Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-fågelrätter
Läst 1376 ggr
Loria
0

Kycklingpaj

Jag brukar göra en kycklingpaj på sojamjölsbotten.

Blandar sojamjöl med smör tills det blir en bra pajkonsistens, plattar ut den i en form och gräddar i ugnen. det blir ju inte riktigt färg på sojamjöl tyvärr…

Sen steker jag finhackad kyckling, bacon och sparris som jag gör kladdig med turkisk yoghurt och kryddar emd chili och cayenpeppar.

Mums tycker jag

sassabrassa
0

det låter gott det o inte så krångligt! tack för tipset. skall prövas! /

Mervi
0

Bra recept för dem som äter mjöl.

brink
0

Låter hur gott som helst men jag är för feg för mjöl.

Margareta
0

Jag vågar inte heller mjöl.

Numer pensionär i Nynäshamn

Loria
0

jag håller just nu på att testa livet utan mjöl jag med. Men jag tänkte att jag kunde dela med mig av receptet endå ;)

Mervi
0

Jag gjorde ofta paj utan pajskal när jag åt VV-mat, då var det fettet i pajdegen som skrämde. Idag vill jag inte ha mjölet men massor fett. Tänk att det kan ändra sig så….

anki1
0

Har provat paj på soyamjöl var så där. Pannkakor på det mjölet blandat med vetemjöl enligt recept på påsen funkar inte. såsredning är inte heller bra. Jag tycker att det blir som en smulig beläggning i gommen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Loria
0

Jo, den känslan upplever jag med, men jag tycker faktist att det är gott.. Jag är nog skum

Kriss
0

Loria. Det ska jag prova. Förgräddar du pajskalet.

Loria
0

ja, ja gräddar det en stund. Vet inte direkt hur länge…

arcus
0

Jag är en riktig pajälskare, gör ofta pajer efter alla mina gamla recep, MEN JAG UTESLUTER PAJDEGEN tar en skivad avocado till som sallad.
Favoriten är:
stekt lök
skinka
riven ost
3dl vispgrädde
3 ägg

Jättegott!