Tackar så mycket !
Hittade den här sidan igår o blev helt fascinerad. Satt o läste i timmar. Har varit inne på dr Dahlqvists blog o läst en del innan o det var det som fick upp mitt intresse för LCHF.
Tänkte jag skulle prova detta för att se om min Rosacea o övriga hudproblem blir bättre. Några vidare viktproblem har jag inte utan tänkte köra LCHF enbart av hälsoskäl. Det är klart, om man blir ännu slimmare så gör det ju inget
.
Blev helt överväldigad av alla goda recept som finns på denna sida. Man behöver ju inte sakna kolhydrater o socker överhuvudtaget.
Har alltid gillat fet mat sen barnsben men har liksom alla andra blivit indoktrinerad genom åren. Kommer ihåg hur jag vräkte i mig feta ostar, ägg o äkta majonäs till frukost som liten. Inte var det tal om att skära bort något fett från kött o kyckling heller. Tjock var jag aldrig. Oj vad glad jag blev när jag så hitta hit o förstod att jag kunde återgå till gamla vanor igen
.
Satt på jobbet idag o samlade på mig ett 20-tal recept. Trodde först att LCHF-kost skulle kunna bli lite enformigt i längden men ack vad fel jag hade när jag ögnade igenom alla fantasifulla maträtter ni lyckats åstadkomma.
Bestämde mig för att på kvällen testa 3 recept. Det blev storkok på Schweizerfärs, Potkäs och Polarbröd. Är väl ingen mästerkock precis men receptbeskrivningarna var så bra så att allt funka perfekt. Allt blev över förväntan o smakade hur gott som helst. Dessutom slapp man efter middagen att få dåligt samvete av allt fett. En får tacka. Det är riktigt kul att laga mat. Thojo. Man kanske kan bli en mästerkock i alla fall.
Måste dock fixa en matberedare o elvisp. Armarna fick jobba hårt idag, hehe. Vi ungkarlar är ju inte direkt kända för att ha dessa elektriska vidunder hemma.
Ja nu finns ingen återvändo. Bara att köra med LCHF så hårt tyglarna håller o se hur kroppen svarar
.
Beppe
Ännu än nyfrälst LCHF-are !

Hej Beppe och jättevälkommen hit.
Vad duktig du är som redan hunnit testa 3 av recepten här, visst är det gott.
Alla är lika rara och hjälpsamma när man ber om råd och hjälp.
Lycka nu till och extraskojigt med fler män i församlingen
ullebull

kul, hoppas att det funkar för huden!
Välkommen hit!! Lycka till, jag håller tummarna för att dina hudproblem ska minska. Och du har redan testat tre recept! *imponerad*
En annan grym detalj som jag märkt med denna sida är den goda stämningen och alla hjälpsamma människor som ullebull så riktigt nämner. Det märks ju även i denna tråden Trevligt
.
Man blir glad och snäll av smör… 
Hej Beppe och välkommen hit!
Tack för ett fantastiskt trevligt inlägg. Det är sådana som får oss som driver den här sajten att kämpa vidare. Vi får så mycket uppmuntran att vi bara kan bli snälla.
Smöret bidrar så klart också!!!
Numer pensionär i Nynäshamn

Välkommen och jag med är imponerad… Tre recept på raken, inte dåligt.

Välkommen ska du vara. Men passa dej, det är beroendeframkallande. Fast med mycket få biverkningar
Jag ska bli smal, rik och vacker!

Jag hoppar in här bakom Grizen och hälsar dig Beppe välkommen också! 
välkommen! Och lycka till med fler maträtter. Och jag hoppas dina hudproblem försvinner.
Välkommen hit Beppe! Mitt X hade jätteproblem med huden, läkarna kunde inte svara på vad det var, men det var mycket likt psoriasis i alla fall. Hur som helst så blev hans hud mycket bättre när han gick på Atkins, så det finns gott hopp!!
välkommen hit till oss!
Tackar för alla lyckönskningar. Idag blev det en stor sats av
Kreolskans gryta.
Nu får jag nog ta o lugna ner mig några dagar även om det är många fler recept jag vill prova på. Frysen o kylskåpet börjar nämligen fyllas på i snabbare takt än jag hinner äta upp. Aja, det är angenäma "problem" i alla fall.
Välkommen hit säger jag oxå.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Schweizerfärsen blev det för mig idag, två limpor att skiva upp och frysa in:=)
Välkommen Beppe!

