar under ögonen i allafall..
Lite grå i ansiktet är jag också, men det är nog bara biverkningar av silvret jag käkar..
..

Korseett.
Det här med ansiksläsning var ju rätt intressant..
Kan man säga nåt om min dotter som bara verkar få finnar i pannan??
#35 har hon mycket urinvägsinfektioner?
Korseett, kan du inte skriva en artikel om detta!!? Jag har faktiskt gått med tanken att skriva en fråga ang akupressur och detta är ju riktigt närbesläktat. Jag får mina finnar på hakan och högt upp på kindbenen. Nån i pannan ibland. Får endast finnar och kanske 2-3st när jag ätit lite mer kolhydrater däribland hallon. Håller jag upp är min hy felfri som den var förr. Har en fotfråga oxå….
/Lillianna
~ Lillianna ~
Jag är alldeles grön över hela kroppen. Har jag ätit för mycket grönsaker då?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

# 38 Om du ätit för mycket grönsaker, Maxiq, eller bara följt nyckelhålet, kan bara du själv svara på.

Jag undrar ju om Pasi verkligen lever som han lär. Ja, eller om det bara är så att han är riktigt fullifasen…
#40 ?
Jag tror att #40 anspelade på antingen ansiktfärgen eller hornen;)
ahaaaa. nu är jag med 
Eftersom Glennart inte gillar eskimo-3 så fick han ett infall och bestämde sig för att beställa lite sälolja istället. Jag rapporterar hur det går!
Vänta med spänning på rapport.

korseett
Nej inga andra problem än finnarna. lite huvudvärk klagar hon dock över ibland. Där misstänker jag nog blodsockret eftersom hon inte äter som jag..
Glennart
Jag har också funderat på säloljan. Du får rapportera om hur den verkar och smakar ..
Låter ju så där lagom muntert iof. Undrar om dom har en stor sälpress där dom utvinner oljan
..
Bättre än en eskimåpress iaf… :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Skullere inte funka rätt bra, om inte bättre, med fisk här ändå? De är ju så fruktansvärt lättskadliga de där fiskfettsyrorna, och sägs väl förstöras extra "bra" när man stoppar in dem i kapslar. Ja, sen ska det ju vara ett rätt stort resursslöseri, att förse oss med Omega 3 på den här vägen. Vill absolut inte moralisera. Vill bara veta hur ni resonerar. Vad har ni att säga till ert "försvar"? 
Jenny Reimers skulle t.ex. aldrig förse sig med fiskfett den vägen. Ett tips från henne, är att köpa fryst fisk - av de feta sorterna då förstås, helst. Fryses firrarna in rätt omedelbart efter fångst, så borgar det tydligen för att syrorna är rätt intakta… I alla fall vid jämförlese med "färsk" fisk, som det ofta tar en vecka mellan uppfiskning och uppätning, för.

Klart en stor fet fisk dagligen vore det bästa..
Men nu är det ju så att baconet kallar på mig rätt ofta innifrån frysen och då kan det ju vara bra att klämma ett par kapslar dom dagarna..
Har funderat på att skiva upp en lax i tunna skivor och frysa in så man kan börja var dag med lite sashmi..
Jag har inte så mycket att säga till mitt försvar. Det är av praktiska själ helt enkelt. Det blir flytande form inte kapslar.
Jag får väl skylla på att jag inte har tillgång till naturligt gräsbetat kött.
Dessutom så känns det spännande att få smaka på sälolja.

Kompensera baconen ja… I see. Ja, man kan väl inte bråka på er två. Er bör vi nog alla hålla oss väl med…
Fast. Dit jag kanske ville komma: Hur skulle säg 14 kapslar och en fet firre i veckan, stå sig jämfört med 0 kapslar och 2-3 feta firrar i veckan, omegamässigt och kostnadsmässigt? Har glömt bort vad de där kapslarna kostar. Fast om man framförallt köper sig fryst fisk, så kanske det går på ett ut, kostnadsmässigt. Å ge en viss vinst vad gäller omegan, eller är det en glädjekalkyl, tror ni?

