Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 4355 ggr
Bookjones
0

OT Colonix

Börjar min månad med colonix idag. Beställde bara en månad för att kolla och för att jag är snål, det är rätt dyrt (88 dollar för en månad). Beställde också probiotics som tillhörde. Funkar det som de säger beställer jag två månader till. De rekommenderar att man gör reningen i tre månader.

Den här kuren löser upp och tar bort att som byggts upp på tarmväggarna under alla år. Gifter, slagg och plack sitter kvar och förhindrar upptag av mineraler och vitaminer och gör dig sjuk. Läste nånstans om en obducent som sa att äldre människor hade en betäckning inuti som liknade bildäck i konsistensen! Fy fasen.

Det kommer också med ett parasitdödande medel som tar kål på alla eventuella UFOn som tagit bosättning i kroppen. Inte så vanligt i Sverige kanske men svenskar åker ju ofta till varmare klimat och kan få med sig "oinbjudna gäster". Själv har jag ju bott i Georgia, Florida, Hawaii och södra Kalifornien de sista 20 åren så jag bävar!

I alla fall så är jag jätteglad att få prova det här och uppdateringar kommer… Kanske i dagboken om det blir för "utsvävande".

Koylie
0

Här får du lite läsning. Hoppas allt går bra för dej, jag är själv lite nyfiken på tarm- lever och lymfarening.

http://www.halsosidorna.se/Tarmrening.htm

http://www.ortapoteket.se/group.asp?group=43&sub=43

DaMum
0

Jag har ingen aning om vad colonix är för något, men jag hoppas kuren får avsedd effekt och att du mår bra!

Kram!

Ulf-S
0

Det verkar som att Colonix är en av de bättre kurerna i alla fall? De ståtade i alla fall med någon utmärkelse på hemsidan såg jag.

Själv käkar jag Oxymax för tillfället, tänkte att det i alla fall inte kan skada att göra en liten reningskur…

Ska bli intressant att höra hur det går, lycka till!

Mervi
0

Lycka till Bookjones! 

Torrborstningen låter ju bra och enkelt. Tack för länkarna.

felixifokus
0

hehe nu har jag kollat in Colonix hemsida, den var ju fräsch

men i sverige kan vi väl inte ha konstiga djur i tarmarna Fot i munnnen 

kände du dej friskare efter avslutad kur, bookjones?

problembarn
0

Det är oerhört vanligt att vi bär runt på en hel massa svamp och parasiter! Ofta är det dessutom de som gör att vi inte blir friska eller svarar på behandling. Detta har jag fått lära av en kinesolog OCH fått erfara själv! Inga behandlingar och mediciner hjälpte på mig förrän vi kom på att jag hade candida. Och de flesta som har candida har även parasiter…

http://www.regnbagscentret.se/ppara.html  Här finns lite info men det går att hitta en hel del mera om man söker…

Bookjones
0

#5 Inte i Sverige kanske, det är ju så kallt men har du varit söderöver nån gång  så… Parasiter kan ju spridas på intressanta sätt. Man kan få dem av att gå barfota på smittad jord. Svalt en mygga medans du sover… Att bada i en sjö eller flod. Avmaskar du dina djur? Vad de har kan du ha med visste du det?

Själv har jag bott i varmare klimat i många år. Sydstaterna och på Hawaii och nu bor jag 15 minuters bilväg från Mexico. Mycket av grönsaker och sånt som man köper har ju växt därnere där bevattningen sker med resurser som är lite si och så. Tänker man väl inte på när man plockar i den fina frukten-grönsakerna i korgen…

Jag tog colonix i två månader och jag är inte sån som examinerar "produkterna" så himla noga men om man bara råkar glutta och ser saker som INTE skulle ha varit där då undrar man ju… Dessutom så vart candidan mycket lättare att handskas med. LCHF hjälper men efter colonix vart det enormt mycket bättre.

#6 Candida och parasiter går hand i hand.

Friskare? Ja konstigt nog vart andningen mycket lättare. Brukade puffa och bli andfådd väldigt lätt förut. Är rökare så var inte förvånad men vart glatt överraskad när jag andades så mycket lättare efter rensningen. Det var då jag började gå på gym igen. Hade inte orkat innan. Sura uppstötningar och reflux är borta. Magen gick ner i omfång och energin gick upp. Hyn syntes det på och nagelsvampen är så gott som borta. Tog det bara i två månader men ska köpa en tremånaderskur och ta igen snart.

Bookjones
0

DrNaturas colonix är ett trestegsprogram… (säger man så)?