Ja du Beppe, ang. hudproblem, jag har fått ett problem.
Jag har i många år haft en hudsjukdom på fötterna som heter Pustolosis palmo-plantaris. Jättejobbigt, (se bild.) Jag har haft svårt att gå, det gör ju ont och blir öppna sår. Hudkliniken och läkare på vårdcentralen har gett mig otaliga salvor, inget har hjälpt. Jag har använt s.k konstgjord hud, men nej.
I våras bad jag om remiss till hud igen, det tar ju tid som alla vet att komma till sjukhus. Skall dit i morgon men…..vad skall jag säga när jag kommer dit *fniss* det är nästan helt borta, en liten liten bit på hälen.
Jag vet att det är denna kosten. Detta kan nämligen inte bota sig själv.
Jiippiii, så kör på, du skall se att det blir bättre med dina hudproblem.
Wow. Det låter upmuntrande. Otroligt kul att det funkar så bra för dig. Nu får man upp hoppet lite.
Hudläkaren kommer tro du är en simulant som kommer dit med så små besvär som du har nu
.

Ja det är ju tur att man har kvar min journal sedan sist, men visst är det fantastiskt.
Blodsocker från 6,1 till 5,1 mindre värk och så tappade kilon, ojoj, kan man ha det mycket bättre med den här kosten.
Grattis ullebull för dina "vinster" med kosten.
Vad kul att du har börjat och det verkar som du har viljan till att lyckas väl.
Jag har själv bara hållit på i 1,5 vecka men mår redan bättre (trodde det skulle ta längre tid). Är dålig på att leta och undrar vart du hittade recepten?
Det är polarbrödet jag är ute efter 
Klicka på Sök till vänster och skriv in Polarbröd
Det är enklaste vägen
Tack så mycket!
Jo viljan har jag definitivt 
Recepten har du i kategorierna i vänstermarginalen. "Mat-Recept på färsrätter, Mat-Recept att laga hemma" etc.
Gå igenom några av kategorierna (eller alla) och spara de du gillar bäst. Det är bara att klicka på "Bokmärk" längst upp i varje tråd så har du sparat receptet under dina bokmärken längst upp i vänstermarginalen.
I vänstermarginalen längst upp har du även sök-funktionen. Testa att klicka "Sök" o sen skriv in Polarbröd så kommer receptet upp. Lyckat till !
Tack Beppe!

Beppe, hur går det nu för dig, märkt någon skillnad på hudproblemen???
Har du lagat mycket god mat "mästerkocken"?
Jag var på hudkliniken och de tittade förvånat på mina fötter, undrade vad jag gjort och sa att den lilla fläck jag hade kvar på hälen kunde jag använda salva på. Hm.. Tror nog den ger sig den också.
Jag berättade om kostomläggningen och både den unga kvinnliga läkaren och kandidaten verkade intresserade.
Trevligt att höra om fötterna. Måste kännas underbart.
Själv har jag ej märkt någon skillnad på huden än. Hade nog inte heller räknat med det efter bara 10 dagar. Man får ge det några månader tror jag. Det tar tid för hud att ställa om och läka.
Vissa andra fördelar har jag dock märkt redan efter 10 dagar. Jag har blivit piggare. Jag somnar som en stock om kvällarna istället för det vanliga snurrandet i någon timme innan sömnen kommer. Jag pissar mer sällan vilket är skönt då jag tidigare lättade på trycket oftare än vad jag kände var normalt. Jag har också gått ner något kilo eller två (väger mig inte så ofta).
Mat enligt underbara recept härifrån har jag fortsatt att laga o jag blir bättre o bättre på det. Igår blev det baconlindade lövbiffsrullader med ost. Gräddsås o blomkålsmos till detta. MMMMMMmmmmm vad jag åt..hehe.

Grattis ullebull! Du har väl rapporterat framgången till dr. Dahlqvist?

Nej
skall jag kanske göra
Det tycker jag… alla sådana rapporter till dr Annika mottages tacksamt!

Jag har haft stora problem med olika utslag och exem, har nog provat allt läkarna kunnat rekomendera. Men inget hjälpte innan jag povde aloevera jos som jag köpte från "forever living". på en månad med en snaps om dagen. Jag va väldigt skeptisk men tänkte att jag får väll prov jag har ju provat det mesta andra. Det va helt fantastiskt att bli av med specielt min handeksem som gjorde att jag knapt kunde använda händern.
Beppe: kul att höra att det går bra:=)

Jag kollade på Annika D blogg och där stod ju mitt inlägg härifrån redan. Annika har fått besked om mina hälsovinster. " 1 timma med dietisten"
Jag har sett den också där.

Mervi, hur hamnade den där, läser Annika här inne??
Kanske hon läser här, hon har haft en frågelåda här förr.
Jag tycker det ser ut som hon varit här och läst om man kollar vad hon skriver.
Eller så har någon skvallrat….
Annika läser när hon får tips från mig…

Undrar vem någon är….

???? Ingen aning?
Haha…gick Du på den Mervi eller skämtar Du med mig?
Ja, vad tror du!!!!
Jag läser allt ullebull… var så säker… och jag tipsar vidare åt alla möjliga håll när jag hittar något av olika slag…
Annika deltog ju mer är för ett år sedan - men har inte tid längre - därför tipsar jag henne och några till - om vissa trådar fortfarande.