Fettprocentvåg på Lidl
Tänkte jag skulle tipsa. Kom just hem med en. :)
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20070927.p.Kroppsfettsvag
Det är ju otroligt om den visar korrekta värden till det priset. Men min gamla våg håller på att gå sönder så det var läge. Den verkar faktiskt väldigt stadig och gedigen. Vikten mäter den helt perfekt. Jag väger några hekto mindre än på min gamla våg, men det gör jag på doktorns fina våg också, så det är nog rätt. De andra värdena kan jag inte avgöra om de är riktiga eller inte. Kul är det ivf och vågen är snygg med bra bruks på riktig (ej maskinöversatt) svenska,
Förresten, den tycker en person av min konstitution ska äta 1300 kcal. Det tycker inte jag!

äsch då, såg reklamen men glömde bort det till idag. Den kanske finns imorrn . Eller så hoppas vi att den tar slut ;)

Hur noggrannt är mäter den? Rundar den av till jämna hekton?
Min gamla våg rundar av på 2 hekto och det gillar jag inte riktigt…

Jag undrar hur en våg kan skilja på fett och vatten? En av alla mina terapeuter (lymfterapeut) har förklarat för mig att när man bär massor av vätska i kroppen så är den alltid inkapslad i ett lager fett för cellen kan inte hålla bara vatten… alltså är vattnet inkapslat i fett och kan verkligen vågen känna av sådana skillnader? Jag har nämligen andra teraputer som gjort muskeltester och kommit fram till att ca 80% av min övervikt är lymfvätska… (vilket skulle kunna stämma ganska bra med hur min övervikt kommer och går…).

Det måste bli ganska grova uppskattningar.
Speciellt om man ätit eller druckit nåt innan..
Såg att en del vågar tom mäter benmassan också
Snart kanske man kan kolla banksaldot på dom
..

tror ni att den även skulle kunna plussa på detsamma då ;-) vore minst sagt välbehövligt…
Det är väl klart att man inte ska väga sig när man nyss ätit. 
Det är ett hektos noggrannhet, StinaLisa.
Jag kan ju förstås inte säga något om hur bra den är på fettprocenten, men som vanlig våg verkar den jättebra. Inte speciellt känslig för lutande golv heller, Flyttade runt den lite och testade. Inga större skillnader. Det brukar vara ett stort problem med mina gamla golv. Jag har köpt en del prylar på Lidl på sistone och är faktiskt imponerad. De har inte alls bara skräp som jag trodde.
Jag har räknat ut att jag har 24.76 kg muskler. Vajjert! 

Kanon :-) Fast jag kör vågat och därmed helt våglöst ;-)
Här ska hantlarna snart gå varma! Måste läka en golfarmbåge först bara.
Här kan ni ladda ner brux om ni vill (har inte kollat om det är värt besväret).
http://kompernass.com/pages/index.php?page=1,3,1,2&product=33

Vilken tur du har, sjalv har jag kopt en och aldrig lyckats lara mig hur den funkar. Man maste trycka in knapparna nar man star pa vagen och aven om jag nufortiden ser vagen under mig, klarar jag inte konststycket att knappa in ratt med tarna.
Jag åkte in på Lidl i dag när jag var på stan och köpte en sådan våg.
Hur tusan jag än bär mig åt så kan jag inte väga och mäta mer än min kroppsvikt. Resten av funktionerna får jag inte igång även fast jag matat in alla data helt korrekt.
Man ska stå kvar tills siffrorna på de olka ställena kommer men då slår vågjävlen av!!
Fixar det inte till sig under helgen åker jag tillbaka med den.
VÅGA VÄGRA VÅGEN !!!!! 

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Jag funderade att åka till Lidl och köpa vågen men nej det gör jag inte, om det är så svårt så duger min gamla våg lika bra. Den väger perfekt men har inte alla dessa finesser.

