Oprah i tv 3
Har just sett Oprah´s program som idag handlade om 6 personer som är uttagna till en viktminskningsgrupp.
En kille som heter Bob leder projektet och bland det första som blev sagt var "man kan aldrig gå ner i vikt om man inte tränar" hm…
Hur meddelar man dem att de kan vi visst det.
Jag tror att programmet går i repris ikväll för dem som vill se det.
Kolla gärna Bobs länk. www.thebestlife.com

Det är lite svårt att hänga med i Oprahs olika bantningsfilosofier. Jag har för mig att jag har sett henne backa undan från kolhydrater något år. Nu är det andra saker som gäller tydligen - långa promenader. En hastig blick på Bob Greenes hemsida visar att man ska äta Cheerios till frukost, bröd till lunch och soppa till middag. Och den dieten kräver säkert motion ;-)
Synd att de visar Oprah-avsnitten i så konstig ordning, dagens avsnitt har jag sett tidigare i år. Jag har sett hur det gått för gruppen också. De uppvisade varierande resultat efter ett par månader.
Hur som helst tror jag att träning är av godo. Man behöver röra på sig. Om inte annat borde ju dopaminkicken vara bra för en trött bantare. Fast du har ju en poäng i att man bevisligen kan tappa vikt utan att motionera.

Jag när jag för några år sedan minskade rejält på kolhydrater ur kosten så rasade jag i vikt, och det utan extra motion! Jag gick ner flera kg i veckan, de bara forsade av mig, och det utan motion. Promenerade som vanligt med hunden dock-men det gjorde jag innan också.