Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2773 ggr
Mizzi
0

Dum fråga kanske men endå ....

På min magnesium burk står det intages före måltid, betyder det ordagrant att jag ska ta dom precis innan maten ?

Eller betyder det att man inte ska ta dom i samband med mat ???

kermit
0

Jag tror nog du ska ta dem kanske en halvtimme innan du äter, så att kroppen får en chans att tillgodogöra sig magnesiumet bättre.

Mizzi
0

Ok då vet jag =) tack

dufva
0

Det blir lite mildare för magen om det kommer in lite krubb efter att du har tatt´ dom..

För dom flesta spelar det nog ingen roll.

Jag brukar ta det lite när som helst, men dom skriver så för en del kan bli lite lös i magen i början..

Mona-Stina
0

Jag tar mina strax innan sängdags. Har inga känningar i magen. Att jag inte tar dom på morgonen beror på att jag måste äta Levaxin och de ska inte tas samtidigt.

Mizzi
0

# 4  Nej just det , det måste jag tänka på också…… hm men då kan jag göra tvärtom kanske ?? för jag tar mitt Levaxin på kvällen nu, så då kan jag ta magnesium på morgonen.

Loria
0

Kanske en dum  fråga på riktigt… varför äter ni magnesium?

Mervi
0

De flesta gör det för att slippa kramper, speciellt i vaderna på nattetid.

Loria
0

aah, restles legs eller vad det kallas, det hade jag innan, men det försvan av sig själv. Fungerar det bra för er?

Mervi
0

Inte bara restles legs utan riktiga sendrag. För mig fungerar magnesium bra.

Monsun
0

MonaStina - ser att man inte ska äta magnesium tillsammans med Levaxin. Var har du hört det? Jag har frågat på Apoteket men det enda var att man inte skulle ta Kalcium tillsammans med Levaxin.

Jag äter Levaxin och har tagit magnesium samtidigt.

Mervi
0

Kalcium har jag också blivit tillsagt att inte ta ihop med Levaxin.

Mona-Stina
0

Det var min läkare som sa till mig.

Mizzi
0

Ja nu blev jag villrådig igen, något av det var det en sköterska sa till mig att man inte skulle ta samtidigt men nu minns jag inte vilket ……….

Men det får bli Magnesium på morgon och Levaxin på kvällen som förut för min del.

Mervi
0

Lika bra att skilja dem åt.

Dossan
0

I tråden om mirakelmineraler skrevs det om magnesium att det var bäst att ta det på kvällen eftersom det var lite muskelavslappnande och bra för de med sömn problem.

Mervi
0

Jag har också hört att magnesium verkar under natten så ta magnesiumet på kvällen och Levaxin på morgonen.

magma
0

På min burk (Ledins) står det att man ska ta tabletten mellan måltiderna. Lite olika, men liknande, bud verkar det som.

Mizzi
0

Jo men det var väl just det magnesiumet som förespråkades där också , nu äter jag inte den sorten så jag fortsätter så här.