Har ni tänkt på att vara barfota när ni väger er ?
/molana

jag väder mej på en vanlig våg men trots det så är jag barfota hela vägen liksom. Kläder väger.
Jag ska bli smal, rik och vacker!
#9 golfarmbåge läkar, säger du hemul.
alltså, tanken kommer att det går linjer förbi armbågen som har med mage och tarmar att göra. Om någon linje/meridian är belastad brukar det kallas för tennis/golf-armbåge. Så checka in en bok om reflexologi med meridianer utritade, t ex Beryl Crane Reflexologi.
I den boken visas att tunntarmen och trippelvärmarmeridianen passerar armbågen. tunntarmen slutar vid lillfingrets nagelbädd. titta om du har trasigt nagelband t ex.
trippelvärmarmeridianen slutar vid ringfingrets nagelbädd. gäller för tårna också, förstås.
man kan lära sig mycket i en bok som denna. förstå hur man kan ha ont i foten istf i magen. eller i örat i stf i tarmen. ja, du fattar.
Jaha. men nu fick jag det efter att jag ägnat sommaren åt att röja upp min bostad. Tänk "wax on - wax off", mycket torka och skrubba blev det. Så jag tror nog att det är precis vad det verkar vara, men tack i alla fall. 
#11 Mona-Stina, du hinner inte läsa va? Jag svor också och försökte om och om. Sen insåg jag att man inte ska läsa, inte just då. Låt vågen göra sin grej och hoppa sen av. Läs i bruxet hur man visar "senast mätta resultat". Då kan man sitta i lugn och ro och stega igenom värdena. Lätt som en plätt när man väl förstår hur man ska göra. Det tog ju ett tag för mig då. 
Okay, jag ska testa. Tack för tipset. Men det verkar som om det inte kommer några siffror alls. Det enda som kommer upp är kroppsvikten, men bara om jag sätter i själva fjärrkontorllen i vågen. Skumt!
Men ordnar det sig inte innan måndag åker den tillbaka till butiken och så går jag och införskaffar en på Ge-Kå´s. Jag SKA ha en, vill veta fördelningen.
Trycker du på knapparna i rätt ordning då?
Jag trycker på knapparna som det står i bruksanvisningen. 

ja , vi slog till på en , den var snäll när det gäller vikt iaf ;-)
mona-stina:
0. ta något lugnande
1. slå på fjärrkontrollen . håll den i handen
2. tryck igång vågen med en tå, vänta tills den lyser grönt
3. tryck pil upp på fjärrkontrollen tills du nått den minnesplats du vill ha (1-10).
4. kliv upp på vågen
5. tryck på i
6. vänta tills displayen i fjärrkontrollen räknat ner
7. kliv av vågen (eller stå kvar ) och läs av siffrorna.

(ps. naturligtvis är det en överflödig fråga om det finns batterier i fjärrkontrollen?)
Ja, det är en överflödig fråga. 
Displayen förändras inte… inget händer på den, där står bara data jag matat in. Jag kan bara se min vikt om jag stoppar i fjärrkontrollen i vågen.
Jag har gjort exakt som du skrivit.
Men trycker du inte på i-knappen då när du startar den? Då visas de inmatade datan.
Jag har gjort det!
Det är bara streck där procenten ska stå. I bruksanvisningen står det att det ska rulla nollor… det gör det inte.
Har nyss provat igen… det går inte.
Det verkar som om det inte är någon connection mellan fjärrkontroll och våg.
Jag menade alltså att du INTE ska trycka på i-knappen. Inte det första du gör. Då kommer man bara till inställningarna.
Den förgrymmade vågen är nu bytt till en annan.
Vid första snabbkollen betedde den nya sig likadant. Helt klart är det jag som gör fel. Får klura ut det hela.
Den nya visar vikten i alla fall utan att jag behöver sätta i dosan men resten lämnar den därhän.
Kanhända jag varken har fett, vatten eller muskler. Jag består av något helt annat.
Jag får fösöka klura ut hur man gör när jag inte är så arg och frustrerad för att det inte funkar. Ta det lugnt med andra ord.