Antiparasit är en blandning av örter i kapselform. Innehåller

PROPRIETARY BLEND

500mg

*

Black Walnut Hulls

*

Wormwood Powder

*

Pau D'Arco Powder

*

Pumpkin Seed

*

Clove Bud Powder

*

Male Fern Root Powder

*

Grapefruit Seed Extract

*

False Unicorn Root

*

Myrrh Gum

*

Garlic Bulb Powder

*

Hyssop Leaf

*

Turmeric Root

*

Gentian Root

*

Peppermint Leaf Powder

*

Fenugreek Seed Powder

*

Elecampane Plant

*

Prickley Ash Bark Powder

*

Yellow Dock Powder

*

Sen kommer fiberblandningen som man tar dagligen för att ta ut plack och yucka-yuckas ur tarmveck och böjar…

Psyllium Husks

*

Flax Seed

*

Fennel Seed

*

Licorice Root

*

Aloe Vera

*

Grapefruit Pectin

*

Papaya Fruit

*

Slippery Elm Bark

*

Marshmallow Root

*

Rhubarb Root

*

Alfalfa

*

Guar Gum

*

Peppermint Leaf

*

Uva Ursi Leaf

*

Till slut så har du teet som hjälper dig lossa placket och få bort det. Plus det hjälper dig sova så gott så gott. Det innehåller

Senna Leaf, Chamomile Flower, Fennel Seed, Peppermint Leaf, Rose Hip Fruit, Cinnamon Bark, Buckthorn Bark, Ginger Root, Milk Thistle Seed, Passion Fruit, Uva Ursi Leaf, and Natural Lemon Flavor.

Glennart
0

Det finns inget plack i tarmarna på människor.

Sara40
0

Bookjones - Lite nyfiken på att testa något sådant själv så toppen att du håller oss uppdaterade! (Bor inte på samma breddgrad som dig men vistas gärna i värmen om jag har möjlighet till det och är inte så knusslig gällande vad jag stoppar i mig bara det inte är spannmål eller för mycket kolhydrater eller E-ämnen, dessutom pussas jag gärna och mycket med mina hundar Flört…) Mår du dåligt i någon period när du äter detta preparat? Mao bör man planera in det rent socialt?

Glennart - men vad är det då som kommer ur människor som långa svart-bruna korvskinn om inte plack? (Har sett på TV - inte testat själv…)

Glennart
0

Det som kommer ut ur människorna som gör dessa kurer är en "avgjutning" av tarmen som består av själva produkten blandat med slemm som tarmen pumpar ut för att skydda sig från alla fibrer i produkten.

Har man tur händer ingenting när man tar en sån produkt. Har man otur så skadar man tarmen.

Dr. Eades skrev om ett liknande ämne för ett tag sedan.

http://www.proteinpower.com/drmike/?p=943 

problembarn
0

Eller så blir man frisk!!! Som jag blev…. när jag renade min tarm med oxymax och fick inte alls fick ut det du besrkiver utan andra saker så blev jag även fri från både candida pollenallergi och laktosallergi.

Bookjones
0

#11 Det är rätt och (jag tror) fel på samma gång. Plack eller "buildup" finns det det kan jag lova. Tarmen är ju full av fickor och bubblor och där samlas saker och ting som inte borde vara där. Teet man dricker stimulerar slem (senna) för att sånt ska släppa och psylliumfibrerna binder och rensar ut dem.

Jag hade en upplevelse där ett sånt där avtryck kom ut vitt som krita med klara avtryck av tarmens insida. Man kunde se fickorna. Hade ätit ganska mycket smärtlindrande piller under en tid och tror det var sånt som fastnat därinne. Var lite otäckt.

Om det är så farligt varför mår man så himla bra efteråt? Småplitor på överarmarna försvann. Huden mjuk och frisk. Ögonen klara och massor med energi? Ledvärk försvinner, acid reflux borta…

#10 Brukade få lite "flunsakänsla" då och då men det släppte så fort man eliminerar (hrrmm). Det brukar ske inom 15 minuter efter uppvaknandet åtminstone en eller två gånger. Sen igen vid kvällningen. Sov så gott på teet.

Glennart
0

"During my surgery days I was involved in a lot of colonic surgeries for cancers, gun shot wounds, stabbings, abscesses, etc. and all the colons I saw were pink and smooth. Just the law of averages would require that here and there I would have found one with a pocket of putrified masses of old pills or whatever, but I never did. Now in the days of routine colonoscopy it would seem that if these pockets existed they would be found and reported on often. But they never are."

Jag tror det är rätt omöjligt att det var gamla piller du såg…

Ingen aning om varför du upplever att du mådde bättre efteråt. Men jag tror inte att det var för att du rensat ut gammalt skräp från din tarm.

korseett
0

skit samma vad det är för något som kommer ut- hon mår ju bättre och det är ju viktigast!

Glennart
0

Korseett du har givetvis rätt, det är bara att gratulera Bookjones!

Men jag tycker ändå att det är kvacksalveri när det gäller tarmplack och piller som fastnat i fickor.

Det finns massor med människor som härjar runt på nätet som är ilurade att de har plack fulla tarmen och parasiter i vartenda organ i kroppen. Enda sättet att bli av med problemen är givetvis att köpa dyra örtpreparat från diverse suspekta hemsidor. Det är i mina ögon lika trovärdigt som läkarnas argument för att mättat fett är farligt och statiner är utmärkt.

korseett
0

men som det är i alla hem- en riktig grovrengörning emellanåt är välkommet Flört

Förstår precis vad du menar Glennart men det finns trots allt en del som inte är lurendrejeri.

venuseva
0

När man läser innehållsförteckningen som bookjones skrivit, så är det fantastiska örter alltihop, och det vore konstigt om det skulle passera obemärkt genom kroppen. Örter och kryddor finns för att vi skall använda dem.

Om det är så att 88 dollar räcker för att göra mig frisk eller göra att jag mår bra, tycker jag det är väl värda sin investering. Kan jag köpa gräskött och njuta av det, kan jag också köpa örtpaket och njuta av det.