Jag brukar för det mesta hitta fiskkapslar för en spänn stycket..
En lax går väl på sisådär 60kr/kg
80gram lax = 1 kapsel 
Fiskkapslarna blir mest ekonomiskt, men pengar är ju en världslig sak
.

Haha! Okej, fast ska du ha kapslar av någorlunda kvalitet, så kanske det blir två spänn. Vid två kapslar om dan, blir det c:a 30 spänn på en vecka. (Ja, om man nu tar två om dan. Inte tusan vet jag…) Till det får du lägga på kostnaden för typ en måltid bacon. Dessa två poster ska då jämföras med kostnaden för säg två måltider fisk. Laxen kan du väl ta när det är lite fest. Jämför med en måltid fryst makrill, och en måltid med fryst sill. Kanske inte så självklart ändå, pengamässigt!? Sedan är ju då frågan hur mycket (eller lite) omega 3 som 14 kapslar ger, och hur taskig fettbalansen är på grisen. Ja, som då ska mätas sig med dito hos två fina fiskar… Ja, inte vet jag…
Köp flytande. Det är mycket billigare + man känner om oljan börjar härskna.

#47 i synnerhet som eskimåerna börjat övergå till västerländsk kost.
Kokade man inte tran en gång i tiden? Kan inte min bohusändska kulturhistoria tillräckligr bra, tyvärr.
Hittade en sida med massor med info om säloljan.
Verkar vara någorlunda vettig info.
Glennart,en annan fiskolja att prova är Mor-Epa. En terapeut har rekommenderat den till mig som en av de bästa. Fast den är nog dyrare än eskimo tror jag.

#56 Jag kommer bara att tänka på vårt LCHF-helgon Stefansson apropå säl:“Efter tre veckor, eller kanske tre månader, kan man vara alldeles utled på sälkött, men jag har aldrig träffat någon som var trött på det efter tre år.” Jag skulle vilja smaka nån gång.
Fick säloljan idag, smakar inget vidare.. fiskig… får se vad som händer..

Aha! Ingen citronsmak inkluderad!!
En produkt För oss väldigt motiverade då
Då går den nog bort för resten av min familj i allafall..
Man kanske skulle satsa på kapselvarianten
..
Ärsch det är inte för smakens skull man tar den..
Den smakar inte som fiskolja utan bara lite mild fisksmak (fisken har ju trots allt filtrerats genom en säl!
)
Jag har inte fått så mycket fiskrapar heller som man kan få av en del oljor.
hehe fiskrapar?? har jag aldrig varit med om!
inte? det är ett väldigt vanligt problem med fiskolja.. att man får upp smaken av oljan i munnen flera timmar efter det att man tagit den.

Varför får man upp fiskolja? Jag brukar inte få det, men har hört om andra. Spelar det någon roll om man tar fiskoljan före eller efter maten?
Ingen aning om varför, men en del tillverkare säger att problemet minskar om man tar det på tom mage. Å andra sidan så säger Mary G. Enig från WAPF att omega 3 fetter absorberas bättre om man samtidigt äter mättat fett.
jag tar min fiskolja i samband med mat och jag har aldrig besvär
Ett litet "eko" kan man väl få allt möjligt man äter? Smaken av frukostkorven kan också göra sig påmind efter en stund. Det tycker jag inte är något besvär, direkt. Om fiskoljekapslarna gör sig påminda lägger jag märke till det mest för att jag blir förvånad - jag har ju inte ätit något som smakar fisk!

Om fiskeoljerapar ska räknas som sura uppstötningar så kan dessa botas genom att man äter ett par sötmandlar.
Säloljan verkar funka utmärkt, jag tycker mig t.o.m se en förbättring i hyn!
Sälolja: 1
Eskimo-3: 0

Hur tillverkas fiskolja? Någon som vet? Är det fjäll, fenor, gälar och inälvor, eller…? Vad är det för fisk som för sätta livet till?
Läste att det finns sälolja på kapslar också, såg att du inte hurrade över smaken direkt…*s*