Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1188 ggr
Sotlugg
0

Jag kommer att leva tio år längre

för att jag börjat med LCHF. Idag fick jag brev från doktorn efter sista besöket. Mitt glukosvärde är nere i normalt värde efter att för ett år sen legat hiskeligt nära diabetes. Sen jag började med denna kost 9 januari i år har mitt bloctryck gått ner till normalt så jag kunnat sätta ut den medicinen. Triglyceriderna (??) och kolestrolvärden normalt från tidigare riskvärden samt försvunna saltsyreuppstötningar som tvingade till kronisk medicinering av Nexium. Eller med andra ord idag är jag helt medicinfri. Tar dock kolloida vitaminer och fiskolja, men det är ju kosttillskott och inte medicin. Som bonus har jag gått ner fyra storlekar i kläder. Är väl bland dom äldsta här på sajten (67 år) men även i den åldern tar denna kost och ger en underbar vändning i hälsan och livskvaliteten. Det enda jag kan känna bitterhet mot är att Livsmedelsverket delvis förstört mitt liv genom mina ständiga försök att genomföra deras vansinniga bantningsråd. Är en ofantlig  skandal att dom inte sett till att grunda sina råd på seriös forskning och kunskap. Faktiskt en av dom största skandalerna i vår tid. Vem ska man lita på när man inte kan lita på dessa myndigheter? Nog snackat om detta. Till sist ett stort tack till er alla på sajten för att ni finns där hela tiden med råd och uppmuntran. Ett extra tack till Margareta som sköter om oss så fint.

magma
0

Härliga resultat, grattis!!Skrattande

Sara40
0

Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg sotlugg, riktigt varm innombords! Grattis till dina hälsovinster!!! Glad

Monsun
0

Grattis sotlugg!

Margareta
0

Underbar läsning och extra tack för raden längst ner…Generad

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jättehärligt att få läsa om hur bra du mår. Grattis!Skrattande

suneb
0

Härlig läsning……grattis !

anki1
0

Grattis från mig med. Då kanske det finns hopp för mig och mitt Blodtryck med. Det gick ju ned i somras, men sköterskan sa att när det blir varmt så blir blodkärlen större och då minskar trycket. ska snart till sköterskan igen för mätninga av blodtrycket. jag har tidigare berättat för henne hur jag äter, och hon verkar positiv.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Beppe
0

Grattis. Verkligen. Kul läsning Glad.

Anterrabae
0

Stort grattis till dig =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

venuseva
0

Visst blir man besviken på SLV och på alla andra manipulativa medier.

Hopp finns när jag läser ditt inlägg, Sotlugg.   Kram och fortsätt uppmuntra mig.

MillisB
0

Fantastiskta resultat du har fått, och en stor inspiration för mig som nybörjare!

Grattis!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Moonbeam
0

Verkligen härligt att höra Sotlugg. Lycka till i forts. Ju mer man läser om LCHFs hälsovinster, ju mer övertygad blir man. Så nu gäller det att övertyga myndigheterna med sina felaktiga råd. Men det kommer en dag då dom måste ändra sig, säkert.

Sotlugg
0

TAck för alla glada kommentarer. Hoppas mina resultat kan vara en inspiration för andra som kämpar för de första månaderna är svettiga. Innan man blivit övertygad om den här metodens förträfflighet. Glömde att säga att jag dessutom mår toppen och har slutat att sova middag. Behöver det inte längre.