gör det långsamt
Det VAR krångligt först. Kort tryck på i, långt tryck på i, pil upp, pil ner… Men nu börjar det sitta.
Om du vill få bra värden så knappa in att du har ett hyperaktivt jobb. Jag blir jättesmal då! 
Det är uppenbart att "procenten" grundar sig till stor del på de aktivitetsdata man matar in. Men det hindrar ju inte att den förhoppningsvis kan visa förändingar som uppstår även om man får ta de faktiska värdena med en näve salt.
YES!!!
Jag fick till det, flera gånger faktiskt. Nu tänker jag inte så mycket på resultaten eftersom jag var fullt påklädd och hade käkat. Men i morgon bitti efter toabesöket ska jag prova igen.
Trägen vinner. 
Vad bra!
Numer pensionär i Nynäshamn
Spännande!
Provade vågen i morse, den är lite elakare med vikten än den gamla men det tar jag.
Vikt: 64,9 Fett: 27,8 Muskler: 31 Vatten 49,8 1900 kcal ska jag äta.
Enligt översikten som följde med ligger jag normalt beträffande allting för min ålder. Lite för lite vatten bara.
Men hur tusan kan en våg veta? *förbryllad*
#13 Mervi, vågen är rolig, den är värd priset. Att jag inte fick till det berodde på att jag tryckte på fel pilknapp. Det är inte så svårt, det är jag som har för bråttom, jag hatar bruksanvisningar men följer man den så fungerar det.
Dina siffror ser ju helt kanon ut. Jag blir faktiskt sugen på att handla vågen. Kanske läge att åka till Lidl på hemvägen. Om du tror att jag klarar att programmera den
Det fixar du lätt.
Klarar en virrpanna som jag av den klarar alla den. 
Jag hitta ingen våg där, kanske var de slut. Eller förra veckans erbjudande. De byter ofta.
Det var erbjudandet som kom i torsdags.
OK då kanske jag skall dit igen. Jag har visserligen en helt fungerande våg så det känns lite onödigt.
Kolla på en annan Lidl kanske om du har flera där du bor. Den är ivf snygg och väger som sagt korrekt. Jag tog den runda. 
Första inköpet tog jag den runda men när jag bytte blev det den fyrkantiga.¨
Den runda hade en benägenhet att tippa ocm man inte ställde sig exakt på rätt ställe.
Du måste verkligen ha varit ute på kanten! 
Damen på kanten det är jag det. 
Skämt åsido, jag trodde man skulle placera fötterna på de där runda grejerna… fast jag hade för små fötter.
Lite blåst är jag allt ibland. 
Haha… nu har även jag inhandlat en sån där mackapär.
Hade aldrig betalt det pris de brukar kosta, men det här var ju ok…

Jag blri så avondsjuk. jag har en fettmätande våg hemma. 150 mil bort, tänkte att jag skulle klara mig utan den i 7 månader. Men det går ju inte att leva utan våg. Så jag köppte en bilig analog på clas ohlson. Helt värdelös, man ser inte siffrorna när man står på den… mer än att man kan uppskatta att man ligger under 70 sträcket…
#41 Det ska man. Men som det står i bruxet, men ska ställa sig i mitten när man kliver på för att undvika snedbalastning. 
Margareta, du råkade inte kolla på knivsettet när du var där?
Jag var också tvungen att köpa en. Härligt med fyra siffror att bekymra sig över.
Jag har bestämt att hoppa över vågen denna gång och använda den jag har, den fungerar utmärkt.
Hjälp vad jag fick kämpa igår för att lära mig använd den nya vågen. Positivt är att man kan spara flera personers data i den och att min man som ser dåligt äntligen kan se siffrorna på nära håll. I morse vägde jag mig första gången utan manual och som redan sagt, 4 nya siffror att hålla reda på.
Var på Lidl idag och hittade vågen, men jag köpte den inte, blev lite snål. Lycka till ni andra.