Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 2989 ggr
chapp
0

Omega 3

Vilka erfarenheter har ni av Omega-3 kosttillskott?

Har det hjälpt mot något speciellt?

Är det någon som står på Waran som också äter Omega-3? Min mamma är osäker på om hon vågar äta omega-3 nu när hon tar Waran. Någon som har en erfarenhet av detta?

Anterrabae
0

Jag blir hjälpt av omega3-tillskott. Minskade inflammationer, minskat fett runt cellmembranen.. osv..

Men det ska vara fiskolja/sälolja i flytande form, ej kapslar då dessa tyvärr ofta innehåller härsken olja.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ovkyhn
0

Vilken sort använder du.

Varför härsknar inte oljan i flaskan lika fort som i kapslarna?

Anterrabae
0

Oj jag har ätit den som heter EyeQ och en som heter Forte nånting… Sen har jag ätit massa kapslar oxå.

Den oljan på flaska är färskare. Det ställs högre krav på den.

De i kapslar är det inte lika noga med då man ändå inte ska känna smaken.. typ. De har längre process och hinner härskna.. Dessutom tvättas oljan så att den dåliga smaken försvinner, men oljan är tyvärr förstörd iaf.

//Ida

Dossan
0

Jag läste i boken "allt om omega-3 vitaminet från havet" att man skall vara noga med att det står på flaskan eller burken att fiskoljan är stabil och naturlig, då håller den längst och är ändå lätt för kroppen att ta upp. Just nu tar jag ESKIMO-3 flytande 1 tsk om dagen om jag inte äter fisk den dagen. Den skall nog vara den hållbaraste av de som finns på marknaden

venuseva
0

Tar kapslar nu, för oljan härsknade den flytande i kylskåpet. Tar OmegaRx från Bättre Hälsa, www.vitaminer.nu

lljansson
0

Har testat sälolja från Norge och den är kanon. Min axelvärk försvann efter ett tag och säloljan är bra mot en hel del..

**Det finns bra info om säloljan på www.salolja.se**

MVH Lise-Lotte

dufva
0

Chapp

Om hon vill testa omega-3 måste läkaren informeras och vara med på noterna.

Man måste isf. trappa ner på waranet samtidigt.

Gör inga egna experiment.. Det kan bli mycket farligt..

chapp
0

Tack för svar!

Hon går på kontroller regelbundet för att se hur många tabletter Waran hon ska äta och tänker fortsätta med det förstås.

Problemt med Waran är väl att man måste äta väldigt mycket samma mat jämt. Hon var utomlands en vecka och fick ett stort utslag på waran-kontrollen av det.

susanne.s
0

Har fått reda på av naturläkare att Eskimo och Pikasol är de bästa på marknaden av kapslar.

korseett
0

plockar upp den här gamlar tråden igen. Jag har en fråga.

Jag äter inte ekologiskt kött för det är mycket svårt att få tag på. Läser också boken som Dossan nämner. Eftersom det finns mer omega 6 i vanligt kött och sämre balans mellan omega 3 och omega 6 så undrar jag om det då kan hjälpa mig att ta omega 3 i form av en bra fiskolja?

Jag har lite lustiga småbesvär med lite högt Blodtryck och lite arytmi känner jag samt att jag har ledvärk och annan småskit som pågår i kroppen. Omega 6 verkar omvandla sig till arakidonsyra och för mycket av det ger ju en massa sjukdomssymtom. Nu kommer jag visserligen att prova olja iallafall men jag vill gärn höra er åsikt i ämnet.

Anders-S
0

Lite stekt sill, sillrullader, böckling, makrill eller sardiner varje dag, t.ex. till frukost eller som förrätt verkar godare än att äta dyra preparat.  Enklast är att laga till sill i en glasskål i ugnen så slipper man stekos och behöver inget ströbröd.  Färdiga sillinläggningar är dock ofta för söta.

korseett
0

avskyr sill  men annan fet fisk äter jag rätt som det är. Bor granne med fiskhandlarn..  Men jag har ingen lust att äta fisk varje dag. jag behöver variation på de få måltiderna jag har som oftast är två eller max tre om dagen. Visst är det syrt men det är fisken också numera

Anders-S
0

#10 Bacon och andra charkuteriprodukter gjort på fläsk från svin som ätit spannmål och majs har höga värden av omega-6.  Jag har länge undrat om inte det innebär en hälsorisk för många här som äter det med liv och lust.  Märkte att fett på högrev jag köpte i veckan smakade mycket bättre än på länge.  Funderar på om förklaringen är så enkel att korna varit ute och ätit gräs i sommar och därför har köttet en högre andel omega-3-fett.  Passa på att äta nötkött nu!

korseett
0

jag är på brorsan att han ska slakta nåt lämpligt djur, gärna av honkön… fast å andra sidan är det i stort sett det enda han har mjölkbonde som han ärSkrattande. nackdelen är ju att de inte kan stycka som man ska längre i Sverige för de är så fettskrämda

Anterrabae
0

jag kompletterar med extra fisk eller sälolja för omega 3. Orsaken till det är att jag har/har haft så stora inflammationer i kroppen (även i hjärttrakten, med kärlkramp som följd) att jag var tvungen att äta massor med omega 3 för att det skulle lugna sig.

Märker dock stora skillnader på oljor. Kapslar funkar inte alls.. de är för härskna för att min kropp ska kunna göra nåt vettigt med dom. Sen går det i perioder vilken olja kroppen önskar sig fisk eller säl.. Nu sist var det säl.. hellre inget alls än fisk..

//Ida

Dossan
0

#15 Anterrabae Har du provat esko-3 flytande? Den är mest stabil av de oljorna som finns på marknaden. Härsknar inte alls lika fort som de andra.