Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-färsrätter
Läst 1555 ggr
Skogiz
0

Tacokrydda

Som väl de flesta har märkt så är tacomixarna från santa maria m.fl fulladdade med socker. Nära hälften av kryddan är faktiskt druvsocker. Detta har gjort att jag drar mig för att äta tacos fastän hela familjen älskar det, eller att jag tar av lite färs och kryddar med salt&peppar. Till min stora glädje hittade jag idag RIKTIG kryddmix på svalan hemköp i falun.

Den heter "Discovery mexican spice mix" Gluten och vetefri, består av chili, kummin, paprika, svartpeppar, salt, vitlökspulver, oregano och paprikaextrakt. Sen står det under: Inga artificiella konserveringsmedel, färgämnen eller smakförstärkare.

Wohoo! Imorgon ska vi smaka om det är gott också. Räcka ut tungan recension kommer.

Länk till tillverkaren: www.discoveryfoods.co.uk

Margareta
0

Blanda själv vet ja… du har ju precis räknat upp receptet.

Numer pensionär i Nynäshamn

Skogiz
0

Lindrigt att köpa för 9 spänn påsen Flört

emu_
0

För tacosmaken så räcker spiskummin, chilipulver och paprikapulver, krydda tills du blir förskräckt och ta sen lite till så blir det grymt bra, och billigare än att köpa dyra kryddpåsar också. Salt, peppar och oregano och annat skoj kan man ju ta som man tycker, men spiskummin är verkligen nyckeln till själva tacosmaken. Gott!

magma
0

Har hittat tacokryddpåsar med enbart kryddor på Willys, minns bara att de hade ett långt namn så kanske det är samma som du tipsar om Skogiz.

Skogiz
0

Har smakat nu och det blev bra, men HETT! Fick lov att spä på med lite grädde så inte ungarna börjar brinna.

magma
0

Skrattande