Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 789 ggr
Mizzi
0

När ska det ta slut ......

Jag har nu dragits med halsbränna och sura uppstötningar sedan jag började med denna kost.

Ibland kan jag tom.må riktigt illa och det känns som om jag ska kräkas.

Det är väldigt jobbigt, fick omeprasol(osäker på stavningen) utskrivet av läkaren som jag tagit i dag men det har inte hjälpt än i alla fall =(

Någon som har något bra tipps det är så jobbigt att ha det så här.

Leifemil
0

Gör övergången mjukare. Ät lite mer av sådant du gjorde tidigare och inte fick sura uppstötningar. Man skall må bra, annars är det ingen vits. Låt det ta längre tid och gå över stegvis i en takt som passar din kropp.

Mizzi
0

Jag började för två månader sedan och äter just nu fakir, känns inte så kul att börja om från början då.

Margareta
0

Mizzi: Alla klarar inte fakir och då är det kanske inte så bra att envisas med et? Man skall ju må bra också - det är liksom vitsen.

Numer pensionär i Nynäshamn

venuseva
0

Höll på att skriva att lite broccoli hjälper, men ändrar mig till gröna blad som spenat, sallad, och annat lätt grönt. Uteslut mjölkprodukter utom smör.

Mervi
0

Jag kan få sura uppstötnignar av yoghurten ibland.

venuseva
0

Jag fick halsbränna efter att jag ätit stekt biff medf en röd chili och vispad grädde med blåbär. Sedan dess har jag inte ätit stekt mat utan bara ugnsstekt och värmd i ånginsatsen i kastrull. har nu slutat med grädde också som gjort att det känts som det varit på gränsen till halsbränna.

När jag är hos någon som steker i stekpannan känner jag det i halsen, så stekning är def inte bra för mig. Varken stekos eller att äta maten.

Mizzi
0

Men om jag inte kan äta fakir, då kan jag ju inte gå ner i vikt heller =( och det är ju därför jag äter så här i första hand.

Jag undrar om man verkligen behöver vräka i sig så mycket fett, eller om det inte kan funka med enbart fettet som finns i det man äter ???

Jag tror jag äter för mycket fett att det är därför jag får problem.

Behöver man verkligen tillsätta extra fett när man äter fläsk kött ??

Visst lite smör, men måste man ha kokosfett också ?? alltså i teet man dricker till ??

Jag äter tex så här

Morgon Kokta ägg mosade i smör 1 stor mugg te med 3 tsk kokosfett.

Lunch  Något kött, fisk, eller fågel med smör till eller steksky  1 mugg te med 3 tsk kokosfett

Middag samma som Lunch

Är det inte lite mycket fett ?? kan jag inte dra ner någonstans ?

zeretki
0

#7  Prova att dra ner på fettet då och se hur du mår. Ingen kan veta hur du ska reagera, det måste du testa själv! :)

Mizzi
0

Jag ska kanske testa att ta bort kokosfettet ett tag ,för jag upplever att det är största boven.

Mervi
0

Om du använder mycket fett kött så räcker det fettet, men det är svårt att säga hur mycket du skall äta. Det måste du komma på själv genom att prova.

Jag brukar ta ganska mycket smör till mina ägg på morgonen, säker upp mot 30 gram.

Kokosfettet slevar jag i mig med en tesked så det har jag lite svårare att säga mängden på.

Kyckling är ganska magert och då behöver man tillsätta fett i någon form.

Det som Margareta säger att protein+kolhydrater skall inte överstiga mändgen fett.

Så om du vid en måltid äter 10 gram kolhydrter + 20 gram proteiner så skall fettet vara minst 30 gram helst mer.

Det var så mycket lättare när man kunde använda calcounter, då den räknade ut detta så bra.

Men Du skall inte må dåligt av maten så ändra på och prova till lite mindre fett och lite mer grönskaker.

suneb
0

Man måste nog prova sig fram då vi människor verkar fungera mycket olika, alla problem med halsbränna och sura uppstötningar jag hade innan försvann så gott som på en gång så fort jag började äta så här ?

anki1
0

Oj, till mina frukost ägg blir det väl 2 matskedar smör. Eftersom äggen är kokta i förväg, så lägger jag fettet på assiet över min heta tekopp  (som dessförinnan vämts i mikron) medan jag skalar mina ägg. jag lägger äggen på asietten med smältande smör och hackar skivar sönder äggen, blandar runt så gott det går. Och så har jag på ett par saltkorn, eller en liten sträng kaviar.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

venuseva
0

Har för mig att SSS åt fläskkött och då behövs inget mer fett.

Får man halsbränna och sura uppstötningar äter man för mycket fett, annars skulle inte kroppen reagera.

Mizzi
0

# 13   Jag har för mig samma sak, och det är just fläskkött jag äter som mest av.

Sen tror jag också att det är kroppens sätt att tala om att det blir för mycket fett.

Kan tala om att jag än så länge inte har några problem i dag =) då har jag bara tagit smör till måltiderna och uteslutit kokosfettet i tet ,så jag tror det är kokosfettet som är den största boven i dramat för mig  som jag skrev i ett tidigare inlägg =)

anki1
0

samma här.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

zeretki
0

#14  Du ser! Att prova sig fram ger alltid bäst resultat. :)

Mizzi
0

# 16 Japp =) men det tar ett tag att våga när man är nybörjare , man vill gärna ha råd först =))

Mervi
0

När man börjar med kokosfett får man ta det lite lungt i början. Jag kan också må illa av det om jag slevar i för häftigt. Men jag tror man vänjer sig.

venuseva
0

Känner inte att jag skall ha det alls. Men är kanske styrd av min blodgruppsdiet O där man skall undvika koksfett i den blodgruppen. 0:)

Mizzi
0

Har nu undvikit kokosfett hela dagen och jag har inga problem med magen … oj där fick jag till ett rim också =)))

Ska köra så här i morgon också sen tänker jag försöka med någon tsk kokosfett i tet på söndag och se vad som händer.

Mizzi
0

Även i dag har jag varit problemfri från magen ……. kan bara betyda en sak, jag ska inte äta kokosfett utan hålla mig till smör som extra fettkälla.

Ska endå prova i morgon för att se om det kommer tillbaka …….

zeretki
0

Du kan säkert ta lite kokosfett i te eller kaffe, men 9 matskedar om dan kanske var för mycket? Lagom är bäst. :)

Mervi
0

Jag tror också att lite mindre kokosfett i början.Flört

Jag vågar inte ösa på så mycket, då rinner det ur mig.

Mona-Stina
0

Det är ju synd om det rinner ut Mervi, det kostar ju en slant.  Flört

Mervi
0

Skrattande, det är därför jag är försiktig, vill ju behålla allt.