Kaffets påverkan
Kaffets påverkan på mig är lite underlig.
För om jag dricker mellan 6 och 10 muggar kaffe om dagen, med lite mjölk i (eller mjölkpulver), så ser jag större viktnedgång. Det blir måndag till fredag, när Nallen jobbar och jag är ensam.
Men när min Nalle är hemma, blir det inte så många muggar. Kanske 3-4 st. Då står det gärna stilla eller så går jag ner nåt hg bara.
Någon mer som blir påverkad av kaffet på något vis?
// Shintaida
kaffet är ju vätskedrivande- kan det vara det som gör det när du kommer upp i såna mängder?

För mig verkar det vara tvärtom.. i måndags slutade jag med snabbkaffe efter att det inte hänt nått alls på vågen sen jag började. Man lär ju utesluta saker. ;)
Vågen började direkt gå neråt, söndag till idag har jag tappat 2 kilo! Mina glykogendepåer är ju tömnda sen tidigare så jag inbillar mig att det är fett. *låt mig leva i min glasbubbla* ;)
Jag behöver kaffet för att hålla igång magen. Blir det stopp går jag inte ner i vikt….
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag har inte märkt någon skillnad, jag dricker kaffe dagligen.
shintaida, kan det vara något annat än kaffet som gör detta? Mysfaktorn, eller något?
Jag är alltid skeptisk till dragna slutsatser av sammanfallande fakta. Det ena beror inte nödvändigtvis på det andra, bara för att de samexisterar. Det kan ju faktiskt vara så att det stressar dig att vara ensam hela dagen vilket skrämmer upp ämnesomsättningen (kanske, det kan ju ha motsatt effekt också) eller så sover du längre på morgnarna då, eller något annat. Det är inte alls säkert att det beror på kaffet.

Jag får ångest av för mycket kaffe i vissa perioder =/
Kaffe sparkar ju i gång åtminstone mig.
Blir du mer aktiv av alla koppar kaffe? Går mer eller längre? Gör mer saker, rör dig mer?
Nej, inte är det mysfaktor, precis. För min Nalle jobbar natt så han sover länge på morgonen (till mellan 13 och 15) och då "hinner" jag med mer kaffe. Antagligen för allt är så tråkigt innan han har vaknat, så jag dricker det väl av ren uttråkning.
Har inte märkt någon skillnad på aktivitet, är fortfarande lika slö som innan.
// Shintaida