Färska ägg??
Är det någon som kommer ihåg hur man ser om ett ägg är färskt. Man ska kunna lägga dem i vatten och då sjunker eller flyter de. Är det de färska som flyter eller tvärs om?
Trodde jag skulle få bättre ägg om köpte privat. Tji fick jag. Knäckte det ena för och det andra efter som var mer eller mindre ruttet. Det luktade SKUNK. Vill inte behöva öppna alla om det finns fler somär förstörda. Köpte två kartor så jag har några att kolla.
Dåliga flyter. Dags att bli misstänksam redan när de ställer sig upp i kastrullen. Blä, vilken dålig säljare! Jag skriver värpdatum på mina ägg när de kommer från hönshuset.

Samma här skriver ett datum och ställer i kyl/svalen och plockar sedan efterhand .
De som är lite "äldre" är ju lättare att skala men inte 17 vill man ha dåliga ägg.Gå tillbaka med äggen säger jag och skaffa på annat ställe om du kan.
Att ha egna höns är ju en välsignelse när man har anammat denna livsstilen och vi som är många (7 pers.) i familjen gör av med en hel del ägg. Försörjer även mormor och morfar med en och en väninna så här blir de verkligen inte gamla.

Ägget ´ska ha tre konsestenser, gulan i mitten och sen vitan runt om, vitan har två koncistenser, en som är lite fastare och resten nästan som vatten, när större delen av vitan är som vatten är ägget dåligt.. förstår du n ått av vad jag skriver? Det var svårt att förklara!
Hur fanken ska man kunna koka ägg som flyter? 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Det ska man inte, de är gamla :)
Men å andra sidan, även flytande saker kokar. Se bara på katter, änder och små små möss.
va? kokar du katter??
Flyter häxor också?
Är det det som kallas för "flytande föda", Goranka?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Häxor och kattor har ännu inte hamnat på min meny och kommer aldrig dit heller. Katter ska man bara gosa med, hur det är med häxor har jag ingen kläm på. Men man kanske kan gosa med dem också
.
Maxiq: räknas fiskarna också dit???

Glömde säga att jag fått pengarna tillbaka. Tog med ett "Äckligt" ägg till jobbet och visade. Det blev ingen diskussion om betalningen. Men jag kan ju säga att det kommer inga fler sådana ägg innanför mina väggar, urrrk.
Fiskar flyter inte, de sjunker kontrollerat! Såvida de inte övar ryggsim iofs…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Häxor och ankor kokar inte, dom är gjorda av trä.
#12 Haha, skönt att någon kan sin Monty Python! 
nuu trillade det ner en pollett! var alldeles för länge sedan jag såg på M P
OK, gick det att koka och äta ägg som inte flyter till ytan men kanske står litegrann på botten? Jag vill ogärna slänga flera ägg men vill heller inte bli totalt matförgiftad…
Råd?
Skulle vilja ha svar ikväll så jag vet om jag kan koka äggen eller inte…

Jag kastade alla äggen. Var så äcklad av dem så även om de varit friska/ätliga så såg jag bara synen av de jag knäckt framför mig.