Blå gåsen börjar om
Jag har nyligen återupptäckt detta underbara forum - det är så roligt att se alla aktivitet och alla spännande/informativa diskussioner. Jag har suttit och surfat och "smygläst" i flera dagar nu. Ni ska vara stolta alla medlemmar som bidrar till en så bra sajt!
Mitt eget LCHF-liv har pågått till och från i ett par år nu. Viktmässigt har just inget hänt - först gick jag ner rätt mycket, men sen la jag på mig alla kilona igen under en jul med släkten… och så där har det hållit på, fram och tillbaka. LCHF på, LCHF av…
Nu har jag äntligen kommit fram till att det är alldeles för självdestruktivt det här med att hoppa av och på LCHF-kosten hela tiden. Jag mår ju så himla bra när jag väl är där: lugn och fin till sinnes, stark och pigg, eksemfri och så frisk att folk spontant kommenterar hur bra jag verkar må…. Och för som så många andra har LCHF mer och mer kommit att handla om hälsa för mig, inte så mycket om övervikten. (Även om jag gärna blir av med den också, men det är inte det allt överskuggande målet.)
Så nu är det äntligen dags för nästa ryck. Fakiren är igång, ketosen lyser mörklila på stickorna! Bara att köra på, eller hur?
Den här gången har jag lovat mig själv dyrt och heligt att inga sociala hänsyn ska få stjälpa mig. Jag har till och med gjort ett utskick till släkten!!!
Hoppas på goda råd och moraliskt stöd från alla ni kloka och erfarna här på listan!
/blå gåsen
Välkommen hit! Kloka beslut, dem har jag tagit många gånger och lika många gånger så har något kommit emellan. Men jag tar nya tag och kämpar på.
Önska dig lycka till, kul att du hittat hit!

Välkommen bluegoose!

Jaaa, nu stannar du. Du har allt att vinna och inget att förlora mer än kilona *fniss*
välkommen.
Välkommen! 

Tack för välkomnandet!
#3 Ja, nu stannar jag, eller hur?! Tänk att det ska vara familjen som är svårast att tas med - man hade ju hoppats att just de skulle ha mitt bästa framför ögonen… (Fast det har de ju, ur sin synvinkel.) Och själv är man så flat, fast man är så gammal och borde vara klokare…
/blå gåsen
Välkommen åter och jag håller med dig. Det är bara att köra.
Även jag har gjort samma resa som Du och återvänt - ett otal gånger. Till slut - 2005 - insåg jag att det är för livet. Det blir mycket enklare då - man MÅSTE lära sig att hantera livet (läs: jular med släkten och sånt) annars går det inte.
Ingen kan berätta det här för någon annan - det verkar som att man måste komma fram till den slutsatsen själv!!!
Grattis till det!
Numer pensionär i Nynäshamn

Hej Margareta! Tack för de uppmuntrande orden! Det är väl som min syster brukar säga: Man får börja om så många gånger som behövs.
Klok syster
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen och lycka till Bluegoose/blå gåsen. Undrar lite över ditt nick. Hur kommer det sig att du valt det?
En gås har ju feta fjädrar och allt rinner av den. Men blå?

#9 Tack Venuseva! - Namnet kommer sig av ett öknamn jag hade när jag gick i skolan. Jag bestämde mig för att inte ta illa vid mig utan göra namnet till mitt.
Aha, trodde du valt blue för att du kände dig ensam! :) som i engelskans blue.

Jovisst spelade det in… fast nu är jag ju inte så blå längre. ;-)
Välkommen !!
oj va starkt gjort att göra ett utskick till släkten! *impad*